Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 1 września 2014, 13:06

autor: Janusz Guzowski

Alone in the Dark: Illumination – teaser i garść nowych informacji

Studio Atari udostępniło zwiastun nowej odsłony cyklu Alone in the Dark, noszącej podtytuł Illumination. Oprócz tego pojawiły się informacje o samej grze – podstawą będzie tryb kooperacji, w którym będziemy mogli wcielić się w jednego z czterech bohaterów, a całość będzie działała na silniku Unreal Engine 4.

Nowa odsłona serii Alone in the Dark ma mieć swoją premierę jesienią tego roku. - Alone in the Dark: Illumination – teaser i garść nowych informacji - wiadomość - 2014-09-01
Nowa odsłona serii Alone in the Dark ma mieć swoją premierę jesienią tego roku.

Jakiś czas temu informowaliśmy, że firma Atari szykuje kolejny restart serii Alone in the Dark. Tym razem jednak w ciemności nie będziemy już tak osamotnieni. Nowa część, o podtytule Illumination, będzie kooperacyjną grą w klimatach grozy, w której nasza drużyna będzie musiała rozwiązać tajemnicę sennego, opustoszałego miasteczka. Maksymalnie będzie można bawić się w cztery osoby. W sieci pojawił się teaser nowej produkcji, który możecie zobaczyć poniżej:

Oprócz tego wiadomo już coś więcej o samej grze.

Miejsce akcji

Nowa produkcja pozwoli nam poznać historię opuszczonego miasta Lorwich w południowej Virginii. Było to kiedyś dobrze prosperujące centrum przemysłowe, które swoje bogactwo zawdzięczało okolicznym kopalniom. Wszystkiemu położyła kres niespodziewana powódź, która zniszczyła miasto, zmuszając mieszkańców do ewakuacji. Mijały lata a miejsce pozostawało opuszczone. Mimo upływu czasu przyczyny powodzi nie zostały wyjaśnione, a samo Lorwich zyskało opinię nawiedzonego miejsca – pojawiły się doniesienia o tajemniczych istotach i mgle, która spowija dawne tereny przemysłowe. Okoliczni mieszkańcy zaczęli mówić, że w opuszczonych kopalniach panuje złowroga, wszechobecna moc, którą określili jako Ciemność. Może ona objawiać się na wiele sposobów – poprzez mgłę, zjawy czy obce istoty. Tajemnicza siła opanowała całe miasto i tylko drużyna Gracza może przeciwstawić się jej siłom.

Bohaterowie

Alone in the Dark: Illumination pozwoli nam wcielić się w jedną z czterech postaci:

  • Łowca – potomek Edward Carnby’ego, znanego z poprzednich odsłon serii. Prywatny detektyw do spraw paranormalnych, obeznany z doniesieniami o tajemniczych istotach i zdeterminowany do wyplenienia wszelkiej nienaturalnej zarazy. Posługuje się głównie bronią palną, może korzystać z AK47, M4, P90 czy miotacza ognia.
  • Wiedźma – prawnuczka Emily Hartwood, którą także mogliśmy spotkać w poprzednich częściach Alone in the Dark. Odziedziczyła po przodkach wyjątkowo silny dar pozwalający korzystać z nadnaturalnych zdolności, którego postanowiła użyć do obrony słabszych przed siłami ciemności. W trakcie rozgrywki wiedźma może czerpać z umiejętności magicznych opartych na elektryczności (Lightning Strike, Lightning Crawler) czy dominacji umysłowej (Creature Control), ale lżejsza broń palna w postaci Colta także nie będzie jej obca.
  • Inżynier – córka głównego inżyniera w wiodącej firmie informatycznej, specjalistka w dziedzinie elektroniki. Podczas gdy inne dzieci bawiły się klockami, ona budowała zdalnie sterowane roboty. Tworzenie różnego rodzaju gadżetów technologicznych jest jej ulubionym zajęciem. W związku z tym w trakcie gry będzie miała dostęp do narzędzi nazwanych przez twórców The Tesla czy Comet. Dodatkowo będzie mogła korzystać z broni palnej w postaci strzelby czy Beretty.
  • Ksiądz – przedstawiciel kleru, przygotowany do walki z ciemnymi mocami. W przeciwieństwie do pozostałych postaci jego rola będzie polegała także na uzdrawianiu rannych czy przeprowadzaniu egzorcyzmów. Jego talenty bazują głównie na wierze, a dostępne umiejętności noszą takie nazwy jak Oślepiające Światło Pana (The Lord’s Blinding Light), Niebo i Piekło (Heaven and Hell), Oczyszczenie Grzeszników (Cleansing of the Sinners) czy Wiążące Słowo (The Binding Word).

Cechy charakterystyczne

Wśród innych cech definiujących nową produkcję twórcy wymieniają:

  • Zróżnicowane otoczenie – w trakcie czterech kampanii mamy zwiedzić zarówno ulice Lorwich jak i tajemnicze podziemia.
  • Zdolność Iluminacji – ta umiejętność, której nowa odsłona cyklu zawdzięcza swoją nazwę, pozwala tworzyć bezpieczne obszary w świecie gry a także zadawać obrażenia przeciwnikom.
  • Silne inspiracje prozą H.P. Lovecrafta – wszystkie części Alone in the Dark czerpały mniej lub bardziej z prac „samotnika z Providence”, twórcy mitologii Cthulhu, tutaj jednak autorzy wprost określają źródło swoich inspiracji.
  • Dynamiczne otoczenie – poziomy mają być tak zaprogramowane, by można było zmienić ich strukturę w celu posunięcia akcji do przodu. Nie podano większej ilości szczegółów, ale zapewne będzie się to wiązało z osuszaniem zalanych sztolni czy wysadzaniem stert kamieni blokujących dalszą drogę.
  • Osiągnięcia i trofea – gra ma nas zachęcać do dalszej rozgrywki za pomocą systemu osiągnięć i kart kolekcjonerskich.
  • Wykorzystanie Unreal Engine 4Alone in the Dark: Illumination będzie oparte na najnowszej, czwartej odsłonie silnika Unreal Engine, co powinno przełożyć się na efektowną oprawę graficzną, która może skutkować stworzeniem klimatycznego i przekonującego świata gry.

Od połowy sierpnia trwają już zamknięte testy wersji beta, natomiast ostateczna odsłona gry ma mieć miejsce jesienią tego roku.