Ghost of Tsushima cieszy się dużym uznaniem na Steamie. Częściowy wymóg PSN nie zaszkodził hitowi Sony

Wbrew obawom Ghost of Tsushima: Director's Cut zaliczyło bardzo udany debiut na PC. Częściowy wymóg posiadania konta PSN nie przeszkodził grze w zbieraniu dobrych recenzji i wykręcaniu imponujących wyników aktywności.

Adrian Werner

Ghost of Tsushima cieszy się dużym uznaniem na Steamie. Częściowy wymóg PSN nie zaszkodził hitowi Sony, źródło grafiki: Sony.
Ghost of Tsushima cieszy się dużym uznaniem na Steamie. Częściowy wymóg PSN nie zaszkodził hitowi Sony Źródło: Sony.

Wczoraj na PC wreszcie zadebiutowała gra Ghost of Tsushima: Director's Cut, czyli konwersja jednego z najlepszych exclusive’ów z konsol PlayStation. Po kilkunastu godzinach od premiery można już stwierdzić, że premiera okazała się sukcesem. Tytuł pozostaje na pierwszym miejscu listy bestsellerów Steam – zarówno globalnie, jak i w Polsce.

Gracze zadowoleni z wersji PC Ghost of Tsushima

Na Steamie gra ma 84% pozytywnych recenzji, co serwis kategoryzuje jako „bardzo pozytywny” odbiór produkcji. Ludzie z firmy Sony, patrząc na ten wynik, musieli odetchnąć z ulgą.

  1. Przed premierą obawiano się bowiem, że gracze bardzo negatywnie zareagują na wymóg posiadania konta PlayStation Network do trybu multiplayer. Takie rozwiązanie doprowadziło niedawno w przypadku Helldivers 2 do review bombingu – tak skutecznego, że wydawca musiał się wycofać z tej decyzji. Po tym zwycięstwie (choć jeszcze nie pełnym) część graczy miała nadzieję, że uda im się wymusić na Sony podobną zmianę w pecetowym Ghost of Tsushima, ale to się nie udało.
  2. Jak jednak widać, większości użytkowników Steama to nie przeszkadza, co nie dziwi, bo jest to w końcu gra przede wszystkim dla pojedynczego gracza, a do tego wymóg konta PSN był znany od dawna, podczas gdy w przypadku Helldivers 2 gra startowała bez niego (była to jedynie opcja).

Niestety pomimo tego, że gracze pozytywnie oceniają Ghost of Tsushima: Director's Cut na PC, to problem z PSN jednak istnieje, bo z tego powodu wycofano grę ze sprzedaży w ponad stu krajach.

Co do narzekań graczy, oprócz typowych problemów, dotykających w ostatnim czasie wiele debiutujących gier (m.in. stuttering, zawieszanie się gry), część osób donosi o problemach z pojedynkami, które są zbugowane i nie działają prawidłowo (choć podobno wystarczy kilkukrotne zresetowanie pojedynku, by w końcu doszedł do skutku). W odpowiedzi na zapytanie jednego z graczy, studio Nixxes – deweloper pecetowej wersji GoT – odpowiedziało, że przygląda się sprawie i wstępnie stwierdza, iż może to być powiązane z wysokim klatkażem.

Wyśmienite wyniki aktywności

Pecetowe Ghost of Tsushima: Director's Cut nie tylko zbiera dobre opinie, ale również wykręca imponujące wyniki aktywności. Wczoraj, w najgorętszym momencie premiery, w tytuł na Steamie bawiło się 57 934 graczy równocześnie. Należy podkreślić, że ten imponujący wynik i tak nie oddaje w pełni popularności gry, bo jest ona dostępna także w Epic Games Store.

Wśród exclusive’ów z konsol PlayStation, które Sony przeniosło na PC, tylko God of War oraz Marvel’s Spider-Man Remastered mają wyższe rekordy aktywności (odpowiednio 73 tys. i 66 tys graczy równocześnie). Ciekawi nas, czy w ten weekend Ghost of Tsushima da radę przegonić te produkcje.

Tym samym już w dniu premiery pecetowe Ghost of Tsushima: Director's Cut przebiło rekordy aktywności takich przebojów jak Horizon: Zero Dawn, Horizon: Forbidden West czy The Last of Us: Part 1. Liderem wśród gier wydanych przez Sony pozostaje oczywiście Helldivers 2 z wynikiem 458 tys. graczy równocześnie, ale ten tytuł ukazał się równocześnie na PC i PS5, a nie jak pozostałe został przeniesiony na pecety dopiero długi czas po konsolowej premierze.

  1. Ghost of Tsushima Director's Cut na Steamie
Ghost of Tsushima: Director's Cut

Ghost of Tsushima: Director's Cut

PC PlayStation
po premierze

Data wydania: 20 sierpnia 2021

Informacje o Grze
7.8

GRYOnline

8.3

Gracze

9.4

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

1

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Twórca Stardew Valley „nie czuje się niczyim dłużnikiem, jeśli chodzi o Haunted Chocolatier”. Nie uważa też siebie za kogoś wyjątkowego

Następny
Twórca Stardew Valley „nie czuje się niczyim dłużnikiem, jeśli chodzi o Haunted Chocolatier”. Nie uważa też siebie za kogoś wyjątkowego

Jedna z najlepszych planszówek w historii w zaskakująco niskiej cenie. Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie to gra, w której nie da się wygrać, ale i tak kocham ją miłością bezgraniczną

Poprzedni
Jedna z najlepszych planszówek w historii w zaskakująco niskiej cenie. Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie to gra, w której nie da się wygrać, ale i tak kocham ją miłością bezgraniczną

Kalendarz Wiadomości

maj
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl