CD Projekt poradził sobie znacznie lepiej w pierwszej połowie 2021 roku, niż przewidywali giełdowi analitycy. Firma zapewniła też, że Cyberpunk 2077 na PlayStation 5 i Xboxy Series X/S ukaże się w prawdziwie nextgenowym wydaniu jeszcze w 2021 roku.
Grupa CD Projekt opublikowała podsumowanie wyników finansowych za okres od stycznia do czerwca 2021 roku. Przychód ze sprzedaży zwiększył się z 364 do 470,62 milionów złotych względem analogicznego okresu w ubiegłym roku. Pomógł w tym przede wszystkim drugi kwartał 2021 r., w którym zysk netto CD Projektu okazał się o 125% wyższy, niż wskazywały prognozy analityków (72,6 mln zł zamiast przewidywanych 32,3 mln), i wzrósł o 32,4% z roku na rok. To z kolei było zasługą zarówno Cyberpunka 2077, jak i Wiedźmina 3: Dzikiego Gonu.
Piotr Nielubowicz, wiceprezes zarządu ds. finansowych, podsumował też najważniejsze wydarzenia z minionego półrocza. Przypomniał o planach „transformacji” studia CD Projekt RED, dotychczasowych aktualizacjach Cyberpunka 2077 oraz przygotowywaniu wersji tegoż na konsole dziewiątej generacji. Dedykowane wydania na PlayStation 5 i Xboxy Series X/S mają pojawić się pod koniec roku, aczkolwiek nie podano dokładnej daty.
Grupa CD Projekt zapewniła też, że nad rozwojem (czy też naprawianiem) podstawowej wersji gry nadal pracuje około 40% zespołu, a kolejne 25% jest zaangażowane w produkcję pierwszego z zaplanowanych dużych dodatków.
Serwisowanie Cyberpunka w czasie transformacji studia i w trybie pracy zdalnej, który w znacznej mierze wciąż u nas obowiązuje, jest trudniejsze, ale dajemy z siebie wszystko. Poza kolejnymi aktualizacjami pracujemy obecnie nad innymi projektami, w tym nad dedykowanymi na konsole nowej generacji wersjami Cyberpunka 2077 i Wiedźmina 3 oraz nad dodatkiem do Cyberpunka.

Wykres obrazujący zaangażowanie CD Projektu w odmienne projekty; żółtym kolorem oznaczono Cyberpunka 2077 i wersje na PS5 i XSX/S, błękitnym – pierwszy dodatek. Źródło: Grupa CD Projekt.
Poza tym platforma GOG.com ponownie odnotowała lekki spadek przychodów (ze 109,79 do 106,33 mln zł). CD Projekt wspomniał też o dalszych planach rozwoju. Te obejmują – rzecz jasna – przenoszenie marek należących do firmy na kolejne „media i formaty”, ale też „poszerzanie kompetencji technologicznych” (czego efektem miał być m.in. zakup kanadyjskiego studia Digital Scapes).
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
55

Autor: Jakub Błażewicz
Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).