Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 24 maja 2023, 17:09

Assassin's Creed: Mirage dalej wycieka, data premiery i długość gry wśród pogłosek [Aktualizacja]

2-sekundowy „gameplay” z Assassin’s Creed: Mirage nie jest jedynym przeciekiem z gry Ubisoftu, który krąży po sieci. Z innego prawdopodobnie poznaliśmy datę premiery i długość kampanii nowego „Asasyna”.

Źródło fot. Ubisoft.
i

Aktualizacja

Otrzymaliśmy nowe przesłanki, które zdają się potwierdzać datę premiery podaną przez j0nathana. Ten sam termin wyświetlają japońskie sklepy na kartach AC: Mirage – a jak twierdzi dobrze z nimi zaznajomiony serwis Gematsu, nie postępują tak, jeśli nie mają oficjalnych informacji (czyt. nie stosują tzw. placeholderów).

Oryginalna wiadomość (22 maja)

Popularny branżowy informator publikujący na YouTube pod pseudonimem j0nathan podał możliwą datę premiery Assassin’s Creed: Mirage. Według źródeł Francuza – które wielokrotnie okazywały się rzetelne – gra Ubisoftu ukaże się 12 października 2023 roku na PC, PS4, PS5, XOne i XSX/S.

To jednak nie wszystko, o czym donosi j0nathan. Z jego niedawnego filmu (powyżej) – w języku francuskim – dowiadujemy się, że AC: Mirage zaoferuje jakoby:

  1. mapę Bagdadu porównywalną z tymi z AC: Unity i AC: Syndicate (a więc znacznie mniejszą niż wirtualne światy z najnowszych odsłon serii, choć i tak całkiem sporą);
  2. będącą rodzinnym miastem Basima – protagonisty gry – początkową lokację, którą ma on opuścić po nieudanym napadzie, by udać się do Bagdadu i wyeliminować tam kilka celów;
  3. ok. 15-godzinną fabułę, której rdzeń ma stanowić właśnie polowanie na te cele – rzekomo będziemy zbierać informacje na ich temat, a następnie je tropić (a więc niejako powróci schemat z pierwszego AC);
  4. gameplay mocno zorientowany na skradanie się, gdyż Basim – przynajmniej na początku – ma być bardzo słaby, przez co będzie msuiał polegać na taktyce i gadżetach;
  5. 4-poziomowy system reputacji (niesławy), wpływający rzekomo na poziom trudności gry, ale również na dostępny ekwipunek;
  6. system parkouru „podobny do tego z AC: Origins, ale lepszy”;
  7. ograniczony do minimum wątek współczesny;
  8. nowe kwestie związane z rasą Isu, które mają wypełnić istotne luki w historii serii;
  9. możliwe do wynajęcia frakcje na modłę tych z dwójki, AC: Brotherhood i kilku późniejszych odsłon cyklu – kurtyzany, najemnicy etc.

Dla przypomnienia dodam, że przedwczoraj wyciekł również 2-sekundowy „gameplay” z Assassin’s Creed: Mirage. Jeśli nie brakuje Wam wolnego czasu, możecie go obejrzeć tutaj.

  1. Cieszę, że Assassin's Creed Mirage wraca do korzeni, bo Valhalla była męcząca
  2. Oficjalna strona internetowa gry Assassin’s Creed: Mirage

Hubert Śledziewski

Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

więcej