Activision Blizzard odnotowuje bardzo dobry pierwszy kwartał roku fiskalnego 2012

Największy wydawca gier komputerowych na świecie - Activision Blizzard - opublikował wyniki finansowe dotyczące pierwszego kwartału roku fiskalnego 2012 (okres kwiecień - czerwiec 2011).

Kamil Ostrowski

Activision Blizzard, obecnie największy wydawca gier komputerowych na świecie, poinformował o wynikach finansowych dotyczących pierwszego kwartału roku fiskalnego 2012 (okres kwiecień – czerwiec 2011). Właściciel praw do takich marek jak World of Warcraft i Call of Duty radzi sobie znakomicie. Czy kogoś to dziwi?

Activision Blizzard odnotowuje bardzo dobry pierwszy kwartał roku fiskalnego 2012 - ilustracja #1

Obroty firmy osiągnęły poziom 1,1 miliarda dolarów, co stanowi 13% wzrost w stosunku do analogicznego okresu sprzed roku, w którym przychód wyniósł 967 milionów dolarów. Zysk netto odnotował nawet większy skok, o 53%, do poziomu 335 milionów dolarów (219 milionów w zeszłym roku). Tak dobre wyniki firma zawdzięcza świetnej sprzedaży Call of Duty: Black Ops oraz co prawda słabnącej, lecz wciąż niesamowitej popularności World of Warcraft.

Co ciekawe, aż 37 procent obrotu generują źródła sieciowe, czyli wszystkie dobra dystrybuowane drogą elektroniczną. Prawdopodobnie dużą część tej kwoty stanowią opłacane regularnie subskrypcje graczy World of Warcraft.

W związku z wynikami, które przerosły nawet pierwotne oczekiwania samego Activision Blizzard, firma zaktualizowała prognozy dotyczące całego roku fiskalnego 2012. Obecnie firma twierdzi, że osiągnie obrót na poziomie 4,18 miliarda dolarów (w miejsce spodziewanych 4,05 miliarda).

Activision Blizzard odnotowuje bardzo dobry pierwszy kwartał roku fiskalnego 2012 - ilustracja #2
Call of Duty: Black Ops

Call of Duty: Black Ops

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 9 listopada 2010

Informacje o Grze
7.9

GRYOnline

8.0

Gracze

9.1

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2011-08-04
10:09

zanonimizowany712550 Chorąży

No tak, jak ma się takie marki w zanadrzu to co się dziwić. Zobaczymy jak MW3 poradzi sobie w tym roku z konkurencją (czyt. Battlefield 3), choć pewnie pobije rekord swojego poprzednika - Black Ops.

Komentarz: zanonimizowany712550
2011-08-04
10:25

Emisariusz Generał

@narusek oni juz maja tak duza reklame wokol tej marki ze mogliby puste pudelka sprzedawac a motloch i tak by kupil :P niestety od cala prawda o CoD

Komentarz: Emisariusz
2011-08-04
10:58

Mortalking Senator

Mortalking

Jeszcze długo przyjdzie nam poczekać na czasy w którym Activision będzie zaliczało straty.

Komentarz: Mortalking
2011-08-04
11:33

zanonimizowany142754 Generał

Firma specjalizujaca sie w odgrzewanych kotletach...
Bla bla oczywiscie zaraz ktos powie, ze skoro cos jest dobre to po co to zmieniac... i tez bedzie mial racje.

Komentarz: zanonimizowany142754
2011-08-04
12:44

jaro1986 Generał

jaro1986

Kotlety kotletami, ale zwróćcie uwagę, że oni zasadniczo jadą głównie na 2 grach - COD i WOW. Wydają niby inne rzeczy, ale przypuszczam, że z 80% zysków mają z tych 2 marek.

Komentarz: jaro1986

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl