Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 3 lipca 2017, 11:59

autor: Góral

Burden of Command - zapowiedziano taktyczne RPG z akcją w czasach II wojny światowej

Niewielkie amerykańskie studio Green Tree Games zapowiedziało grę Burden of Command, której akcja rozgrywać będzie się podczas II wojny światowej. Ma to być taktyczne RPG z rozgrywką opartą na dowodzeniu, przy produkcji którego pomaga sam Chris Avellone.

Studio Green Tree Games zapowiedziało grę Burden of Command – niecodzienną taktyczną produkcję RPG osadzoną w czasach II wojny światowej. Już samo to brzmi interesująco, ale dalej jest tylko ciekawiej. W produkcji wcielimy się bowiem w dowódcę 7. Pułku Piechoty USA, znanego też jako The Cottonbalers, który wraz ze swoimi żołnierzami weźmie udział w kampanii fabularnej podzielonej na osiemnaście bitew.

Produkcja skupiać ma się głównie na dowodzeniu i podejmowaniu decyzji. Nasi podwładni opisywani będą rozmaitymi statystykami, jak np. respekt, stres i zaufanie. Wpływać one będą przede wszystkim na zachowanie podczas walki, ale też np. na sposób mówienia i myślenia. Gra odtwarzać ma historyczne wydarzenia, podczas których będziemy np. decydować, czy poświęcić życie żołnierzy dla dobra misji, czy wręcz przeciwnie. Nie będą to błahe wybory, ponieważ w razie śmierci wojak przepadnie na zawsze (system permadeath). Poza tym nasze zachowanie wpływać ma na relacje z podwładnymi i zadecyduje o tym, czy skoczą oni za nami w ogień czy też nie.

Burden of Command w skrócie:
  • taktyczna gra RPG z akcją rozgrywającą się w czasach II wojny światowej;
  • gameplay oparty na dowodzeniu i podejmowaniu wyborów;
  • ukaże się w 2018 roku na PC-tach;
  • za produkcję odpowiada niewielkie studio Green Tree Games.

Główna część rozgrywki inspirowana będzie takimi grami jak The Banner Saga i Crusader Kings II: Mroczne Wieki. Natomiast starcia, rozgrywane w systemie turowym, wzorowane mają być m.in. na serii XCOM. Należy jeszcze wspomnieć o systemie dynamicznych wydarzeń zapewniającym nieprzewidziane „atrakcje” oraz limitowanej liczbie punktów dowodzenia, które sprawią, że każda podjęta decyzja będzie mieć wielkie znaczenie. W opublikowanym FAQ zdradzono też, że na razie nie ma w planach trybu multiplayer, ze względu na niewielki rozmiar zespołu tworzącego grę, ale deweloperzy nie wykluczają pojawienia się tej opcji w przyszłości. Ponadto być może doczekamy się dodatków z kolejnymi scenariuszami.

Na koniec pragniemy jeszcze wspomnieć, że przy grze pomaga m.in. Chris Avellone – jeden z głównych twórców takich klasyków jak Fallout 2 i Planescape Torment. Burden of Command ukaże się w 2018 roku na komputerach osobistych.

Oprawa graficzna Burden of Command nie będzie najmocniejszą stroną gry, ale najważniejsze, że ma spełniać swoje zadanie. - Burden of Command - zapowiedziano taktyczne RPG z akcją w czasach II wojny światowej - wiadomość - 2017-07-04
Oprawa graficzna Burden of Command nie będzie najmocniejszą stroną gry, ale najważniejsze, że ma spełniać swoje zadanie.
GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.

Burden of Command

Burden of Command