Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 26 stycznia 2022, 22:27

Activision Blizzard nie zatwierdzi związku zawodowego twórców CoD Warzone

Raven Software nie zyskało aprobaty Activision Blizzard na założenie związku zawodowego, ale niedawno strajkujący pracownicy zamierzają wziąć sprawy w swoje ręce.

Kiedy grupa ABK Workers Alliance poinformowała o zakończeniu strajku pracowników Raven Software, prosiła, by na jej działania w „dobrej wierze” odpowiedziano tym samym. Jednak chyba się przeliczy, bo Activision Blizzard nie zamierza uznać związku zawodowego Games Workers Alliance, powołanego przez twórców Call of Duty: Warzone.

Deweloperzy chcieli, by wydawca rozpoznał ich wniosek do 25 stycznia, ale na odpowiedź przyszło im czekać dłużej. W oświadczeniu dla serwisu Game Informer oraz gazety „The Washington Post” Activision Blizzard zapewniło, że rozważało uznanie związku zawodowego powołanego przez 34 pracowników Raven Software, lecz w toku dyskusji z jego przedstawicielami nie udało się wypracować „rozwiązania” akceptowalnego dla obu stron. Dlatego wydawca odmówił zatwierdzenia związku.

To jednak nie koniec sprawy. Związek złożył petycję do Krajowej Rady ds. Stosunków Pracy (National Labor Relations Board) o legalizację bez aprobaty Activision Blizzard. Teraz wszystko zależy od głosowania wewnątrz działu jakości Raven Software.

Jeśli więcej niż połowa pracowników poprze inicjatywę, organizacja zostanie zatwierdzona i Activision Blizzard będzie musiało de facto wznowić negocjacje ze związkiem. Na razie wydawca ma utrudniać postępowanie nagłą restrukturyzacją Raven Software.

Warto zaznaczyć, że byłoby to ważne wydarzenie na amerykańskim rynku gier. W końcu Games Workers Alliance stanowiłoby drugi związek zawodowy twórców gier w historii USA, a pierwszy (Vodeo Workers United) zatwierdzono… w połowie grudnia 2021 roku.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej