54. Gry Zręcznościowe
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 54. Najpopularniejsze gry z gatunku zręcznościowe.
Gry zręcznościowe. Gatunek wymagający szczególnej sprawności manualnej. Produkcje te inaczej zwane są grami arcade. Głównym zadaniem gracza jest dotarcie do wyznaczonego celu lub pokonanie przeciwników, wykazując się przy tym sprawnym kontrolowaniem prowadzonej postaci lub pojazdu. Zręcznościówki zazwyczaj pozbawione są fabuły lub występuje ona w postaci szczątkowej. Do tej kategorii należą m.in. popularne platformówki.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Gift
Zręcznościowe 8 maja 2024
Gra platformowa 2,5D z elementami przygodowymi. W Gift wcielamy się w bohaterów, którzy próbując uciec z tonącego okrętu, muszą skakać po platformach, omijać pułapki oraz rozwiązywać zagadki środowiskowe.

Always in Mind
Zręcznościowe 2026
Platformówka 3D z elementami przygodowymi. W Always in Mind wcielamy się w dwunastoletniego Teddy’ego, który przemierza surrealistyczny świat swojej podświadomości, próbując znaleźć sposób na wybudzenie się ze śpiączki.

Cooking Dash 2016
Zręcznościowe 6 maja 2015
Zręcznościówka opracowana przez studio Glu Mobile z myślą o urządzeniach mobilnych. Gracze wcielają się w dziewczynę o imieniu Flo, która zamierza zostać kucharską celebrytką. Nim jednak zrealizuje swoje marzenie, musi podjąć się pracy w zróżnicowanych miejscach – od knajpy wzorowanej na Las Vegas, przez pociąg Taco, aż po bar dla poszukiwaczy przygód.

Badland 2
Zręcznościowe 17 grudnia 2015
Kontynuacja nietuzinkowej gry zręcznościowej studia Frogmind z 2013 roku, która po sukcesie na urządzeniach mobilnych trafiła na wszystkie liczące się platformy sprzętowe. Badland 2 odznacza się zbliżoną do pierwowzoru mechaniką rozgrywki, a celem graczy jest ponownie przeprowadzenie gromady sympatycznych stworków przez pełne niebezpieczeństw poziomy.

Shadwen
Zręcznościowe 17 maja 2016
Utrzymany w konwencji fantasy nietypowy miks gry przygodowej i skradanki, opracowany przez znane z takich serii jak Trine czy Shadowgrounds studio Frozenbyte. W grze wcielamy się w postać doświadczonej zabójczyni Shadwen, która otrzymuje zadanie zamordowania króla. W trakcie misji bohaterka spotyka jednak sierotę imieniem Lily, co w istotny sposób wpływa na mechanikę rozgrywki: musimy decydować, czy narażać dziecko na widok krwi, czy skorzystać z alternatywnych metod eliminacji przeciwników.

10 Second Ninja X
Zręcznościowe 19 lipca 2016
Dynamiczna gra zręcznościowo-platformowa, w której jako tytułowy wojownik ninja rozprawiamy się z armią robotów. 10 Second Ninja X to ulepszona wersją gry 10 Second Ninja, która ukazała się pierwotnie w 2014 roku. Za stworzenie obu tytułów odpowiedzialne jest niezależne studio Four Circle Interactive. Zadaniem graczy na każdym z kolejnych poziomów jest jak najszybsze wyeliminowanie rozsianych po planszy robotów – czy to za pomocą katany, czy też na odległość z użyciem broni palnej.

Rabi-Ribi
Zręcznościowe 28 stycznia 2016
Dwuwymiarowa platformówka czerpiąca garściami z gatunku metroidvania. W Rabi-Ribi gracze wcielają się w rolę Eriny — królika za sprawą klątwy zamienionego w kobietę. Bohaterce towarzyszy Ribbon, czyli skrzydlata wróżka o różowych włosach. Opowieść o tym, jak bohaterki próbują cofnąć feralne zaklęcie, rozwijana jest głównie poprzez wstawki dialogowe zrealizowane w formie visual novel.

Cursed Castilla (Maldita Castilla EX)
Zręcznościowe 20 października 2016
Przygotowana przez jednoosobowe studio Locomalito dwuwymiarowa gra platformowa, będąca udoskonaloną wersją wydanej w 2012 roku produkcji Maldita Castilla. Fabuła gry czerpie z historii oraz legend wielu krajów europejskich, głównie Hiszpanii. Pewnego dnia demon wykorzystuje łzy młodej wiedźmy do otwarcia bram piekieł i wypuszczenia na powierzchnię wszelkiej maści zła.

Boom Ball 2 for Kinect
Zręcznościowe 21 grudnia 2016
Kontynuacja gry zręcznościowej studia Virtual Air Guitar Company, przeznaczonej na konsole Xbox One z kontrolerem ruchowym Kinect 2.0. Pod względem mechaniki, Boom Ball 2 nie różni się znacząco od swojej poprzedniczki, łącząc cechy klasycznego Arkanoida z elementami ping ponga i tenisa. Cała zabawa polega zaś na odbijaniu piłki w taki sposób, aby zniszczyć znajdujące się w głębi planszy elementy, wybuchające po zetknięciu się z kulą.

