Chris Avellone, legendarny projektant oraz scenarzysta gier RPG, ogłosił, że rozstaje się ze studiem Obsidian Entertainment, które współtworzył od 2003 roku. Avellone odgrywał kluczową rolę w produkcji tytułów, takich jak Planescape: Torment, Icewind Dale, Star Wars: Knights of the Old Republic II i Neverwinter Nights 2.
Michał Kułakowski
Chris Avellone ogłosił na Twitterze, że opuszcza istniejące od 2003 roku studio Obsidian Entertainment, którego był współzałożycielem i jednym z szefów. Nazwisko Avellone powinno być znane fanom klasycznych pecetowych RPG-ów. Autor, pracujący jako scenarzysta oraz projektant, zaczynał karierę pod koniec lat 90. w firmie Interplay i legendarnym studiu Black Isle. Zajmował się tam Falloutem 2, a także stanął na czele zespołu przygotowującego grę Planescape: Torment. Kolejnym poważnym projektem twórcy była seria Icewind Dale. Po założeniu Obsidian Entertainement współuczestniczył i odgrywał istotną rolę w przygotowaniu wszystkich najważniejszych produkcji zespołu, w tym drugich odsłon cyklów Star Wars: Knights of the Old Republic oraz Neverwinter Nights, a także nowszych tytułów, takich jak Fallout: New Vegas, Wasteland 2 (wraz z inXile Entertainment) oraz Pillars of Eternity.
Avellone nie zdradził na razie swoich przyszłych planów, ale potwierdził, że ma w zanadrzu kolejne projekty, o których nie może jednak na razie nic więcej powiedzieć. Niewykluczone, że autor przeniesie się do studia inXile Entertainment i zaangażuje w pełni w produkcję gry Torment: Tides of Numenera, która jest promowana jako duchowy spadkobierca Planescape: Torment. Możliwe jest także, że rozpocznie zbiórkę pieniędzy na nowe, w pełni autorskie RPG. Na razie pozostaje nam czekać na dalszy rozwój sytuacji.