Doom Eternal z kampanią na ponad 20 godzin. Twórca opowiada o pracy nad grą
Hugo Martin - dyrektor kreatywny znanego studia id Software, które obecnie pracuje nad strzelanką Doom Eternal - poinformował, że przejście kampanii fabularnej wspomnianej produkcji zajmie graczom od 23 do 30 godzin.
Bartosz Świątek

Hugo Martin - dyrektor kreatywny studia id Software - był niedawno gościem podcastu Noclip. W czasie blisko godzinnej rozmowy pojawiło się dużo różnych wątków, a jednym z najciekawszych jest długość kampanii Dooma Eternal. Wygląda na to, że tym razem dostaniemy przygodę na przeszło 20 godzin.
To (przejście gry - przyp. red.) może Ci zająć od jakichś 23 do 30 godzin. (...) To zdrowe 20+ godzin. Chcieliśmy się upewnić, że mamy różne lokacje, w które możemy Cię zabrać. To w pewnym sensie było też motorem fabuły - i sprawiło, że musieliśmy dodać hub (lokację, która łączy pozostałe, tworząc jeden, częściowo otwarty świat - przyp. red.). To spoiler, ale jest to stacja dowodzenia, z której możesz łatwo dostać się do różnych lokacji przez teleporty - opisywał Hugo Martin.
Doom Eternal to kontynuacja bardzo udanego Dooma z 2016 roku - produkcji, która wskrzesiła jedną z najbardziej kultowych serii strzelanek pierwszoosobowych. W sequelu odwiedzimy m.in. znanego z pierwszej części Marsa, jego księżyc (Fobos) oraz opanowaną przez demony Ziemię. Dzięki kilku poprawkom w zakresie mechaniki (np. możliwości wykonywania szybkich uników, czy gadżetom montowanym na pancerzu i broni) Eternal ma zaoferować jeszcze szybszą, bardziej szaloną i bezkompromisową rozwałkę niż poprzednik. Co ciekawe, wprowadzenie tych usprawnień w formie, która faktycznie byłaby atrakcyjna dla graczy okazało się dla deweloperów zaskakująco dużym wyzwaniem.
Poskładaliśmy do kupy wszystkie elementy - nowe AI, bronie, hak do mięsa (mowa o haku wykorzystywanym przez głównego bohatera do wspinaczki i łapania wrogów - przyp. red.), trochę zdolności. I mogłoby się wydawać, że to zadziała - kurde, przecież on ma hak do mięsa, może nim wywijać. Ale wiele z tych zdolności, które dodaliśmy - jak dash (unik - przyp. red.) i tym podobne - wydaje się, że one powinny do siebie pasować i skutkować czymś lepszym. Ale tak nie było.
W gruncie rzeczy to trochę popsuło grę. Była naprawdę nudna, ale nikt nie chciał tego otwarcie przyznać. Zauważyłem to i powiedziałem Marty’emu (najprawdopodobniej chodzi o Marty’ego Strattona, producenta wykonawczego gry - przyp. red.): „nikt nie gra. Ja nie chcę w to grać, ty nie chcesz w to grać”. On na to: „Nie, daj spokój, chcę, kocham Dooma!”. A ja odpowiedziałem: „Nie, bądźmy szczerzy - nie szukam wymówek, by pojechać do biura i pograć w naszą grę w sobotę”. A teraz tak jest, mamy sytuację w stylu: „Muszę iść do pracy, Kochanie, zostawiłem tam... ołówek” - opisywał ze śmiechem deweloper.
Nowe dzieło studia id Software zmierza na pecety oraz konsole PlayStation 4, Xbox One i Nintendo Switch. Pierwotnie gra miała ukazać się 22 listopada 2019 roku, ale w październiku data premiery została przesunięta na 20 marca 2020 r. - przy czym nie dotyczy to wersji dedykowanej platformie wielkiego “N”, która ukaże się jeszcze później. Produkcja zostanie wydana w pełnej polskiej wersji językowej (tutaj znajdziecie próbkę polskiego dubbingu).
- Doom Eternal - strona oficjalna
- Doom Eternal – tak powinno się traktować legendy!
- Doom Eternal to przeurocza rzeź dla każdego – wiemy, bo graliśmy
Więcej:Twórcy Battlefield 6 „naprawili” tempo meczów. Fani publikują listę 10 przykazań i grożą odejściem

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
McPatryk1995v2 Generał

O ile bardzo lubię serię Doom i w część z 2016 grałem z przyjemnością, tak wizja rzeźni na ponad 20 godzin wydaje mi się trochę przesadzona.
zanonimizowany146624 Legend
Trzeba znac fabule 2016, by rozumieć Eternal?
mirko81 Legend

Ja pierd..a co mama ci każe zdążyć?
Tytuł działa w vr a ty masz chyba sprzecicho
A fabuła 2016 tyle co kojarze :
spoiler start
W zasadzie warto wiedzieć czemu czemu w grze spuszcza sie wszystkim łomot.
W doom 2016 była wystarczająca : odkryto na Marsie szczeline z nieograniczoną energię dla Ziemi. Przy okazji otworzono wrota Piekła. W tym momencie mamy zgon obslugi bazy - ok 60 tys typa. Przetrwał główny doktorek korzystając z nowych technologii a jego pomocnica przeszła na zla strone. Olivie pokonujemy a na końcu jest rozmowa z doktorkiem.
Licze ze spotkamy go w Eternal
spoiler stop
ronn Legend
Może być i 10h, byle było tak samo dobre jak DooM 2016.
Po ostatnim patchu 1.04 wróciłem do DooM1 na Switchu, nawet mody są teraz. Jedyne czego brakuje to MP :(
zanonimizowany146624 Legend
Ja tam chciałbym grę ala Doom 3, ale z dynamiką czwórki.