Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 31 sierpnia 2012, 12:19

autor: Łukasz Szliselman

Assassin’s Creed III – zakulisowy materiał o powstawaniu gry (napisy PL) – część druga

Drugi odcinek materiału z prac nad Assassin’s Creed III skupia się na mechanice walki, pojawiającej się w grze broni i taktyce partyzanckiej. Dla czytelników gry-online.pl przygotowaliśmy wersję z polskimi napisami.

Tomahawk - ulubiona broń Connora

Firma Ubisoft pokazała drugi odcinek z czteroczęściowego materiału wideo, w którym twórcy Assassin’s Creed III oraz eksperci wojskowości opowiadają o grze i realiach, w jakich jest osadzona. Tym razem dowiadujemy się co nieco na temat mechaniki walki, broni pojawiającej się w Assassin's Creed III oraz taktyki partyzanckiej, stosowanej przez wojska amerykańskie (jak i samego Connora, rzecz jasna) podczas wojny o niepodległość USA. Zapraszamy do obejrzenia tego materiału, który dla Was opatrzyliśmy w polskie napisy:

Jak się okazuje, prawdziwa wojna różni się sporo od tego jak prezentowana jest w kulturze. Na polu bitwy nie ma chwały – jest tylko zacięta walka o przetrwanie. Tak samo było podczas wielokrotnie opiewanej w sztuce rewolucji amerykańskiej. Twórcom Assassin’s Creed III zależało na realistycznym oddaniu okrucieństwa tego konfliktu, co odzwierciedlili w stylu walki. Faktycznie, starcia, szczególnie z udziałem Connora, wyglądają bardzo soczyście, co zawsze było domeną serii. Zauważyć też można, że w „trójce” krew przeciwników autentycznie plami ziemię, co również przyczynia się do brutalności rozgrywki.

Walka w Assassin's Creed III będzie jeszcze brutalniejsza niż dotąd

Broń, jaka pojawia się w grze, pasuje do XVIII-wiecznych realiów. Zobaczymy muszkiety, granaty ręczne, bagnety i tym podobny oręż. Arsenał Connora także zasługuje na uwagę. Jak już pewnie zdążyliście zauważyć, nowy asasyn, pomimo posiadanego ukrytego ostrza, najchętniej posługuje się tomahawkiem i trzeba przyznać, że robi to w sposób iście zabójczy. Równie śmiercionośny, a przy tym niezwykle cichy, jest indiański łuk. Ciekawym elementem wyposażenia jest lina z hakiem – autentyczna chińska broń. Użyć jej można w celu przyciągnięcia przeciwnika na długość ostrza lub, co już kilkukrotnie widzieliśmy na innych filmikach z gry, by przy jej pomocy powiesić kogoś na gałęzi drzewa.

System walki uległ poprawie. Powróci system serii zabójstw w ulepszonej formie, dzięki czemu starcia będą jeszcze płynniejsze niż dotąd. Wszystkie animacje zostały zaprojektowane od nowa przy pomocy technologii motion capture. Sposób w jaki Connor płynnie przeskakuje pomiędzy wrogami, atakuje ich z różnych stron, a w razie potrzeby z powodzeniem i gracją gołymi pięściami obezwładnia uzbrojonego przeciwnika, robi wrażenie. Możliwe też będzie pochwycenie przeciwnika i użycie go jako żywej tarczy.

Taktyka szybkiego ataku i ucieczki nadal odgrywa ważną rolę

Pomimo takiego wyposażenia i niezwykłych zdolności, Connor to wciąż tylko jeden facet. Dlatego często stosuje on partyzancką taktykę szybkiego ataku z ukrycia i ucieczki. W filmiku wyjaśniono znaczenie tego rodzaju walk podczas rewolucji amerykańskiej.

Z kolejnego odcinka kulisów powstawania Assassin’s Creed III dowiemy się, jaka będzie rola Connora w wojne o niepodległość USA.

Assassin’s Creed III w wersji na konsole Xbox 360 i PlayStation 3 pojawi się 31 października, a na PC 23 listopada. Data premiery wersji na Wii U jest nieznana.