Microsoft nawiązał współpracę z firmą, która zajmuje się integracją AI w grach. To dobre wieści dla graczy, dialogi mogą stać się bardziej różnorodne, zachowanie NPC naturalne, a gry będą zawierać więcej misji.
Microsoft zawiązuje współpracę z firmą Inworld AI, która zajmuje się integracją sztucznych inteligencji w grach. Dzięki temu deweloperzy gier na Xboksy będą mogli wykorzystywać AI przy tworzeniu dialogów, a nawet scenariuszy całych misji. Ma ono wzbogacić różnorodność dialogów i wprowadzić zupełnie nowy poziom immersji w kontaktach z NPC.
Pomoc AI w tworzeniu gier może mieć dwojaką postać. Po pierwsze, narzędzia sztucznej inteligencji mogą zostać udostępnione twórcom, aby wspomóc ich w pracy nad treściami. W ten w grze może znaleźć się jeszcze więcej dialogów i misji, przy analogicznej liczebności personelu studia.
Po drugie Inworld AI będzie pracowało nad silnikiem sztucznej inteligencji, który zintegrowany w grze, będzie tworzył nowe treści już podczas rozgrywki. To mogą być nowe, dynamiczne dialogi lub bardziej zaawansowane zachowanie NPC. Rzecz jasna, aby skorzystać z tych dobrodziejstw, deweloperzy będą prawdopodobnie musieli nawiązywać jakiś stopień współpracy z Microsoftem. Inworld AI jest beneficjentem Microsoft M12 Venture Capital, więc to raczej kwestia czasu, gdy spółka stanie się jednym z działów giganta z Redmond.
Sztuczne inteligencje są wydajne, ale ich wykorzystanie rodzi obawy o zatrudnienie i utrzymanie poziomu pensji w niektórych profesjach. Dodatkowo niejasny jest stosunek prawa do generatywnej twórczości AI. Jeden z sędziów okręgowych w USA orzekł, że takie dzieła nie mogą być chronione prawami autorskimi. Taki wyrok może szkodzić wykorzystywaniu AI w procesie tworzenia treści do gier. Choć raczej nie wpływa na zawartość generowaną podczas rozgrywki. Być może większa szansa jest więc w integrowaniu silników AI w grach? Napiszcie w komentarzach.
Konsole Xbox Series X/S kupisz na Allegro
Część odnośników na tej stronie to linki afiliacyjne. Klikając w nie zostaniesz przeniesiony do serwisu partnera, a my możemy otrzymać prowizję od dokonanych przez Ciebie zakupów. Nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!
Więcej:Steam Machine vs. PS5 i Xbox Series X. Sprzęt Valve zostawia konkurencję w tyle
4

Autor: Arkadiusz Strzała
Swoją przygodę z pisaniem zaczynał od własnego bloga i jednego z wczesnych forum (stworzonego jeszcze w technologii WAP). Z wykształcenia jest elektrotechnikiem, posiada zamiłowanie do technologii, konstruowania różnych rzeczy i rzecz jasna – grania w gry komputerowe. Obecnie na GOL-u jest newsmanem i autorem publicystyki, a współpracę z serwisem rozpoczął w kwietniu 2020 roku. Specjalizuje się w tekstach o energetyce i kosmosie. Nie stroni jednak od tematów luźniejszych lub z innych dziedzin. Uwielbia oglądać filmy science fiction i motoryzacyjne vlogi na YouTube. Gry uruchamia głównie na komputerze PC, aczkolwiek posiada krótki staż konsolowy. Preferuje strategie czasu rzeczywistego, FPS-y i wszelkie symulatory.