Technologie Tanie i polecane Porady PC Windows Konsole Telefony Technika
Wiadomość sprzęt i soft 15 listopada 2021, 13:18

autor: mokosh

GeForce NOW z limitem fps w grach; przyczyną ich optymalizacja

Niektórzy abonenci GeForce NOW są wyraźnie niezadowoleni z tego, jak obecnie działa usługa. W jednym z planów abonamentowych firma postanowiła odgórnie limitować liczbę klatek na sekundę w grach.

W SKRÓCIE:
  1. Subskrybenci na poziomie Priority w ramach Nvidia GeForce NOW napotykają na ograniczenia fps-ów w grach. Niektóre tytuły wyświetlane są w mniej niż w 50 klatkach na sekundę.
  2. Jest to spowodowane domyślnymi ustawieniami, które pozwalają graczom cieszyć się rozgrywką bez problemów technicznych.
  3. Najdroższy wariant subskrypcji zdaje się nie uwzględniać takich ograniczeń.

Nvidia postanowiła odgórnie ograniczyć liczbę fps-ów w niektórych grach dostępnych w ramach usługi GeForce NOW. Wprowadzone limity klatek na sekundę nie były jednak od razu informacją dostępną publicznie. Ową praktykę odkrył jeden z użytkowników Reddita – LizzieLovesDaGlizzy – podczas grania w Marvel's Guardians of the Galaxy.

Poza wspomnianą grą limitowane fps-y ma także dwanaście innych tytułów (znajdziecie je w poniższej tabeli). Dlaczego Nvidia zdecydowała się na taki krok? Otóż jest to kwestia tzw. Optimal Playable Settings (OPS), czyli domyślnych, optymalnych ustawień dla gier, które pozwalają subskrybentom Geforce NOW cieszyć się rozgrywką bez problemów technicznych. Więcej o zastosowaniu tego rozwiązania przeczytacie tutaj.

Dauntless

55 FPS

Immortals Fenyx Rising

48 FPS

Cyberpunk 2077

45 FPS

Assassin’s Creed Odyssey

45 FPS

Jurassic World Evolution

50 FPS

Dyson Sphere Program

50 FPS

Valheim

50 FPS

Path of Exile

50 FPS

Outriders

55 FPS

Kenshi

50 FPS

Biomutant

50 FPS

Dying Light

50 FPS

Pakiet Priority (249 złotych za sześć miesięcy lub 49 zł miesięcznie), którego posiadaczem jest LizzieLovesDaGlizzy, oferuje możliwość rozgrywki maksymalnie w rozdzielczości Full HD z płynnością 60 fps-ów. O ile spadek do 55 kl./s w przypadku Dauntless może być trudny do zauważenia, to już 45 klatek w Cyberpunku 2077 czy Assassin’s Creed Odyssey wielu może kłuć w oczy. Nvidia niespecjalnie chciała się chwalić faktyczną wydajnością gier w ramach abonamentu, skupiając się na maksymalnej wydajności w ramach danego planu i pomijając ograniczenia w popularnych tytułach.

W tym momencie warto także wspomnieć o najwyższym, wprowadzonym niedawno szczeblu subskrypcji GeForce NOW, czyli RTX 3080. Ten wariant pozwala na rozgrywkę w 1440p (na platformie Nvidia SHIELD nawet w 4K) w 120 fps-ach nawet przez osiem godzin i zdaje się nie korzystać z praktyk pokroju OPS.

Aktualnie GeForce Now oferuje użytkownikom trzy plany: darmowy, Priority (dostępny za 249 zł za sześć miesięcy lub za 49 zł miesięcznie) oraz RTX 3080, za którego należy zapłacić 490 złotych w ramach półrocznej subskrypcji. W bibliotece cloud-gamingowej usługi znajduje się ponad tysiąc gier, które dostępne są dla graczy na każdym poziomie subskrypcji.

GeForce NOW z limitem fpsów w grach; przyczyną ich optymalizacja - ilustracja #1

Zapraszamy Was na nasz kanał na YouTube – GRYOnline Technologie, który jest poświęcony zagadnieniom związanym z nowymi technologiami. Znajdziecie tam liczne porady dotyczące problemów z komputerami, konsolami, smartfonami i sprzętem dla graczy.

  1. Nvidia GeForce NOW