Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 17 lutego 2016, 13:01

autor: Adrian Werner

Angry Birds Action! - kolejna odsłona cyklu zainspirowana została pinballem

W nowozelandzkim App Store zadebiutowała testowa wersja Angry Birds Action!. Gra powiązana jest tematycznie z nadchodzącym filmem kinowym i oferuje nietypowe mechanizmy rozgrywki – klasyczne elementy cyklu zostały skrzyżowane z pinballem.

Rodzina gier ze Wściekłymi Ptakami w rolach głównych wkrótce ulegnie powiększeniu. Najnowszym członkiem tego rodu zostało Angry Birds Action!, które powiązane jest tematycznie z nadchodzącą kinową adaptacją marki.

Angry Birds Action! w nowozelandzkim App Store

Swoim zwyczajem, studio Rovio nie zapowiedziało oficjalnie tego projektu. Zamiast tego jego testowa wersja po prostu trafiła na nowozelandzkie App Storu, w ramach tzw. soft-launcha. Nie wiemy na razie, na kiedy zaplanowano premierę światową. Sądząc po ostatnich dokonaniach tego zespołu spodziewamy się, że gra trafi przynajmniej na systemy iOS oraz Android i wykorzysta model darmowy z mikropłatnościami, ale na razie wszystko to stanowi jedynie nasze spekulacje.

Fabularnie gra bazuje na animowanym komputerowo filmie, który trafi do polskich kin na początku czerwca. Głównym bohaterem będzie ptak imieniem Red (nazwany tak od czerwonego upierzenia), który po mocno zakrapianej imprezie budzi się z potężnym kacem. Co gorsza, okazuje się, że w nocy ktoś zniszczył całą wioskę i wszystkie ślady wskazują na to, że zrobił to nasz bohater. Jego zadaniem staje się dowiedzenie swojej niewinności, a zrealizowanie tego celu będzie wymagało dokonania niezłej demolki. Na szczęście Red jest w tym prawdziwym mistrzem.

Zamiast dać nam kolejną klasyczną odsłonę cyklu, autorzy postanowili pójść w innym kierunku. Angry Birds Action! to coś nowego dla tej marki – produkcję można w pewnym uproszczeniu opisać jako skrzyżowanie elementów wcześniejszych części serii z pinballem. Na każdym poziomie naszym zadaniem jest doprowadzenie bohatera do jaj i tym samym ich uratowanie. Sterowanie postacią przypomina poprzednie odsłony, ale dzieje się cały czas na ziemi. Ustawiamy więc palcem kierunek ruchu i siłę, a następnie Red zostaje wystrzelony i ślizga się po gruncie aż do celu.

W każdym wyzwaniu mamy ograniczoną liczbę ruchów, najczęściej zbyt małą, aby zebrać każde jajo odrębnie. Zamiast tego musimy nauczyć się odbijać rykoszetem od elementów otoczenia. Po drodze możemy także zbierać przydatne bonusy, np. dodatkowe wystrzały. O odpowiednie urozmaicenie zabawy dba różnorodność obiektów, jakie możemy znaleźć na poziomach. Niektóre da się zniszczyć, a inne powodują odbicie, które zwiększa prędkość i siłę ruchu ponad podstawowe wartości. Początkowo możemy pokierować specjalizującym się w demolce Redem, ale potem pojawia się opcja odblokowania innych postaci dysponujących unikalnymi umiejętnościami. Ponadto za sukcesy uzyskujemy walutę, którą wydajemy na odbudowę wioski, co zapewnia różne przydatne prezenty i ulepszenia. Wszystko to w sumie tworzy ciekawą mechanikę i stanowi powiew świeżego powietrza dla tej mocno wyeksploatowanej marki.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej