futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 10 października 2005, 13:59

autor: Maciej Myrcha

Demonstracja procesora Cell - (prawie) doskonałe naśladowanie ludzkich ruchów?

Na niedawno zakończonych targach CEATEC, zaprezentowano m.in. moc drzemiącą w procesorze Cell. Na uwagę zasługują jego możliwości naśladowania ruchów oraz emocji widocznych na twarzy modela, oczywiście wszystko to w czasie rzeczywistym.

Na niedawno zakończonych targach CEATEC, zaprezentowano m.in. moc drzemiącą w procesorze Cell. Na uwagę zasługują jego możliwości naśladowania ruchów oraz emocji widocznych na twarzy modela, oczywiście wszystko to w czasie rzeczywistym.

Osoba służąca za wspomniany model została umieszczona przed kamerą, która następnie przekazywała do procesora wszelkie informacje o obrazie. Na tej podstawie, procesor stworzył trójwymiarowy, cyfrowy model tego, co "widziała" kamera. Cell przetwarzał 500 unikalnych współrzędnych odświeżanych 100 razy na sekundę tworząc coś na kształt lustrzanego odbicia twarzy postaci, włącznie z wszelkimi zmianami w mimice czy grymasami.

Demonstracja procesora Cell - (prawie) doskonałe naśladowanie ludzkich ruchów? - ilustracja #1

Podczas opisywania chipu graficznego, który był umieszczony w konsoli PS2, przedstawiciele Sony często stosowali termin Emotion Engine, sugerując, iż jest on w stanie wiernie odtworzyć emocje widoczne na twarzach postaci. Wspomniana demonstracja możliwości procesora Cell pokazuje, iż ma on potencjał do tego, aby termin Emotion Engine spełnił wreszcie oczekiwania zarówno twórców jak i odbiorców, czyli graczy. Wyobraźmy sobie połączenie Cella oraz ulepszonej wersji EyeToy - praktycznie całe ciało gracza mogłoby się wtedy stać jednym, "wielkim" kontrolerem. Oczywiście, na razie są to tylko daleko wybiegające w przyszłość gdybania, ale czy naprawdę tak daleko?