Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 23 grudnia 2009, 11:06

autor: Piotr Doroń

Capcom opóźnia debiuty Lost Planet 2 oraz Dead Rising 2

Z danych zawartych w wewnętrznych dokumentach Capcom wynika, że szefostwo przedsiębiorstwa zdecydowało się opóźnić premiery aż czterech produkcji, mających trafić na rynek w okresie od 1 stycznia do 31 marca 2010 roku.

Początek 2010 roku zapowiadał się na jeden z najmocniejszych okresów w historii rynku elektronicznej rozrywki pod względem liczby potencjalnych hitów. Była to oczywiście bardzo dobra wiadomość dla graczy – dla producentów i wydawców już nieco mniej. Jako pierwsza z bezpośredniej rywalizacji z takimi pozycjami, jak np. Mass Effect 2, BioShock 2, Dante’s Inferno, Mafia II, Heavy Rain, God of War III, Battlefield: Bad Company 2 oraz Splinter Cell: Conviction, zrezygnowała japońska firma Capcom.

Capcom opóźnia debiuty Lost Planet 2 oraz Dead Rising 2 - ilustracja #1

Z danych zawartych w wewnętrznych dokumentach Capcom wynika, że szefostwo przedsiębiorstwa zdecydowało się opóźnić premiery aż czterech produkcji, mających trafić na rynek w okresie od 1 stycznia do 31 marca 2010 roku.

Chodzi tu mianowicie o strzelaninę TPP Lost Planet 2 (X360, PS3), bijatykę Super Street Fighter IV (X360, PS3), makabryczną grę akcji Dead Rising 2 (PC, X360, PS3) oraz o amerykańską i europejską premierę action RPG Monster Hunter 3 na konsolę Nintendo Wii. Debiuty wymienionych produkcji zostaną teraz rozciągnięte na cały 2011 rok fiskalny, czyli okres od 1 kwietnia 2010 roku do 31 marca 2011 roku. Pozycją, która trafi do sprzedaży najpóźniej, będzie Dead Rising 2, w którym naszym zadaniem będzie jak najefektowniejsza eksterminacja zombie. Dokładne daty poznamy w nieodległej przyszłości.

Powodem opóźnienia premiery wymienionych czterech tytułów jest chęć uniknięcia starcia z ze wspomnianymi już hitami, które inne firmy planują wprowadzić do sprzedaży w pierwszym kwartale przyszłego roku.

Z dokumentów dowiadujemy się również, że Capcom zdecydował się na obniżenie oczekiwań co do sprzedaży gry akcji Dark Void z 1,3 miliona egzemplarzy do 600 tysięcy. Pierwsze dzieło studia Airtight Games nie ma dobrej prasy – w oficjalnych beta testach, w tym naszym, krytyce poddano większość elementów gry, w tym zapowiadaną jako innowacyjną mechanikę rozgrywki (tzw. „pionowy gameplay”). Premiera pełnej wersji Dark Void w wersjach na PC, X360 i PS3 odbędzie się w połowie stycznia.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej