Destiny – szansa na wersję PC, nowy zapis rozgrywki i funkcja cross-platform
Twórcy ze studia Bungie Software zdradzili, że Destiny w wersji na pecety jest jak najbardziej prawdopodobne, lecz mogłoby ukazać się dopiero po konsolowym debiucie. Ponadto w sieci pojawił się nowy 7-minutowy gameplay, kilka screenów i informacje na temat funkcji przenoszenia zapisów między konsolami starej i nowej generacji.
Wersja PC
- Twórcy: Bungie Software
- Wydawca: Activision Blizzard
- Gatunek: sieciowy FPS z otwartym światem w realiach science-fiction
- Platformy sprzętowe: X360, PS3, XOne, PS4
- Termin premiery: 9 września 2014
Choć do premiery Destiny zostało jeszcze bez mała pół roku, w zachodnich mediach branżowych ostatnimi czasy huczy od informacji na temat najnowszego dzieła studia Bungie Software, twórców kultowej serii Halo. Najważniejsza jest dla nas ta, która dotyczy gry w wersji na komputery osobiste. Lars Bakken powiedział, że przygotowanie Destiny na pecety jest możliwe, ale z pewnością nie nastąpi przed wydaniem gry na konsolach. Twórcy zajmują się bowiem każdą z czterech docelowych platform sprzętowych (Xbox 360, PlayStation 3, Xbox One, PlayStation 4) osobiście i już ich dopieszczanie bywa kłopotliwe, zatem dodanie do tej listy jeszcze jednego urządzenia okazałoby się zgubne w skutkach. Warto wspomnieć, że stanowisko Bakkena jest zgodne z tym, co w ubiegłym roku stwierdził inny członek zespołu Bungie, Eric Osborne.
Nowy gameplay
Ponadto w sieci pojawił się nowy zapis rozgrywki z omawianej gry, trwający 7 minut z haczykiem (znajdziecie go u szczytu tej wiadomości). Pokazuje on niebezpieczną wyprawę w położone na terenie dawnej Rosji miejsce o nazwie Devil’s Lair, które jest zamieszkane przez obcych rasy Fallen. W przygodzie biorą udział przedstawiciele wszystkich trzech klas postaci – Hunter, Titan i Warlock – a kamera przełącza się między nimi dynamicznie, pozwalając zobaczyć w akcji zdolności i arsenał każdego bohatera. Warto w tym miejscu wspomnieć o dwóch nowych obrazkach, również ukazujących reprezentantów owych trzech „profesji” (one też znalazły się w tym newsie).
Stany zapisu gry w funkcji cross-platform
Przy okazji Bungie Software potwierdziło, że Destiny zaoferuje funkcje cross-platform, jeśli chodzi o stany zapisu gry, czyli tak zwane „save’y”. Oznacza to, że nic nie będzie stało na przeszkodzie, by rozpocząć zabawę na przykład na Xboksie 360, a potem – kiedy przesiądziemy się na sprzęt następnej generacji – przenieść swój postęp w grze na Xboksa One. Co ciekawe, wypowiadający się na ten temat Tyson Green nie stwierdził jednoznacznie, że podobny proces nie będzie możliwy w przypadku urządzeń różnych marek (czyli np. przy przesiadce z Xboksa 360 na PlayStation 4), ale stwierdził, że z uwagi na restrykcje ustalone przez producentów raczej nie jest to prawdopodobne.

Choć podczas walk zobaczymy sporo kolorowych efektów, Destiny nie będzie utrzymane w tak lekkiej konwencji jak Borderlands.
Przypomnijmy, że premiera Destiny nastąpi 9 września bieżącego roku. Przedtem sieć obiegnie masa materiałów udostępnionych w związku z czerwcowymi targami E3, a wkrótce po nich (latem) grę czekają beta testy. Jak wspomniano we wstępie, najnowsze dzieło studia Bungie powstaje z myślą o konsolach Xbox 360, PlayStation 3, Xbox One i PlayStation 4.

GRYOnline
Gracze
OpenCritic
- Bungie Software
- gameplaye
- Activision Blizzard
- konwersje PC
- cross-platform / cross-play
- PC
- X360
- PS3
- PS4
- XONE
Komentarze czytelników
makak997 Pretorianin
@alpha_lyr
"rather than players being able to see and interact with all other players in the game or on a particular server—as is the case in many conventional MMO games—Destiny will include on-the-fly matchmaking that will allow players to see and interact only with other players with whom they are "matched" by the game."
Czyli bardziej forced autojoin niz mmo :P może MO bez Pierwszego M :P
Samo Bungie parę razy mówiło że to niebedize MMO
zanonimizowany992809 Legionista
Pewnie najpierw wyssają kaskę z posiadaczy konsol, a po jakimś roku może wydadzą na PC. Póki GTA 5 nie wyjdzie na PC nie mam co marzyć o Destiny na PC. Czas kupić PS4 ;D
zanonimizowany916771 Senator
Samo Bungie parę razy mówiło że to niebedize MMO
To znaczy oni sami użyli stwierdzenia że to shared world shooter, i nie chcieli żeby ich dzieło nazywane było mmo, mimo że własnie tak będzie działać. Od klasycznego mmo różnić będzie się linią faublarną, ale to wciaż bedzie grindowanie z kolegami. Ta gra będzie lootem stała no i fajnie będzie oczyszczać miejscówki z wrogów, losowe eventy, ogólnie szykuje się cos fajnego. na E3 szerszy pokaz multi wiec gdy ostatnie kurtyny opadną dowiemy się na 100 procent jak to wygląda w praktyce.
makak997 Pretorianin
@alpha_lyr
tak nie chcieli żeby było nazywane mmo bo to niebedzie mmo :P
"rather than players being able to see and interact with all other players in the game or on a particular server—as is the case in many conventional MMO games—Destiny will include on-the-fly matchmaking that will allow players to see and interact only with other players with whom they are "matched" by the game." poraz kolejny
czytaj to nie będzie mmo bo nie będzie massive a bez massive "mmo" to tylko "mo" co najwyżej.
Dorzucą ci z 2 osoby które akurat robią tego samego questa. O endgame ani pvp tez nic nie wiadomo a mmo bez endgame, pvp i massive to borderlands z "on-the-fly matchmaking" :P