Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 3 listopada 2002, 10:53

Besieger - kolejna produkcja twórców The I of the Dragon

Firma Primal Software, kończąca już prace nad interesującym tytułem The I of the Dragon, przedstawiła pierwsze informacje na temat swego drugiego projektu, strategii czasu rzeczywistego o dużo mówiącym tytule – Besieger. Otwarto też oficjalną stronę tego tytułu, gdzie możemy zapoznać się z pierwszymi opublikowanymi screenami i cechami gry.

Firma Primal Software, kończąca już prace nad interesującym tytułem The I of the Dragon, przedstawiła pierwsze informacje na temat swego drugiego projektu, strategii czasu rzeczywistego o dużo mówiącym tytule – Besieger. Otwarto też oficjalną stronę tego tytułu, gdzie możemy zapoznać się z pierwszymi opublikowanymi screenami i cechami gry.

Otoczka fabularna tej produkcji nie została ujawniona (wiadomo jedynie, że gra będzie posiadała bogatą fabułę opowiadającą historię jednej głównej postaci), znamy już jednak, nazwijmy to suche szczegóły techniczne. Otóż w Besieger do walki stają dwie odmienne, bliżej nieokreślone nacje/rasy. Łącznie spotkamy się tu z ponad 40 rodzajami budynków oraz dowodzić będziemy 20 typami jednostek, przy czym wszystko, zarówno jednostki jak i budynki będzie można stopniowo ulepszać i udoskonalać. Z punktu widzenia ekonomicznego, najważniejszą rolę w Besieger odgrywać będą domy mieszkalne, znacznie cenniejsze finansowo niż zwykłe jednostki (twórcy chcą zaznaczyć, że w innych grach cena jednostek i budynków jest niemal identyczna, tu zaś będzie inaczej). To od ich ilości zależeć będzie liczebność populacji naszej rasy i to ich budowa oraz utrzymanie pochłaniać będzie lwią część pozyskiwanych surowców. Drugim bardzo surowco-żernym aspektem będzie szkolenie i ekwipowanie oddziałów.

Gra nie bez powodu została zatytułowana Besieger, ponieważ właśnie oblężenia oraz obrona miast i wiosek będą stanowiły jedną z głównych części tej produkcji, nawiasem mówiąc bardzo ekscytującą. Forsowanie murów obronnych, niszczenie bram, czy też właśnie obrona własnych fortyfikacji będzie tym, co przysporzy nam dużo przyjemności. Całość podzielona zostanie na dwanaście rozległych poziomów, w których będziemy musieli wykonywać różne, narzucone fabułą zadania, wiadomo też, że będziemy mogli wybrać sobie kilka najlepszych jednostek przy przejściu do kolejnego etapu.

Besieger posiadać będzie w pełni trójwymiarową grafikę (silnik graficzny zapożyczony z The I of the Dragon – dynamiczne oświetlenie, cienie, itp.), akcja toczyć się będzie w bardzo malowniczych lokacjach, olbrzymie lasy składające się z tysięcy drzew, pustynie, góry, setki różnych obiektów, szczegółowe modele postaci, ludzi, zwierząt, budynków, zmienne warunki atmosferyczne, itd.

Całość uzupełniają informacje o trybach rozgrywki. Możliwa będzie gra jednoosobowa i wieloosobowa do 16 osób równocześnie w sieci lokalnej i Internecie w trybach Deathmatch, Capture the Flag, Cooperative, Hold Artifact, King of the Hill oraz Alone against all.

Zapraszam na oficjalną stronę tej produkcji. Nie podano jeszcze przewidywanego terminu wydania gry.

Przemysław Bartula

Przemysław Bartula

W 2000 roku dołączył do ekipy tworzącej serwis GRYOnline.pl i realizuje się w nim po dziś dzień. Zaczął od napisania kilku recenzji, a potem płynnie poszły newsy, wpisy encyklopedyczne i cała masa innych aktywności. Na przestrzeni 20 lat uczestniczył w tworzeniu niemal wszystkich działów i projektów firmy; przez lata piastował stanowisko szefa encyklopedii gier i szefa newsroomu, a ostatecznie trafił do zarządu firmy GRY-OnLine S.A. Obecnie jest dużo bardziej zaangażowany w aktywności zarządcze aniżeli redaktorskie. Posiada dyplom technika elektrotechnika i inżyniera budownictwa wodnego.

więcej