Missile Command to gra zręcznościowa, będąca nową odsłoną przeboju o identycznym tytule, znanego z automatów do gier oraz starych komputerów. Produkcja oferuje dwa stopnie trudności oraz odświeżoną oprawę graficzną, wykorzystującą trzy wymiary i widowiskowe efekty świetlne. Mamy też możliwość uruchomienia klasycznej wersji gry. Za stworzenie omawianego tytułu odpowiadają programiści Atari. Wydawcą jest firma Hasbro Interactive.
Zasady rządzące zabawą są niezwykle proste. Obcy atakują Ziemię przy pomocy rakiet nuklearnych skierowanych na nasze miasta. Gracz wciela się w dowódcę obrony antyrakietowej, a jego zadaniem jest wystrzeliwanie promieni energetycznych, służących do przechwytywania kolejnych fal ataków, zanim dotrą do bezbronnych miast.
Akcję obserwujemy z boku. Pociski wroga spadają z góry ekranu, zaś na dole ulokowane są nasze wieżyczki obronne. Sterowanie nie jest skomplikowane – wystarczy wycelować w miejsce, w którym dostrzegliśmy pocisk (wykorzystując myszkę lub gałkę analogową na padzie), a następnie wcisnąć jeden z klawiszy lub przycisków. Warto odnotować, że nasze ataki są wystrzeliwane z pewnym opóźnieniem, dlatego musimy przewidywać, w którym punkcie rakieta znajdzie się za moment. Na szczęście, promienie wieżyczek obronnych wywołują niewielkie eksplozje, więc nie ma potrzeby wykazywania się stuprocentową celnością.
Trzeba też zaznaczyć, że liczba dostępnej amunicji jest ograniczona, dlatego należy korzystać z niej z rozwagą. Ataki, których nie uda nam się przechwycić mogą doprowadzić do zniszczenia miast i naszych struktur defensywnych. Obcy mają też kilka dodatkowych asów w rękawie – np. pociski, które rozpadają się na kilka mniejszych.
Za trafianie kolejnych celów (a także np. oszczędzanie amunicji) otrzymujemy punkty, które notowane są na specjalnej tabeli, umożliwiającej porównanie wyników z innymi graczami. Twórcy zadbali także o implementację osiągnięć.
W Missile Command możemy grać wyłącznie samotnie. Gra oferuje dwa stopnie trudności – normalny oraz bardziej wymagający, nazwany Throttle Monkey. Produkcja umożliwia także uruchomienie klasycznej wersji Missile Command (w tym przypadku także mamy dostęp do dwóch poziomów trudności).
Grafika nowej wersji Missile Command bez wątpienia prezentuje się dużo lepiej niż w przypadku oryginału sprzed ćwierć wieku. Choć zabawa toczy się w dwóch wymiarach, oprawa została zrealizowana w 3D. Styl artystyczny jest minimalistyczny, ale w grze da się wyczuć atmosferę science fiction (pomagają w tym np. futurystyczne projekty budynków). Najlepsze wrażenie robią widowiskowe animacje eksplozji bomb oraz nasze własne ataki, przypominające pioruny.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Platformy:
PC Windows 23 listopada 1999Angielskie napisy i dialogi
Xbox 360 4 lipca 2007Angielskie napisy i dialogi
Producent: Atari / Infogrames
Wydawca: Hasbro Interactive
Gry podobne:
Adaptacje filmowe gier są dość powszechnym zjawiskiem, znanym doskonale chyba każdemu. Co jednak jeśli chodzi o prostą produkcję bez fabuły, która dużą popularnością cieszyła się głównie na automatach?
pozostałe
Marcin Skierski
13 stycznia 2011 11:30
W najbliższą środę na Xbox Live Arcade pojawi się Missile Command – klasyczny tytuł od Atari, który niegdyś robił furorę na Atari 2600 i Commodore 64 (choć oczywiście doczekał się wersji także na inne platformy). Nad wersją na Xboxa 360 pracowało studio Stainless Games.
gry
Rafał Skierski
3 lipca 2007 09:15
Wymagania sprzętowe gry Missile Command:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium 166MHz, 32MB RAM.
Xbox 360
Wspiera:
Xbox LIVE
Średnie Oceny:
Średnia z 22 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.