Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 30 maja 2010, 12:38

autor: Szymon Liebert

Alpha Protocol nie powinien powstać?

W komentarzach do recenzji gry Alpha Protocol, którą opublikował serwis Joystiq, pojawiła się wypowiedź jednego z rzekomych twórców gry. Jego zdaniem, produkcja nie powinna w ogóle powstać, bo od kilkunastu miesięcy było jasne, że podczas jej tworzenia popełniono zbyt dużo błędów. Tytuł miał premierę w ubiegłym tygodniu i zebrał wyjątkowo rozbieżne oceny.

W komentarzach do recenzji gry Alpha Protocol, którą opublikował serwis Joystiq, pojawiła się wypowiedź jednego z rzekomych twórców gry. Jego zdaniem, produkcja nie powinna w ogóle powstać, bo od kilkunastu miesięcy było jasne, że podczas jej tworzenia popełniono zbyt dużo błędów. Tytuł miał premierę w ubiegłym tygodniu i zebrał wyjątkowo rozbieżne oceny.

Anonimowy osobnik napisał, że pracował w przeszłości nad grą, więc wie jak wyglądała sytuacja w studiu. Podobno prace nad projektem były bardzo chaotyczne i nieudolne. Za taką sytuację miałby odpowiadać Chris Parker, producent wykonawczy, który narzucał innym swoje zdanie i forsował niezbyt przemyślane rozwiązania, nie biorąc pod uwagę opinii innych pracowników.

Jeśli wierzyć w treść komentarza, Parker uważał siebie za najlepszego dewelopera na świecie i nie przyjmował krytyki. Inni producenci zrozumieli sytuację i zrezygnowali z prób wpływania na zdanie szefa, który pełnił nadzór nad wszystkim. Negatywnym czynnikiem miał też być wydawca – podobno Sega często zmieniała wymagania, więc nie dało się niczego dopracować.

Alpha Protocol nie powinien powstać?  - ilustracja #1

Tajemniczy komentator mówi wprost, że jego zdaniem grę powinno się anulować 2 lata temu, więc Sega popełniła błąd kasując Aliens RPG zamiast Alpha Protocol. Z powodu nieudolnych prac nad projektem wielu deweloperów odeszło z zespołu. Mimo tego, rzekomy pracownik wierzy w pozostałe projekty studia – Fallout: New Vegas i inną, nieujawnioną jeszcze grę.

Nie wiemy, czy powyższy komentarz rzeczywiście pochodzi od byłego dewelopera (równie dobrze mógł go napisać rozgarnięty użytkownik). Wydaje się, że cierpkie słowa są dość prawdziwe, a sama gra jest sporą niewiadomą. Świadczą o tym recenzje – w jednych z nich pisze się o dużym potencjale Alpha Protocol, a w innych o tym, że gra jest słaba i nieukończona (Destructoid).