futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 6 kwietnia 2010, 08:21

autor: Remigiusz Maciaszek

Znakomity debiut iPada

Jak podało Apple Inc. pierwszego dnia sprzedaży do użytkowników trafiło 300 tys. tabletów iPad. Równocześnie od dnia premiery urządzenia ściągnięto ponad milion aplikacji oraz ponad 250 tys. elektronicznych książek.

Jak podało Apple Inc. pierwszego dnia sprzedaży do użytkowników trafiło 300 tys. tabletów iPad. Równocześnie od dnia premiery urządzenia ściągnięto ponad milion aplikacji oraz ponad 250 tys. elektronicznych książek.

Wyniki sprzedaży są oczywiście wyśmienite. Jeśli odnieść się do analizy The Wall Street Journal, według której firma Apple sprzedała 270 tyś. sztuk iPhone’a w ciągu 30 godzin od premiery, to wynik iPada jest ogromnym sukcesem. Mamy tu bowiem do czynienia z zupełnie odmiennym produktem. O ile telefon jest urządzeniem pierwszej potrzeby, o tyle tablet wciąż jest pewną ciekawostką, a konieczność jego posiadania bywa raczej dyskusyjna. Warto również zwrócić uwagę, że analitycy w obu przypadkach przewidywali dwukrotnie większą sprzedaż urządzeń pierwszego dnia (500 tys. iPhone’ów, 600 tys. iPadów).

Znakomity debiut iPada - ilustracja #1

Jak stwierdził Steve Jobs „To wspaniale, że iPad trafił do użytkowników na świecie, zmieni on oblicze gier . Bez wątpienia tablet posiada mnóstwo zalet, które zostały zresztą docenione przez recenzentów. Jednak komentarz prezesa Apple na temat wpływu najnowszego produktu firmy na przyszłość gier jest pewnym zaskoczeniem.

Według ocen firmy badawczej iSuppli sprzedaż nowego tabletu będzie zdecydowanie większa i wzrośnie do 7,1 milionów sztuk do końca 2010 roku. W 2011 roku wyniki te zostaną poprawione dwukrotnie, osiągając poziom 14,4 miliona sztuk. W 2012 roku tendencja ta, również nie ulegnie zmianie, a do klientów trafić ma 20,1 milionów tabletów. Oczywiście nie wszystkie firmy badawcze podzielają optymizm iSuppli. Kaufman Bros. chociażbyprognozuje sprzedaż na poziomie 2,5 miliona sztuk do końca bieżącego roku.

Jak więc widać według analityków, mimo znacznych rozbieżności, przyszłość iPada rysuje się znakomicie. Wszystko to, mimo sporej niepewności wśród użytkowników, która jest wyraźnie widoczna w komentarzach na forach. Trzeba przyznać, że można mówić tu o skrajnych emocjach, a Apple na pierwszy rzut oka nie cieszy się specjalną popularnością. Jak jednak widać wyniki sprzedaży i prognozy, zdecydowanie nie potwierdzają tego trendu.