Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikRPGPC
Okładka Burden of Command (PC)
OkładkaBurden of Command (PC)

Burden of Command PC

Taktyczna gra RPG od niezależnego studia Green Tree Games, wspomaganego przez Chrisa Avellone’a, współtwórcę takich hitów jak Fallout 2 i Planescape Torment. W produkcji poznajemy losy 7.

RPG | II wojna światowa | widok izometryczny | taktyczne | 2D | elementy strategiczne | indie

Kolekcja gier
Obserwuj grę

Burden of Command Premiera PC

grudzień2021

Steam

grudzień2021

producent: Green Tree Games wydawca: Green Tree Games Strona oficjalna

Angielskie napisy i dialogiAngielskie napisy i dialogi

Gry podobne do Burden of Command

XCOM 2

Battle Brothers

Broken Lines

Burden of Command to taktyczna gra RPG na PC stworzona przez niewielki amerykański zespół Green Tree Games. W pracach nad projektem pomagał słynny Chris Avellone – jeden z głównych twórców takich tytułów jak Fallout 2 i Planescape Torment.

Fabuła

Produkcja opowiada o losach 7. Pułku Piechoty USA, znanego też jako The Cottonbalers, biorącego udział w II wojnie światowej. Gracze uczestniczą w opartej na rzeczywistych wydarzeniach kampanii fabularnej, podczas której muszą wykonać szereg trudnych zadań, podzielonych na osiemnaście bitew.

Mechanika

Burden of Command to produkcja inspirowana takimi tytułami jak The Banner Saga, Crusader Kings II: Mroczne Wieki i XCOM. Podczas zabawy wcielamy się w oficera służącego w The Cottonbalers i kierujemy poczynaniami naszych podwładnych zarówno w trakcie walki, jak i poza nią. W czasie starć poruszamy się po planszy podzielonej na heksagonalne pola, atakując i kontrując ruchy wroga. Wszystko to odbywa się w ramach systemu turowego, pozwalającego na spokojne przemyślenie kolejnych manewrów, gdyż każdy z nich ma ogromne znaczenie – mamy limitowaną liczbę punktów dowodzenia, odpowiadających za wszystkie wykonywane akcje.

Żołnierze opisywani są rozmaitymi parametrami (m.in. respekt, stres i zaufanie) wpływającymi na ich sposób myślenia oraz zdolności bojowe. Oddziałujemy na nie nie tylko przez samo wygrywanie bitw, za które otrzymujemy punkty doświadczenia, ale także poprzez wybory podejmowane w trakcie zabawy. Jako dowódca często stajemy przed poważnymi problemami, np. czy zostawić rannego żołnierza na pastwę losu, czy starać się go uratować, narażając jednocześnie misję na niepowodzenie. Tego typu dylematy są w Burden of Command na porządku dziennym. To my decydujemy o tym, jakim chcemy być dowódcą, ale musimy zdawać sobie sprawę, że jeżeli podwładni nie będą nas szanować, to nie dadzą z siebie wszystkiego podczas walki.

Rozgrywka urozmaicana jest także kilkoma innymi atrakcjami. System permanentnej śmierci sprawia, że każdy żołnierz jest ważny, ponieważ jeżeli polegnie w walce, to stracimy go na zawsze, co jest szczególnie bolesne przy doświadczonych weteranach. Oprócz tego wpływ na zabawę mają dynamiczne wydarzenia, dzięki którym nigdy nie da się wszystkiego przewidzieć.

Kwestie techniczne

Rozgrywka obserwowana jest w rzucie izometrycznym. Oprawa graficzna jest stosunkowo prosta i pozbawiona fajerwerków, ale deweloperzy zatroszczyli się o funkcjonalne atrakcje, jak np. zniszczalne budowle, co wpływa na przebieg toczonych starć.

Tryb gry: single player  

Oczekiwania czytelników: 7.4 / 10 na podstawie 13 głosów czytelników.

Wymagania wiekowe Burden of Command: 16+

Burden of Command Wymagania sprzętowe

PC Windows

PC Windows

  • Minimalne:
  • Intel Pentium 4 2.0 GHz
  • 1 GB RAM
  • karta grafiki 128 MB GeForce 6200 lub lepsza
  • 1 GB HDD
  • Windows 7