Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 7 sierpnia 2017, 20:40

autor: Entelarmer

Assassin's Creed Origins - eksploracja grobowców na nowym pokazie rozgrywki

Serwis IGN opublikował nowy gameplay z gry Assassin's Creed Origins. Osiemnastominutowe nagranie prezentuje misję poboczną, w trakcie której m.in. zwiedzimy wnętrze piramidy.

Do premiery Assassin’s Creed Origins – kolejnej odsłony popularnej serii gier TPP – pozostały niecałe trzy miesiące, a tymczasem twórcy ze studia Ubisoft zasypują nas kolejnymi informacjami. Francuski deweloper przygotował 18-minutowy fragment rozgrywki z wersji na konsolę Xbox One X, przedstawiający niepokazywaną wcześniej lokację. Materiał opublikował serwis IGN, który odbył też rozmowę z Ashrafem Ismailem, reżyserem Assassin’s Creed Origins. Filmik prezentuje jedną z misji pobocznych, w trakcie której główny bohater stara się odzyskać skradzione notatki geografa Corteseosa. W pogoni za złodziejami Bayek zapuszcza się do wnętrza jednej z piramid. Nawet w trakcie wykonywania zadania świat żyje własnym życiem. Mieszkańcy Egiptu zajmują się swoimi sprawami (choćby widoczni na filmiku bandyci, urządzający zasadzkę na podróżników), a pogoda za nic ma misję bohatera, dostarczając burzę piaskową w dowolnym, choćby i najmniej odpowiednim momencie.

Pomijając eksplorację starożytnych grobowców (które – jak dowiedzieliśmy się wcześniej – będą wierną kopią rzeczywistych lokacji, ale z sekretnymi dodatkami), filmik pokazuje także system walki, znacznie odmieniony w stosunku do poprzednich odsłon cyklu. Twórcy zapożyczyli rozwiązanie znane z niektórych RPG akcji, tak więc nad głowami przeciwników zobaczymy ich poziom i pasek zdrowia oraz, rzecz jasna, zadawane im obrażenia. Z tym ostatnim związane jest udogodnienie przy strzelaniu z łuku – po wycelowaniu gra pokaże, jak bardzo zostanie zraniona dana postać, dzięki czemu z góry będzie wiadomo, czy uda się ją od razu wyeliminować, a tym samym uniknąć zaalarmowania wszystkich w okolicy. Ismail zarzeka się, że skończy się wbijanie w grupy wrogów i ciągłe kontrowanie pojedynczych adwersarzy – gracze będą zmuszeni do orientowania się w otoczeniu, a trafienia będą uzależnione od zasięgu broni i rodzaju ataku. Pewną pomocą będą zdolności specjalne (na przykład chwilowe spowolnienie upływu czasu po trafieniu strzałą z łuku w głowę przeciwnika), rozwijane wraz z ekwipunkiem niczym w typowych RPG akcji.

Zwiedzanie wiernie odwzorowanych cudów starożytnego Egiptu to jedna z atrakcji przewidzianych przez twórców Assassin’s Creed Origins. - Assassin's Creed Origins - eksploracja grobowców na nowym pokazie rozgrywki - wiadomość - 2017-08-09
Zwiedzanie wiernie odwzorowanych cudów starożytnego Egiptu to jedna z atrakcji przewidzianych przez twórców Assassin’s Creed Origins.

Oczywiście da się dostrzec pewne mankamenty, co nie powinno dziwić we wczesnej wersji gry. Zwracają uwagę animacje, w tym synchronizacja ruchu warg z wypowiadanymi kwestiami, która pozostawia wiele do życzenia. Pozostaje wierzyć, że Ubisoft naprawi obecne niedociągnięcia i zadba o sprawne działanie gry. Na razie muszą wystarczyć obietnice Ismaila dotyczące wersji pecetowej Assassin’s Creed Origins. Twórca zapewnił na Twitterze, że zespół przykłada do tego wydania dużą wagę.

GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.

TWOIM ZDANIEM

Która gra z serii Assassin's Creed jest najlepsza?

Assassin's Creed II
35,9%
Assassin's Creed IV: Black Flag
33%
Assassin's Creed: Brotherhood
9,8%
Assassin's Creed III
6,3%
Assassin's Creed
4,5%
Assassin's Creed: Unity
2,8%
Assassin's Creed: Revelations
2,7%
Assassin's Creed: Rogue
2,6%
Assassin's Creed: Syndicate
2,4%
Zobacz inne ankiety
Assassin's Creed Origins

Assassin's Creed Origins