Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 13 września 2014, 19:25

autor: Meehow

Divinity: Grzech Pierworodny rozeszło się w nakładzie pół miliona sztuk; plany Larian Studios na przyszłość

Jak wynika z wpisu na blogu Swena Vinckego, Divinity: Grzech Pierworodny rozeszło się w nakładzie ponad 500 tysięcy sztuk. Vincke opowiada w nim też o planach na najbliższą przyszłość, m.in. dalszym wspieraniu Grzechu Pierworodnego i przygotowaniach do tworzenia kolejnych tytułów.

Divinity: Grzech Pierworodny - Divinity: Grzech Pierworodny rozeszło się w nakładzie pół miliona sztuk; plany Larian Studios na przyszłość - wiadomość - 2014-09-13
Divinity: Grzech Pierworodny

Jak wynika ze wpisu na blogu Swena Vinckego, założyciela Larian Studios i dewelopera serii Divinity, Divinity: Grzech Pierworodny od czasu czerwcowej premiery rozeszło się w nakładzie ponad 500 tysięcy sztuk. Co ciekawe, 90% kopii zostało nabyte w dystrybucji cyfrowej, głównie przez platformę Steam, natomiast tradycyjne, pudełkowe egzemplarze stanowią tylko 10% ogólnego wyniku. Larian Studios spłaciło już swoje zobowiązania i obecnie zarabia na swojej najnowszej grze. Vincke w opublikowanym poście opowiada też o planach na najbliższą przyszłość. Wśród tych znajduje się dalsze wspieranie Grzechu Pierworodnego kolejnymi patchami, które wprowadzą m.in. nowych towarzyszy z pełnym udźwiękowieniem. Deweloperzy eksperymentują też ze wsparciem dla kontrolerów, całkiem możliwe, że na potrzeby opcji split-screen [dzielenie jednego ekranu między dwóch graczy – przyp. Meehow].

Poza powyższym, Larian Studios skupia się na rozwijaniu swojego „erpegowego warsztatu”, gdyż z tym gatunkiem wiąże swoją najbliższą przyszłość. Belgijski deweloper ma zamiar dostarczać innowacyjne tytuły o klasycznych założeniach i umieszczać je w światach żyjących własnym życiem. Istotną zmianą jest natomiast fakt, że studio nie będzie już korzystać z platform crowdfundingowych. Vincke tłumaczy to faktem, że zasoby zbiórek funduszy mają swoje limity, a te powinny zostać wykorzystane przez tych deweloperów, którzy naprawdę tego potrzebują.

Na koniec przypomnijmy, że Divinity: Grzech Pierworodny to pierwszy z czterech istotnych tytułów z gatunku cRPG, w które (za)gramy w tym roku, pozostałe to Dragon Age: Inkwizycja od BioWare, Pillars of Eternity od Obsidian Entertainment oraz debiutujący w przyszłym tygodniu Wasteland 2 od inXile entertainment. Najnowsza odsłona serii Divinity zebrała bardzo pochlebne oceny; Łukasz Gołąbiowski w swojej recenzji wystawił grze znakomitą notę: 9/10, natomiast czytelnicy serwisu GRY-OnLine zapewnili Grzechowi Pierworodnemu średnią ocenę na poziomie 9,2/10 w momencie pisania tego newsa. Miejmy nadzieję, że nadchodzącym erpegom również uda się osiągnąć jak największy sukces.

GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.