Borderlands 3 - RTX 2080 Ti potrzebny do grania w 1440p na Ultra w 60 FPS

Na portalu PCGamer ukazały się benchmarki Borderlands 3. W najnowszą odsłonę serii zagramy w 30 FPS na sprzęcie z niższej półki, jednak do najlepszej zabawy będzie potrzebny komputer wyższej klasy.

Paweł Woźniak

Borderlands 3 odpalicie nawet na średnim sprzęcie. - Borderlands 3 - RTX 2080 Ti potrzebny do grania na Ultra w 60 FPS  - wiadomość - 2019-09-10
Borderlands 3 odpalicie nawet na średnim sprzęcie.

Zaledwie kilka dni dzieli nas od oficjalnej premiery Borderlands 3. Nie dziwi więc, że w internecie pojawiły się testy kart graficznych, pokazujące, które z układów radzą sobie w tej produkcji najlepiej. Dobra wiadomość jest taka, że aby móc cieszyć się rozgrywką w średniej jakości wystarczy karta z niższej półki (np. GeForce GTX 1650). Jednak jeśli marzy Wam się zabawa w najwyższych ustawieniach, to będziecie musieli zaopatrzyć się w porządny sprzęt pokroju GeForce RTX 2080 Ti.

Na łamach portalu PCGamer ukazał się obszerny wpis prezentujący wyniki benchmarków przeprowadzonych w Borderlands 3. Jedną z ciekawszych rzeczy jest przedstawienie ustawień graficznych, które mają największy wpływ na wydajność w rozgrywce. W tym teście użyto karty RTX 2060. Jak się okazało, największy skok FPS został odnotowany po wyłączeniu mgły objętościowej (o 24%), a także zmniejszeniu szczegółów liści i zasięg widzenia (oba poprawiły wynik o 12%). Natomiast najmniejszy wpływ na grę ma jakość detali postaci, terenu czy cieni. Szczegółowe wyniki tego benchmarku możecie zobaczyć poniżej.

1080 performance vs. High (FPS)/Źródło: pcgamer.com

Przeprowadzono również testy wielu innych kart, aby sprawdzić jak radzą sobie one z Borderlands 3. Wyniki tylko potwierdzają to, co napisaliśmy wcześniej – grę odpalimy nawet na średniej jakości sprzęcie, ale do wyciągnięcia z produkcji wszystkiego co najlepsze potrzebny jest ten z najwyższej półki.

Przy najniższych ustawieniach w rozdzielczości 1920x1080 wystarczy już Radeon RX 560 4GB, przy którym liczba FPS nie spadła poniżej 30. Rozgrywkę w stałych 60 klatkach na sekundę zapewnia GeForce GTX 1050 Ti.

FPS - 1920x1080 niskie ustawienia/Źródło: pcgamer.com

Natomiast przy ustawieniach Ultra w takiej samej rozdzielczości do odpalenia gry w ok. 30 FPS przyda się przynajmniej GeForce GTX 1650.

FPS - 1920x1080 ultra ustawienia/Źródło: pcgamer.com

Aby odpalić grę przy najwyższych możliwych ustawieniach w 30 klatkach na sekundę w rozdzielczości 2560x1440 będzie potrzebny GeForce GTX 1660 Ti, a najlepszą wydajność zapewni RTX 2080 Ti.

FPS - 2560x1440 ultra ustawienia/Źródło: pcgamer.com

Z oficjalnymi wymaganiami sprzętowymi Borderlands 3 możecie zapoznać się tutaj. Tytuł ukaże się już 13 września na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One, a pierwsze recenzje napawają fanów serii optymizmem.

Borderlands 3

Borderlands 3

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 13 września 2019

Informacje o Grze
7.9

GRYOnline

6.7

Gracze

8.1

Steam

8.1

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

7

Paweł Woźniak

Autor: Paweł Woźniak

Od 2019 roku związany z GRY-OnLine, gdzie zaczynał jako autor newsów, a obecnie jest jednym z redaktorów tvgry. Obecnie interesują go przede wszystkim gry RPG, soulslike i metroidvanie, ale sporą część gamingowego życia poświęcił też produkcjom sieciowym. W grach ceni sobie głównie rozbudowane mechaniki rozwoju postaci oraz swobodę w działaniu, a na omawiane tytuły stara się patrzeć z różnych perspektyw. Od 2023 roku prowadzi również swój kanał na YouTube.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2019-09-11
08:04

pieterkov Senator

pieterkov

Już przestałem zwracać uwagę na takie rewelacje po tym jak gry które miały mieć problem z 2080 chodzą płynnie na 1070.
Pewnie na ultra włącza się jakaś idiotyczna opcja typu super miękkie cieniowanie albo antyalising msaa x8 i wystarczy tą jedną opcję wyłączyć żeby fpsy skoczyły z 50 do 80.

"największy skok FPS został odnotowany po wyłączeniu mgły objętościowej" - nie wiem co ci geniusze programiści narobiły z mgłą objętościową ostatnio. To samo było w control, gdzie obniżenie z ultra na low dawało kilka fpsów, a graficznie nie było żadnej różnicy.
To samo było z godrays w falloucie 4 - ustawione na maxa zabijały wydajność, ale wystarczyło zejść 1 poziom niżej do poziomu bardzo wysokie i było już płynnie, a gra wyglądała tak samo - nawet na screenach porównawczych nie było różnic.

Komentarz: pieterkov
2019-09-11
11:15

Areq123 Centurion

Mnie zastanawia jedno, dlaczego piszecie o kartach nvidii i dziękujecie jej za optymalizację, skoro gearbox przy borderlands 3 współpracuje z AMD, by wykorzystać moc obliczeniowa ryzenów i kart navi. Z wykresów wynika że współpraca nie jest do końca udana.

Komentarz: Areq123
2019-09-11
13:21

Areq123 Centurion

Wpiszcie sobie w przeglądarkę współpraca AMD z gearbox przy borderlands 3.

Komentarz: Areq123
2019-09-11
15:22

Areq123 Centurion

Hydro2 ja tu nie widzę 4K w tabelce. Ale z niej wynika że optymalizacja kuleje ale nie można pisać że wina leży po stronie nvidii skoro partnerem technologicznym jest AMD. A fakty są takie że nvidia nie ma godnej konkurencji na rynku GPU. Sam jestem związany z nvidia od początku, ale z kupnem rtx się wstrzymalem.

Komentarz: Areq123
2019-09-11
16:15

mirko81 Legend

mirko81

O niebo wole silnik Rage 2 gdzie na ultra 1070ti mam stałe FHD 75fps , a poszla by wiecej

3mam kciuki że idTech 7 od Doom Eternal/Wolfenstein 3(?) nie zarznie tak kart

Komentarz: mirko81

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl