Będzie film na podstawie Missile Command - znanej zręcznościówki z automatów

Adaptacje filmowe gier są dość powszechnym zjawiskiem, znanym doskonale chyba każdemu. Co jednak jeśli chodzi o prostą produkcję bez fabuły, która dużą popularnością cieszyła się głównie na automatach?

Marcin Skierski

Adaptacje filmowe gier są dość powszechnym zjawiskiem, znanym doskonale chyba każdemu. Co jednak jeśli chodzi o prostą produkcję bez fabuły, która dużą popularnością cieszyła się głównie na automatach?

Takim przypadkiem stało się Missile Command od Atari. Firma ta wraz z wytwórnią filmową 20th Century Fox postanowiła przenieść realia swojej gry na duży ekran. Konkretów na temat szykowanego obrazu nie zdradzono, trudno zatem w tej chwili powiedzieć, czym on tak naprawdę będzie.

Będzie film na podstawie Missile Command - znanej zręcznościówki z automatów - ilustracja #1
Tak prezentuje się odświeżona wersja Missile Comand na XLA

Jest to wielka niewiadoma tym bardziej, że sama gra miała bardzo proste zasady i nie opowiadała żadnej historii. Ot, obcy zaatakowali Ziemię rakietami nuklearnymi, a my wcielaliśmy się w dowódcę obrony antyrakietowej. Naszym zadaniem było niszczyć wrogie pociski zanim dolecą do celu, a ocalenie jednego z miast kończyło poziom podsumowując nasze dokonania wynikiem punktowym.

Taka koncepcja oryginału sprawia, że film może podejmować niemal każdy temat, choć zapewne pojawi się wspomniany motyw najeźdźców z kosmosu. Serwis Variety informuje, że w produkcję zaangażowani są scenarzyści Burk Sharpless oraz Matt Sazama (Dracula: Year Zero), więc to od nich będzie zależała warstwa fabularna tej pozycji. Film będzie produkowany przez Dylana Clarka i Petera Chernina z Chernin Entertainment, a w rolę producenta wykonawczego wcieli się prezes Atari, Jim Wilson.

Początki Missile Command sięgają 1980 roku, kiedy gra pojawiła się na automatach. Z czasem była ona konwertowana na wiele różnych platform, z coraz bardziej usprawnianą oprawą wizualną, ale niezmienną koncepcją rozgrywki. Ostatnio popularna zręcznościówka pojawiła się na App Store, gdzie użytkownicy iPhone’a i iPoda touch mogą zakupić ją za niewielkie pieniądze. Swojej wersji doczekali się również użytkownicy Xboksa 360, którzy za 400 punktów Microsoftu mogą stać się posiadaczami odświeżonej edycji. Łącznie na wszystkich systemach sprzedano do tej pory ponad 20 milionów egzemplarzy tego tytułu.

Missile Command

Missile Command

PC Xbox
po premierze

Data wydania: 23 listopada 1999

Informacje o Grze
5.1

Gracze

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

MX vs. ATV: Alive taniej, ale z pociętą zawartością

Następny
MX vs. ATV: Alive taniej, ale z pociętą zawartością

Dodatki DLC dla pecetowego BioShocka 2 wciąż w produkcji

Poprzedni
Dodatki DLC dla pecetowego BioShocka 2 wciąż w produkcji

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl