
Data wydania: 8 kwietnia 2025
Taktyczna gra RPG od studia Green Tree Games, wspomaganego przez Chrisa Avellone’a. W produkcji poznajemy losy 7. Pułku Piechoty USA (The Cottonbalers) podczas II wojny światowej. Gracze nie tylko wydają rozkazy podwładnym, ale także podejmują trudne decyzje. Muszą chociażby zdecydować, czy uratować jednego z żołnierzy, narażając misję na niepowodzenie, czy też pozostawić go na pastwę losu, zwiększając szansę na wygraną.
Burden of Command to taktyczna gra RPG na PC stworzona przez niewielki amerykański zespół Green Tree Games. W pracach nad projektem pomagał słynny Chris Avellone – jeden z głównych twórców takich tytułów jak Fallout 2 i Planescape Torment.
Produkcja opowiada o losach 7. Pułku Piechoty USA, znanego też jako The Cottonbalers, biorącego udział w II wojnie światowej. Gracze uczestniczą w opartej na rzeczywistych wydarzeniach kampanii fabularnej, podczas której muszą wykonać szereg trudnych zadań, podzielonych na osiemnaście bitew.
Burden of Command to produkcja inspirowana takimi tytułami jak The Banner Saga, Crusader Kings II: Mroczne Wieki i XCOM. Podczas zabawy wcielamy się w oficera służącego w The Cottonbalers i kierujemy poczynaniami naszych podwładnych zarówno w trakcie walki, jak i poza nią. W czasie starć poruszamy się po planszy podzielonej na heksagonalne pola, atakując i kontrując ruchy wroga. Wszystko to odbywa się w ramach systemu turowego, pozwalającego na spokojne przemyślenie kolejnych manewrów, gdyż każdy z nich ma ogromne znaczenie – mamy limitowaną liczbę punktów dowodzenia, odpowiadających za wszystkie wykonywane akcje.
Żołnierze opisywani są rozmaitymi parametrami (m.in. respekt, stres i zaufanie) wpływającymi na ich sposób myślenia oraz zdolności bojowe. Oddziałujemy na nie nie tylko przez samo wygrywanie bitw, za które otrzymujemy punkty doświadczenia, ale także poprzez wybory podejmowane w trakcie zabawy. Jako dowódca często stajemy przed poważnymi problemami, np. czy zostawić rannego żołnierza na pastwę losu, czy starać się go uratować, narażając jednocześnie misję na niepowodzenie. Tego typu dylematy są w Burden of Command na porządku dziennym. To my decydujemy o tym, jakim chcemy być dowódcą, ale musimy zdawać sobie sprawę, że jeżeli podwładni nie będą nas szanować, to nie dadzą z siebie wszystkiego podczas walki.
Rozgrywka urozmaicana jest także kilkoma innymi atrakcjami. System permanentnej śmierci sprawia, że każdy żołnierz jest ważny, ponieważ jeżeli polegnie w walce, to stracimy go na zawsze, co jest szczególnie bolesne przy doświadczonych weteranach. Oprócz tego wpływ na zabawę mają dynamiczne wydarzenia, dzięki którym nigdy nie da się wszystkiego przewidzieć.
Rozgrywka obserwowana jest w rzucie izometrycznym. Oprawa graficzna jest stosunkowo prosta i pozbawiona fajerwerków, ale deweloperzy zatroszczyli się o funkcjonalne atrakcje, jak np. zniszczalne budowle, co wpływa na przebieg toczonych starć.
Autor opisu gry: Kamil Zwijacz
Platformy:
PC WindowsAngielskie napisy i dialogi
Producent: Green Tree Games
Wydawca: Green Tree Games
Ograniczenia wiekowe: 16+
Gry podobne:
Niewielkie amerykańskie studio Green Tree Games zapowiedziało grę Burden of Command, której akcja rozgrywać będzie się podczas II wojny światowej. Ma to być taktyczne RPG z rozgrywką opartą na dowodzeniu, przy produkcji którego pomaga sam Chris Avellone.
gry
Kamil Zwijacz
3 lipca 2017 11:59
Wymagania sprzętowe gry Burden of Command:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
CPU 2.0 GHz, 1 GB RAM, karta graficzna Intel HD, 18 GB HDD, Windows 10.