Co zaoferuje nowa wersja NDS-a?
Jak dowiedział się serwis RPad podczas konferencji GDC, po kolejnych odsłonach podręcznych konsol Nintendo nie należy spodziewać się specjalnych rewolucji względem NDS-a. Większa wydajność oraz poprawa jakości wyświetlanego obrazu, to najważniejsze zmiany. Wpisują się one w oczekiwania graczy, którzy są najwyraźniej zadowoleni z obecnego wyglądu i działania konsoli NDS.
Jak dowiedział się serwis RPad podczas konferencji GDC, po kolejnych odsłonach podręcznych konsol Nintendo nienależy spodziewać się specjalnych rewolucji względem NDS-a. Większa wydajność oraz poprawa jakości wyświetlanego obrazu, to najważniejsze zmiany. Wpisują się one w oczekiwania graczy, którzy są najwyraźniej zadowoleni z obecnego wyglądu i działania konsoli NDS.

Oto czego w przyszłości możemy oczekiwać po podręcznych konsolach Nintendo:
- ponownie zastosowany zostanie system dwóch ekranów, ale będą one znacząco większe, zmniejszy się też odstęp pomiędzy nimi;
- zastosowany zostanie akcelerometr, wykorzystujący tą samą technologię jaka została użyta w kontrolerze do Wii, pozwalając na sterowanie za pomocą ruchu;
- wzrost wydajności konsoli ma ją zbliżyć do wydajności Nintendo GameCube - uczyni to kieszonsolkę niemal tak szybką jak Wii;
- według deweloperów, produkcja większości tytułów dla nowego NDS-a, nad którymi aktualnie trwają prace zostanie zakończona jeszcze w 2010 roku – sugeruje to premierę nowej maszynki pod koniec tego roku.
Wato podkreślić, że zdobyte informacje nie są oficjalne, a ich źródłem są zakulisowe rozmowy redaktora serwisu z poszczególnymi deweloperami.
Komentarze czytelników
Bajta Pretorianin
Hmm DS jest fajny. Zagranie w pokemony czy mario raz za czas jest wbrew pozorom bardzo przyjemne :p Przypominają mi się czasy gameboya :D
likfidator2 Konsul
Wydajność przenośnych konsolek rośnie coraz bardziej. iPhone 3GS już wyprzedził pierwszego Xboxa. Sam John Carmack mówił, że nie widzi żadnych przeszkód, aby wydać na iP 3GS port DOOMa 3, który będzie miał grafikę taką jak wersja z Xbox1.
Wydajnościowo 3GS jest gdzieś w okolicy pierwszego Xboxa, ale ma 4 razy tyle pamięci (i tylko o połowę mniej niż X360 i PS3), a technologicznie jest na poziomie SM4.0, więc wyprzedza to co siedzi w konsolach stacjonarnych. Co prawda nie powstała póki co gra, która wykorzystuje pełne możliwości, ale już są pierwsze techdema, które pokazują co potrafi. Największy problem to zachowanie kompatybilności ze starszymi modelami, które nie posiadają shaderów i trzeba wszystko dwa razy pisać.
Co do nowego DSa, to jeśli oferowałby najlepszą grafikę ze wszystkich przenośnych, to byłby to ostatni gwóźdź do trumny PSP. Gdyby jeszcze Nintendo zaoferowało przyjazne SDK dla programistów, takie że portowanie gier z dużych konsol byłoby łatwe, to już w ogóle byłoby pozamiatane.
_Luke_ Legend

Jest mnostwo niewiadomych, np. czy bedzie kompatybilna wstecz, na jakis nosnikach beda gry, jaka bedzie wydajnosc baterii (zwlaszcza jesli konsolka ma byc tak mocna) itd itp. Poczekamy, zobaczymy - choc oczywiscie zycze N powtorzenia sukcesu DSa.
zanonimizowany26519 Generał
konrad9519 psp nie jest w polowie tak wydajne jak ps2 , zaczynajac od fillrate nad iloscia trojkatow na ekranie konczac .
uQuad + sony ,ms ?? Jedyna ich zmiana w nazwie to numerek ??
likfidator2 iphone 3gs ma wydajnosc ekhmmm... na poziomie psp (moze ciut lepiej w niektorych sprawach) :] . Mowa o grafice . Co z teog ,ze wspiera shader model ,opengl es'a 2.0 jak uklad graficzny jest tak mizernie slaby ,ze najprostrzy shader go zadusi :] . Ilosc trojkatow rysowanych przez ta maszynke takze jest lub nawet stoi gorzej niz psp :] . Glowny cpu jest wydajniejszy niz ten w psp ,wiecej ramu ,ale to tyle rewelacji . To co najwazniejsze czyli gpu ma duzo "ficzerow" ,ale mocy juz na nie zabraklo :] .
konrad9519 Centurion
Mr_Hyde--> trochę źle to napisałem chodziło mi o to że nie ma się co sugerować mocą procesora w PSP który jest wydajny lecz PS2 przy słabszym procku ma o wiele większą wydajność od niego bo gdyby PSP miało taką wydajność do gry mogły by wyglądać na nim i wiele lepiej ale napęd UMD też trochę ogranicza jakość i ilość tekstur