Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikPrzygodowePC
Okładka Alone in the Dark: Illumination (PC)

Alone in the Dark: Illumination PC

Powracająca po kilku latach przerwy, szósta pełnoprawna odsłona popularnej serii Alone in the Dark, zapoczątkowanej kultową trylogią studia I-Motion, publikowaną w latach 1992-95.

Przygodowe | TPP | horror | multiplayer | TPS | kooperacja | strzelanki

PC Windows
Okładka Alone in the Dark: Illumination (PC)

Angielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

12czerwca2015

12czerwca2015

Steam

Alone in the Dark: Illumination to kolejna odsłona uznanej serii gier z gatunku survival horror i pierwsza wyprodukowana przez zespół Pure. Produkcja inspirowana jest twórczością H.P. Lovecrafta i mitologią Cthulhu. Akcja gry ma miejsce w mieście Lorwich w południowej Virginii. Niegdyś świetnie prosperujące centrum przemysłowe zostało zniszczone przez tajemniczą powódź, której przyczyny nigdy nie zostały wyjaśnione. Wokół tego miejsca i okolicznych kopalni wyrosły liczne legendy, a ludzie zaczęli donosić o złowrogich siłach i wszechobecnej mocy, określanej mianem Ciemności. Gracz wciela się w jedną z postaci, której zadaniem jest zbadanie mrożącego krew w żyłach miasta i powstrzymanie eskalującego zagrożenia. Zabawa odbywa się w trybie single podzielonym na cztery, osobne kampanie i kooperacyjnym multiplayerze.

Twórcy udostępnili czterech bohaterów – Łowcę, Wiedźmę, Inżyniera oraz Księdza. Pierwsza z postaci to potomek Edwarda Carnby’ego, znanego z poprzednich odsłon serii. Jest to prywatny detektyw do spraw paranormalnych, posługujący się głównie bronią palną (m.in. AK47, M4, P90 i miotacz ognia). Wiedźma to prawnuczka Emily Hartwood, która odziedziczyła po swoich przodkach nadnaturalne zdolności, w tym umiejętności oparte na elektryczności (Lightning Strike, Lightning Crawler) czy dominacji umysłowej (Creature Control). Jako Inżynier występuje córka głównego inżyniera w znanej firmie informatycznej. Jest to specjalistka w dziedzinie elektroniki, używająca rozmaitych gadżetów, w tym The Tesla oraz Comet. Oprócz tego świetnie sobie radzi ze strzelbą i Berettą. Ostatnim z wymienionych herosów jest Ksiądz, specjalizujący się uzdrawianiu rannych i przeprowadzaniu egzorcyzmów. Może korzystać z takich mocy, jak Oślepiające Światło Pana (The Lord’s Blinding Light), Niebo i Piekło (Heaven and Hell), Oczyszczenie Grzeszników (Cleansing of the Sinners) czy Wiążące Słowo (The Binding Word).

Podczas rozgrywki zwiedzamy zarówno ulice Lorwich, jak i tajemnicze podziemia. Dużą rolę odgrywa także zdolność iluminacji, pozwalającej tworzyć bezpieczne obszary w świecie gry, a także zadawać obrażenia przeciwnikom. Sama kontrola nad źródłami światła oraz ich umiejętne wykorzystywanie stanowić mają jeden z głównych elementów rozgrywki. Alone in the Dark: Illumination działa w oparciu o technologię Unreal Engine 4 autorstwa firmy Epic Games. Dzięki temu oprawa graficzna stoi na wysokim poziomie.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet     Liczba graczy: 1-4  

Ocena gry 2.8 / 10 na podstawie 196 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 7.5 / 10 na podstawie 64 głosów czytelników.

Gry podobne do Alone in the Dark: Illumination

Wymagania wiekowe Alone in the Dark: Illumination

odpowiednia dla każdego wieku

Wymagania sprzętowe Alone in the Dark: Illumination

PC Windows

Rekomendowane: Quad Core 2.5 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 1536 MB GeForce 580 GTX/2 GB Radeon HD 6970 lub lepsza, 15 GB HDD, Windows 7(SP1)/8/8.1
Minimalne: Quad Core 2.3 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GTX 460/Radeon HD 6850 lub lepsza, 15 GB HDD, Windows 7(SP1)/8/8.1

Alone in the Dark: Illumination - miks Alana Wake'a i Left 4 Dead

Przed premierą 21 października 2014, 12:36

Na drodze czwórki dzielnych bohaterów staną jednak nie tylko stwory Ciemności, ale także i świat gry. Ten ma być bowiem losowo generowany, przynajmniej w poszczególnych sekcjach. Przy każdym podejściu do gry mapa, na której się znajdziemy ma wyglądać odrobinę inaczej: rozmieszczenie poszczególnych budynków lub pomieszczeń zostanie przetasowane, różnić będą się także rodzaje przejść pomiędzy poszczególnymi sektorami oraz ulokowanie grup przeciwników. Podczas rozgrywki natrafimy także na przypadkowo umieszczane przeszkody, których pokonanie otworzy przed drużyną całkowicie nowe ścieżki. Rozwiązanie to, w połączeniu z trybem kooperacji, ma w zamyśle twórców zapewnić graczom rozrywkę wielokrotnie dłuższą niż w przypadku kampanii dla pojedynczego gracza, szacowaną niestety na zaledwie kilka godzin.