BioWare zwalnia 50 osób, by stać się „bardziej skupionym i sprawnym” studiem

Studio BioWare przypomniało o sobie nowym wpisem. Szkoda tylko, że zamiast o Dragon Age i Mass Effect poinformowano o zwolnieniu około 50 osób.

Jakub Błażewicz

BioWare zwalnia 50 osób, by stać się „bardziej skupionym i sprawnym” studiem, źródło grafiki: BioWare / Electronic Arts..
BioWare zwalnia 50 osób, by stać się „bardziej skupionym i sprawnym” studiem Źródło: BioWare / Electronic Arts..

Studio BioWare opublikowało pierwszy od dawna wpis na swoim blogu. Niestety, dotyczy on nie nowej gry, a zwolnienia około 50 pracowników. Nie znamy ich pełnej listy, ale jest wśród nich Jon Renish, dyrektor techniczny nowego Dragon Age’a.

Jak czytamy na oficjalnej stronie firmy, przyszłe projekty wymagają „bardziej sprawnego i skupionego studia”. Zmiana jest „nieunikniona”, a w praktyce oznacza to potrzebę „reorganizacji”. Czyli, krótko mówiąc, zwolnienia części twórców, aczkolwiek studio chce mieć pewność, że jak najwięcej osób znajdzie nowe posady w firmie.

BioWare zwalnia 50 osób, by stać się „bardziej skupionym i sprawnym” studiem - ilustracja #1
Nowy wpis nie przyniósł informacji na temat nowych odsłon znanych serii BioWare. Źródło: BioWare / Electronic Arts.

Studio wspomina też o „długofalowej wizji” rozwoju, by zespół mógł „tworzyć wyjątkowe, oparte na fabule przygody dla jednego gracza, wypełnione rozległymi światami i bogatymi postaciami”. Uwzględnia to nowego Mass Effecta oraz nadchodzące Dragon Age: Dreadwolf, przy czym zapewniono, że zwolnienia nie wpłyną na prace nad tym projektami.

Fani nie przyjęli tłumaczeń BioWare z entuzjazmem (via Twitter).

  1. Po prawie dwóch miesiącach studio podzieliło się informacją nie na temat nowych projektów (na przykład dat premiery lub choćby zapowiedzi prezentacji gier), lecz o zwolnieniach. Nie poprawiło to humoru graczom, który wcześniej popsuły inne doniesienia z firmy (nie mówiąc nawet o porażce Anthem).
  2. Część internautów podejrzewa, że za decyzją stoi Electronic Arts i ma ona podłoże czysto finansowe. Dało im to pretekst do narzekania na kondycję BioWare w ostatnich latach. Zwłaszcza w kontekście sukcesu nowego Baldur’s Gate, którą to serię zawdzięczamy właśnie temu studiu.

Miejmy nadzieję, iż kolejny wpis nie da fanom powodów do narzekań.

Dragon Age: The Veilguard

Dragon Age: Straż Zasłony

Dragon Age: The Veilguard

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 31 października 2024

Informacje o Grze
6.1

GRYOnline

3.6

Gracze

6.9

Steam

8.0

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

7

Jakub Błażewicz

Autor: Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2023-08-24
01:27

niesmiertelny21 Pretorianin

Tam już nikt nie pracuje z dawnego legendarnego zespołu. Wszyscy odeszli lub zostali zwolnieni, została tylko nazwa. Obawiałem się tego w 2007 roku, kiedy EA przyjęło Bioware i miałem rację.

Komentarz: niesmiertelny21
2023-08-24
08:30

Arturo1973 Konsul

Coś mi się wydaje, że z BioWare będzie już jak z Blizzardem, czyli po wydaniu kilku wyśmienitych gier już tylko równanie w dół. Co by jednak nie mówić, Dragon Age (zwłaszcza część 1) oraz trylogia Mass Effect to dzieła wybitne.

Komentarz: Arturo1973
2023-08-24
09:22

Butt_Head Legionista

Jeśli pozostałe 49 osób to też dyrektorzy to tylko się cieszyć. Albo dekle odpowiedzialni za pomysły typu: "monetyzujmy", "gra usługa", "exel rządzi". Ale pewnie to zwykli pracownicy, którzy odważyli się nie włazić w tyłek szefom.

Komentarz: Butt_Head
2023-08-24
13:06

Cordite Generał

nowa uszczuplona obsada spelnia zapewne najnowsze standardy inkluzywnosci na rynku :) ale spokojnie. czego nie zrobia devsi to zadrukuje sie marketingiem, a tam znacznie latwiej o full inclusive :)

Komentarz: Cordite
2023-08-25
14:35

Veselar Generał

Veselar

To już nie jest BioWare, tylko wydmuszka niczym blizzard. Nie liczcie na to, że "mass effect i dragon age" bez oryginalnych twórców, będą spełniać wymagania.

Komentarz: Veselar

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl