Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 27 stycznia 2012, 16:00

autor: Soviet

Dobre wyniki sprzedaży gier Nintendo. Prawie 3,5 mln sztuk Legend of Zelda: Skyward Sword

Najnowszy raport finansowy Nintendo ujawnia świetną sprzedaż gier tego producenta. Sprzedano ponad 5 milionów kopii Super Mario 3D Land, ponad 4.5 miliona Mario Kart 7 oraz 3.4 miliona The Legend of Zelda: Skyward Sword.

Firma Nintendo opublikowała raport finansowy, podsumowujący pierwsze 9 miesięcy roku fiskalnego 2012 (kwiecień 2011 - grudzień 2011). Ujawnia on wysoką sprzedaż najnowszych tytułów tego wydawcy. Zainteresowanie grami to jednak nie wszystko - mała ilość sprzedanych konsol spowodowała, że japoński gigant stracił prawie 628 milionów dolarów.

W gorącym okresie świątecznym największym przebojem okazały się być najnowsze przygody słynnego hydraulika - Super Mario 3D Land. Sprzedano ponad 5 milionów kopii. Świetnym wynikiem może pochwalić się kolejna znana seria - Mario Kart 7. Po ten tytuł sięgnęło ponad 4.5 miliona graczy, choć debiutował on dopiero w grudniu.

Dobre wyniki sprzedaży gier Nintendo. Prawie 3,5 mln sztuk Legend of Zelda: Skyward Sword - ilustracja #1
The Legend of Zelda: Skyward Sword

Przebojem na Nintendo Wii była, zgodnie z oczekiwaniami, The Legend of Zelda: Skyward Sword - ta produkcja rozeszła się w nakładzie przekraczającym 3.4 miliona. Kirby's Return to Dream Land to kolejne 1.2 miliona sprzedanych pudełek. Kirby poradził sobie także na DS - Kirby's Mass Attack znalazł milion nabywców.

Mimo tych wyników Nintendo nie zdołało wypracować zysku i uzyskało ujemny bilans. W analogicznym okresie w zeszłym roku zyski wynosiły już prawie 630 milionów dolarów. Przyczyną takiego stanu rzeczy jest najpewniej starzejąca się konsola Nintendo Wii oraz silny kurs jena. Nie pomogła nawet dobra sprzedaż Nintendo 3DS (ponad 11 milionów egzemplarzy w rękach graczy w okresie 9 miesięcy). Miejmy nadzieję, że premiery Wii U oraz Nintendo Network pozwolą wydawcy wyjść na prostą.

GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.