Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 21 września 2023, 11:35

autor: Adrian Werner

Deweloper oskarża dyrektora Unity o całe zło, które go spotkało

W związku z aferą wokół silnika Unity jeden z weteranów branży podzielił się historią swoich problemów z prezesem firmy, Johnem Riccitiello.

Źródło fot. EA
i

Jednym z najgorętszych tematów ostatnich tygodni jest afera związana ze zmianą warunków korzystania z silnika Unity, według których twórcy mieliby płacić za instalacje. Pod wpływem krytyki producenci tej technologii mają wkrótce zaprezentować zmodyfikowaną propozycję. Czekając na nie, warto wspomnieć o deweloperze imieniem Mike Diskett, który ma wyjątkowo na pieńku z prezesem Unity – Johnem Riccitiello.

Disknett udostępnił na Twitterze następujący komentarz:

Dołączyłem do studia Bullfrog, Riccitiello je kupił i zniszczył. Dołączyłem do studia Pandemic, Riccitiello je kupił i zniszczył. Spędziłem 10 lat ucząc się Unity i wydając gry na Unity, Riccitiello został zatrudniony do zarządzania tą firmą i właśnie ją niszczy.

Jak widać, twórca posiada dobre powody, aby nie lubić Johna Riccitiello. W komentarzach pod wiadomością dewelopera gracze wspominają także o wielu innych zespołach, które wykończyło EA, takich jak Westwood czy Origin.

Deweloper oskarża dyrektora Unity o całe zło, które go spotkało - ilustracja #1
Cmentarzysko studiów zamkniętych przez EA. Źródło fot. Twitter.

Mike Diskett rozpoczął karierę w studiu Bullfrog, gdzie pracował początkowo jako programista wersji Syndicate na komputery Amiga. Z roku na rok jego rola w zespole rosła i w przypadku Syndicate Wars był już producentem i głównym programistą.

W 1997 roku wraz z trzema innymi pracownikami Bullfroga założył nową firmę nazwaną Mucky Foot, która opracowała takie tytuły, jak Urban Chaos, Startopia czy Blade II. Potem pracował m.in. przy Grand Theft Auto IV, aby następnie dołączyć do studia Pandemic, gdzie był jednym z programistów The Saboteur. Po wydaniu tego tytułu Electronic Arts zamknęło to studio.

Przez kolejne lata Mike Diskett pracował głównie przy grach zbudowanych na silniku Unity, takich jak Windbound czy Satellite Reign.

  1. Oficjalna strona Unity

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej