Aktualizacja CS:GO – zmiany w matchmakingu oraz puli map
Firma Valve udostępniła nową aktualizację dla gry Counter-Strike: Global Offensive. Twórcy zmodyfikowali system matchmakingu oraz wprowadzili garść zmian w dostępnych trybach i mapach.

W popularnej strzelance Counter-Strike: Global Offensive zakończyła się Operacja Hydra –wydarzenie w grze rozpoczęte 23 maja. Z tej okazji firma Valve zdecydowała się na udostępnienie dużej aktualizacji, skupiającej się na matchmakingu. Na oficjalnym blogu produkcji poinformowano o zmodyfikowaniu zeszłorocznego systemu Prime, pozwalającego na dobieranie uczestników gry spośród osób, które powiązały unikalny numer telefonu ze swoim kontem Steam oraz osiągnęły 21. rangę. W założeniu miało to umożliwić unikanie toksycznych graczy oraz oszustów, jednak – zdaniem Valve – jednocześnie zbyt mocno podzieliło to społeczność CS:GO. Dlatego też deweloperzy wprowadzili tzw. Współczynnik Zaufania (Trust Factor), uwzględniający znacznie więcej danych niż Prime. Nie podano szczegółów, ale wspomniano o takich informacjach, jak czas spędzony w grze (nie tylko w CS:GO), liczba raportów zarzucających oszukiwanie, ulubione mapy itp. Trust Factor nie wymaga konta Prime – wystarczy „być pozytywnym członkiem społeczności CS:GO oraz Steama” – ale jego posiadacze mogą zdecydować się na pozostanie przy starym systemie.
Oprócz tego Valve postanowiło pozostawić garść atrakcji Operacji Hydra na stałe, aczkolwiek z pewnymi zmianami. Tryb Skrzydłowego (starcie 2 na 2) pozwoli na wybranie konkretnej mapy zamiast losowej, a ponadto otrzymał własne rangi (wykorzystywane przy dobieraniu graczy) oraz opcję „Pobliskich poczekalni”. Powróci też Latający Skaut ze specjalną grawitacją, wraz z Demolką i Wyścigiem Zbrojeń przeniesiony do Gier Wojennych – wariantu rozgrywki, w którym po zakończeniu meczu gracze głosują na następny tryb. Ponadto sesje Gier Wojennych ograniczono do maksymalnie dwunastu osób.

Pomniejszą nowością jest zmiana puli map rankingowych. Zamiast uwzględniać wszystkie dostępne w grze opcje, twórcy postanowili usuwać z niej najmniej popularne lokacje. Na pierwszy ogień poszły Assault, Dust, Aztec, Italy, Vertigo oraz Militia, przy czym poza Assault i Italy wszystkie zniknęły też z trybu swobodnego i zostały całkowicie usunięte z gry. Zastąpiły je Austria, Shipped, Insertion oraz Agency, a ta ostatnia trafiła również do puli map rankingowych. Więcej informacji na temat aktualizacji znajdziecie na oficjalnym blogu gry.
- Oficjalna strona gry Counter-Strike: Global Offensive
- Counter-Strike: Global Offensive - porady jak zacząć przygodę z popularnym FPS-em

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
zanonimizowany558287 Senator
A hitboxy chyba dalej działają jak chcą :D
WolfDale Legend

Czy ja dobrze zrozumiałem to co czytam? Poza Assault i Italy reszta map całkowicie poszła do kosza? Mapy, do których mam sentyment jeszcze z czasów 1.5 zostały skasowane całkowicie z gry? Co one im przeszkadzały ja się pytam? Dust i Aztec, chyba ich pogrzało...
blood Legend

Szkoda, że usunęli mapy z trybu swobodnego, ale na turniejowe to one się szczerze mówiąc nie nadawały. Nie dało się ich sensownie wyważyć, dlatego je wywalili. Nie zmienia to faktu, że z chęcią w trybie swobodnym zobaczyłbym stare numery jak oilrig, backalley, torn, piranesi, thunder, siege, chateau, estate, prodigy, storm, survivor.
zanonimizowany1101535 Generał
Pogrzalo ich czy jak? Azteca wywalac i Dusta?
WolfDale Legend

Chyba czas wrócić jednak do Source jako tego nowszego CSa. Bo 1.6 ogrywam regularnie, znając życie podobny los niedługo spotka inne mapy, które bardzo lubię jak choćby Office. Wywalić całkowicie Dust czy Aztec, brawo Valve... Rozumiem z turniejów, ale komu wadziły te mapy do gry z botami czy luźnej rozgrywce?