Najnowsza aktualizacja do CS:GO ma znacząco odbić się niemal na wszystkich graczach. Valve postanowiło w dużym stopniu przemodelować matchmaking, efektem czego będzie zmiana rang wśród znacznej większości graczy.
Można powiedzieć, że matchmaking jest sercem każdej gry sieciowej i jest on niezbędny do prawidłowego funkcjonowania organizmu gry. Jeśli użyć tego porównania, to można również stwierdzić, że CS:GO cierpi na silną arytmię, a raczej cierpiało, bo wczoraj deweloperzy dokonali kardiochirurgicznego zabiegu.
Za tą medyczną metaforą kryje się ni mniej, ni więcej to, że wczorajsza aktualizacja do Global Offensive przyniosła znaczące zmiany w matchmakingu gry, które dotkną praktycznie wszystkich graczy.
Update z 1 sierpnia tymczasowo resetuje rangi wszystkim graczom. By otrzymać nową dywizję potrzebny będzie jeden wygrany mecz – tak jak w przypadku resetu rangi po 30-dniowej nieobecności w grze. Pozostaniecie więc bez rangi do pierwszej wygranej po resecie.
Kiedy jednak otrzymacie już nowy stopień, istnieje prawdopodobieństwo, że będzie znacząco różnił się od tego, który mieliście do tej pory.
To, co Valve próbuje osiągnąć w najnowszej aktualizacji, to bardziej równomierne rozmieszczenie graczy na 18-stopniowej skali rang (do Silver I do Global Elite).
Do tej pory, na wielu serwerach rozmieszczenie graczy było nierównomierne i w ten sposób np. na serwerach amerykańskich większość graczy lądowała w Srebrze (najniższa kategoria), przez co ciężej im było się z niego wydostać z powodu nagromadzenia graczy tam się znajdujących (o matchmakingowej demografii w CS:GO pisaliśmy tutaj). Poza tym dywizje często nie odpowiadały faktycznym umiejętnościom graczy.
Problem zgrabnie został podsumowany w poniższym wideo przez youtubera o pseudonimie Mr Maxim:
Czy reset rang przyniesie Counter-Strike’owi (a przede wszystkim – jego graczom) rozwiązanie problemu? Istnieje taka możliwość; to nie jest pierwszy tego typu ruch ze strony Valve, matchmaking poddawano resetom już kilkukrotnie w historii gry i ten proces zazwyczaj działał na korzyść ekosystemu gry.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
13

Autor: Michał Ciężadlik
Do GRYOnline.pl dołączył w grudniu 2020 roku i od tamtej pory jest lojalny Newsroomowi, chociaż współpracował również z Friendly Fire, gdzie zajmował się TikTokiem. Półprofesjonalny muzyk, którego zainteresowanie rozpoczęło się już w dzieciństwie. Studiuje dziennikarstwo i swoje pierwsze kroki stawiał w radiu, lecz nie zagrzał tam długo miejsca. W grach obecnie preferuje multiplayer; w CS:GO spędził łącznie ponad 1100 godzin, w League of Legends prawdopodobnie drugie tyle, chociaż dobrą grą singlową również nie pogardzi.