Najnowsza reklama Coca-Coli została powszechnie znienawidzona przez internautów. A ci nie odpuszczają, brutalnie punktując kolejne błędy wygenerowane przez AI.
Internauci nie pozwolą zapomnieć Coca-Coli o błędach AI, jakie wyłapali w najnowszym spocie świątecznym. Wydawało się, że „sztab artystów” zapewni wystarczającą jakość, ale wprawne oczy wyłapały, że słynna ciężarówka przechodzi zmiany w zależności od ujęcia.
W swojej reklamie Coca-Cola zwróciła uwagę na swój logotyp, ale nie przyłożyła już takiej uwagi do samej ciężarówki. Ta w magiczny świąteczny sposób w każdym ujęciu ma inny układ jazdy – raz jest ciężarówką, innym razem półciężarówką. Zmienia się także liczba kół, co skrzętnie internauci nie tylko wyłapali, ale zebrali na jednej grafice, wskazując także na konkretne momenty, w których się one pojawiają. Łącznie pojazd zmienia się aż dziesięć razy w ciągu minuty.
Jak można było się spodziewać w komentarzach, nie ma litości dla AI oraz liczby błędów, przyrównując cały spot do typowego AI slopa, który zalewa internet. Nie brakuje także głosów, że jest to nieco przytłaczające, jak szeroko ta technologia jest obecnie wdrażana w różne dziedziny naszego życia:
Nie mogę już znieść tego, jak bardzo powszechna stała się sztuczna inteligencja. Nie pomaga też to, że błędy i niespójności są tak częste. To tak, jakbyśmy żyli w „dolinie niesamowitości” i nie mogli się z niej wydostać.
To wszystko wydaje się takie niechlujne i zrobione na odwal. Nie dość, że wszystko podrożało, to jeszcze ma mniejszą wartość i gorszą jakość.
Powiem szczerze, zdziwiłem się, że AI za każdym razem poprawnie napisało Coca-Cola. No, chyba że to jednak poprawiali ręcznie, lol.
Wątek wygenerował jednak takie emocje, że najpierw moderator upomniał osoby zgłaszające go pod zarzutem „publikowania treści AI”, ale skala hejtu na generatory wideo osiągnęła taki szczyt, że został on zamknięty. A to tylko pokazuje skalę, w jaki sposób tego typu treści oddziaływają na internautów.
W całym wątku oberwało się nie tylko Coca-Coli, ale także innym firmom jak np. Progressive Insurance za powszechne stosowanie AI w formie reklamy. W przypadku jednak znanego producenta napoju zabawne jest to o tyle, że Pratik Thakar, globalny wiceprezes i szef działu generatywnej AI w Coca-Coli deklarował, iż „w tym roku nasz kunszt jest dziesięć razy lepszy niż w ubiegłym”. To właśnie w 2024 roku firma rozpoczęła aktywnie promować swój popularny napój za pośrednictwem spotów generowanych przez sztuczną inteligencję.
Thakar zapewniał także, że nad spotem pracował sztab artystów, którzy regularnie sprawdzali oraz poprawiali reklamę, aby ta była wolna od błędów. Cóż, najwyraźniej kwestia kół została pominięta i dała sporo radości przeciwnikom generatywnych kreatorów wideo. A internauci już wyszukują kolejnych „ofiar” do wytykania błędów i wyśmiewania stosowania tego typu zabiegów marketingowych.
Mieszane odczucia względem AI są także w branży gier – prezes firmy Nexos zadeklarował, że nie będą stosować. Z kolei Krafton stawia na sztuczną inteligencję, oferując pracownikom dodatkową zapłatę, jeśli ci „dobrowolnie zrezygnują z pracy”.
0

Autor: Mateusz Zelek
Absolwent dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Papieskim Jana Pawła II w Krakowie. W tematyce gier i elektroniki siedzi, odkąd nauczył się czytać. Ogrywa większość gatunków, ale najbardziej docenia strategie ekonomiczne. Spędził także setki godzin w wielu cRPG-ach od Gothica po Skyrima. Nie przekonał się do japońskich jrpg-ów. W recenzowaniu sprzętów kształci się od studiów, ale jego głównym zainteresowaniem są peryferia komputerowe oraz gogle VR. Swoje szlify dziennikarskie nabywał w Ostatniej Tawernie, gdzie odpowiadał za sekcję technologiczną. Współtworzył także takie portale jak Popbookownik, Gra Pod Pada czy ISBtech, gdzie zajmował się relacjami z wydarzeń technologicznych. W końcu trafił do Webedia Poland, gdzie zasilił szeregi redakcji Futurebeat.pl. Prywatnie wielki fanatyk dinozaurów, o których może debatować godzinami. Poważnie, zagadanie Mateusza o tematy mezozoiczne powoduje, że dyskusja będzie się dłużyć niczym 65 mln lat.