Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPC
Okładka The I of the Dragon (PC)

The I of the Dragon PC

The I of the Dragon to gra akcji z elementami cRPG. Gracz kieruje poczynaniami młodego smoka, który staje w obronie ludzkości przed hordami krwiożerczych bestii. Mityczny gad nie tylko potrafi latać, ale także włada rozmaitymi magicznymi zaklęciami.

Akcji | TPP | fantasy | elementy RPG | smoki

PC Windows
Okładka The I of the Dragon (PC)

Polskie napisy i dialogiPolskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

12listopada2002

6sierpnia2004

pudełko PL

Dawno, dawno temu, w baśniowej krainie, gdzie magia nie była niczym niezwykłym, ludzie żyli w pokoju i harmonii od wielu setek lat. Aż pewnego dnia, stało się coś strasznego. Setki krwiożerczych bestii wyległo ze swych plugawych nor i zaatakowało niczego nie spodziewających się ludzi. Wielkie miasta w kilka godzin legły w gruzach, obrona stała się beznadziejna i wydawało się, że już nic nie powstrzyma napierających kreatur. W obliczu całkowitego unicestwienia cywilizacji Starszyzna zdecydowała się przeprowadzić starożytny rytuał „przywołania”. No i stało się. Przywołano właśnie twoją duszę graczu i umieszczono ją ciele młodego smoka, jednego z ostatnich jakie istnieją. Twoim zadaniem jest pokonanie najeźdźców i wysłanie ich tam skąd przybyli.

W naszej walce dobra ze złem możemy korzystać z trzech smoków, każdy charakteryzujący się innym wyglądem i cechami; oraz z bardzo bogatego zbioru zaklęć podzielonych na trzy szkoły magii: Fire, Air oraz Earth, dające w sumie ponad 60 różnych czarów, w tym: „Magic Missile”, „Raise Volcano oraz „Earthquake”. Na dodatek jako dusza możemy dowolnie opuszczać ciało smoka i przejmować kontrolę nad inną żywą istotą, potworem, człowiekiem, a nawet drzewem. Łącznie w The I of the Dragon przeciwstawimy się ponad 40 rodzajom krwiożerczych bestii. Akcja gry toczy się w czasie rzeczywistym z uwzględnieniem cyklu dobowego, tj. dzień i noc, a obszar po lub nad którym się poruszamy mierzy ponad 10 mil kwadratowych (12 terytoriów, ponad 100 rodzajów terenu, m.in. lasy, pola, wzgórza, wysokie góry, itd.).

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Nośnik: 2 CD

Ocena czytelników: 8,6 / 10 na podstawie 1409 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 49 PLN

Wymagania wiekowe The I of the Dragon

12+

Wymagania sprzętowe The I of the Dragon

PC Windows

PC Windows

Rekomendowane: Pentium III 1 GHz, 256MB RAM, karta grafiki 64MB, 1.5 GB HDD

The I of the Dragon - recenzja gry
The I of the Dragon - recenzja gry

Recenzja 24 maja 2004, 14:16

Oczywiście nie jest tak, iż po wybraniu jednej z trzech bestii trzeba się kurczowo trzymać odgórnej „profesji”. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby rozwijać go w zupełnie innym kierunku. Jako że mamy tu do czynienia z klonem „Diablo”, statystyki ograniczono do minimum. Podstawowe wartości, którymi opisano wszystkie smoki, to liczba punktów życia, szybkość regeneracji, prędkość w locie, siła i możliwości wypuszczania pocisków oraz przyrost many. Większość z nich jest raczej zrozumiała. Z racji tego, iż nie można leczyć się w tradycyjny sposób (zbierając apteczki czy korzystając z fiolek leczniczych), istotną rolę odgrywa regeneracja. W przeciwieństwie do gier diablopodobnych, walki są tu znacznie bardziej stonowane. Gracz musi rozsądnie wybierać cele, w miarę możliwości unikać wrogich pocisków i nie wdawać się w większe walki. Istotny wpływ na zachowanie smoka na polu walki mają również stamina oraz głód. Sterowana bestia musi się co jakiś czas odżywiać. Na szczęście w praktyce nie sprawia to żadnych problemów. Pożerać można zarówno mniejsze żyjątka (w tym ludzi!), jak i ciała pokonanych wrogów. Nie trzeba natomiast robić tego zbyt często. Warto również dodać, iż sam proces pożerania jest niezwykle widowiskowy. Osobom o słabszych żołądkach nie radziłbym wykonywać wtedy zbyt dużych zbliżeń :-) Awansowanie na wyższe poziomy odbywa się standardowo, tj. po dotarciu do określonego pułapu punktów doświadczenia smok automatycznie wskakuje na kolejny level. Otrzymuje wtedy też cenne punkty. Może je przeznaczyć na wzmocnienie wybranych parametrów lub zakupienie czaru. One same odgrywają niebanalną rolę w trakcie rozgrywki. Ilość dostępnych czarów budzi podziw. Każdy z trzech smoków ma ich do dyspozycji grubo ponad dwadzieścia. Podobnie jak w „Diablo”, te bardziej zaawansowane można nabywać dopiero po dotarciu na określony poziom doświadczenia. A trzeba przyznać, iż na niektóre z nich warto czekać. Dostępne czary są jednymi z ciekawszych z jakimi ostatnio miałem do czynienia. Autorzy „The I Of The Dragon” mieli o tyle ułatwioną sprawę, iż nie musieli zbytnio wysilać się modyfikując te czary, które świetnie znamy już z innych gier role-playing. Z racji tego, iż sterowana postać to potężny, kilkutonowy smok, wystarczyło je odpowiednio wzmocnić. Czary w ogromnej większości przypadków są dostosowane do profesji smoka - smok nekromanta lubi przyzywać potwory (zombiaki, robale, itp.), rzucać klątwy czy wręcz zatruwać swych przeciwników. Jego lodowy odpowiednik z wrodzoną gracją zamraża swych oponentów i osłabia ich odporność, a tradycyjna ogniowa bestia sieje spustoszenie pociskami o dużej sile rażenia. To oczywiście tylko przykłady, każdy ze smoków ma do wyboru wiele typów czarów. Równie dobrze mogą to być pociski raniące przeciwników czy wybrane budynki, jak i zaklęcia mające na celu wzmocnienie smoka lub jego natychmiastowe wyleczenie. Zdobywane lub kupowane czary wkłada się w specjalne sloty. Początkowo jest ich niewiele (zaledwie dwa), ale z czasem ich ilość zaczyna wzrastać. Czary można odpalać na dwa sposoby - klikając na specjalną ikonę lub wciskając odpowiedni skrót. Po użyciu należy odczekać aż zaklęcie ponownie się naładuje, czas potrzebny do przygotowania czaru jest oczywiście uzależniony od jego mocy. Te silniejsze ładują się znacznie wolniej. Korzystając z okazji warto również wspomnieć o kryształach, które zbiera się ze zniszczonych legowisk wrogów. W grze pojawiają się trzy typy kryształów: czerwone, zielone i niebieskie. Po uzbieraniu pięciu o tym samym kolorze, gracz nagradzany jest bonusem. W zależności od koloru zebranych kryształów mogą to być na przykład punkty zdrowia czy dodatkowy slot na czary.