Best Fiends Forever
Zręcznościowe 20 października 2016
Opracowana przez zespół Seriously Digital Entertainment zręcznościówka z gatunku tzw. clickerów, będąca drugą częścią serii, zapoczątkowanej przez grę logiczną Best Fiends. Kiedy znane z poprzedniej odsłony stworki zwane Fiendami dotarły do celu swojej podróży, zostały pokonane i uwięzione przez siły zła. Zadaniem gracza jest zaś ich uwolnienie, co wymagać będzie przemierzenia złożonej z małych wysepek krainy Minutia oraz stawienia czoła zamieszkującym ją, agresywnym ślimakom.

Soccer Stars
Zręcznościowe 3 czerwca 2014
Prosta piłkarska zręcznościówka, czerpiąca inspiracje z popularnego cymbergaja i stanowiącej jego wariację gry w kapsle. Zabawa polega na rywalizacji dwóch drużyn po pięciu zawodników, a jej celem jest umieszczenie piłki w bramce przeciwnika.

Naruto: Ninja Council 2
Zręcznościowe 4 października 2006
Druga część serii chodzonych bijatyk na podstawie mangi Masashiego Kishimoto. Ponownie kierujemy Drużyną Siódmą, walcząc z przeciwnikami i skacząc po platformach na dwuwymiarowych planszach.

Hill Climb Racing 2
Zręcznościowe 18 października 2016
Kontynuacja serii zwariowanych mobilnych zręcznościówek studia Fingersoft. W grze Hill Climb Racing 2 ponownie zasiadamy za kierownicą masy zróżnicowanych pojazdów, a naszym zadaniem jest przejechanie określonej trasy w możliwie efektownym stylu.

Splasher
Zręcznościowe 7 lutego 2017
Oryginalna gra platformowa autorstwa niezależnego studia Splashteam, założonego przez byłego pracownika Ubisoftu i współtwórcę takich gier, jak Rayman Origins oraz Rayman Legends. Akcja gry Splasher przenosi nas do siedziby firmy Inkorp, której złowrogi zarządca Docteur postanowił złamać codzienną, korporacyjną rutynę i sprowadzić na swych podwładnych zagładę.

Pac-Man Championship Edition 2
Zręcznościowe 13 września 2016
Jedna z wielu odsłon kultowego cyklu gier zręcznościowych, zapoczątkowanego w latach 80-tych na automatach arcade. Podstawowe mechanizmy rozgrywki w Pac-Man Championship Edition 2 nie odbiegają od ogólnych założeń całego cyklu. W grze kontrolujemy żarłoczną żółtą kulkę, tytułowego Pac-Mana, która przemierza labirynty i pożera rozmieszczone w nich kropki. Największym zagrożeniem dla bohatera są kolorowe duszki, które można bezpiecznie zjeść dopiero po zdobyciu odpowiednich bonusów.

The Watchmaker
Zręcznościowe 17 maja 2018
Utrzymana w steampunkowym klimacie przygodowa gra akcji z elementami logicznymi, opracowana przez niezależne studio Micropsia Games z Chile. Akcja The Watchmaker osadzona została we wnętrzu ogromnej zegarowej wieży, a podczas zabawy wcielamy się w postać jej strażnika imieniem Alexander. Pewnego dnia w wieży doszło do sabotażu, w wyniku którego czas praktycznie oszalał, a nasz bohater zaczął starzeć się w przerażającym tempie.

Despicable Me: Minion Rush
Zręcznościowe 13 czerwca 2013
Gra typu auto runner oparta na słynnym filmie animowanym Despicable Me, znanym w Polsce pod tytułem Jak ukraść Księżyc. Podczas zabawy kierujemy minionkami, którymi biegamy po plaży, omijając przeszkody, zbierając przedmioty itd.

Vulture Island
Zręcznościowe 19 września 2016
Mobilna platformówka 2D opracowana przez studio Donut Games, twórców udanego Traps n' Gemstones. Vulture Island opowiada o przygodzie czwórki dzieciaków, które w wyniku awarii zbudowanej przez siebie maszyny latającej trafiły na tajemniczą wyspę. Co gorsza, w całym tym zamieszaniu jeden z nich – projektant wehikułu – zaginął i trzeba go odnaleźć.

Runner3
Zręcznościowe 22 maja 2018
Kolejna odsłona rozwijanego przez studio Gaijin Entertainment cyklu BIT.TRIP - dwuwymiarowych platformówek w konwencji auto runnerów. Pod względem fabularnym Runner3 stanowi bezpośrednią kontynuację przygód znanego z poprzednich części bohatera, znanego jako CommanderVideo. W porównaniu do nich schemat zabawy nie uległ większym zmianom, choć nie obyło się bez kilku nowości i usprawnień, będących odpowiedzią na głos społeczności.

Clustertruck
Zręcznościowe 27 września 2016
Opracowana przez szwedzkie studio Landfall Games pierwszoosobowa gra zręcznościowa z elementami platformówki. W Clustertruck zadaniem gracza jest skakanie po dachach pędzących w konwoju ciężarówek. Każdy etap ma swój początek oraz koniec, a celem zabawy jest pokonanie dzielącego je dystansu bez dotykania ziemi.

Stuntfest
Zręcznościowe prace wstrzymane
Humorystyczny sandbox kaskaderski, który wyewoluował z rozmaitych dem technologicznych tworzonych przez studio Bugbear Entertainment w trakcie prac nad grą Next Car Game: Wreckfest. Gracz trafia tutaj do świata obfitującego w zróżnicowane wyzwania. Rozległy plac zabaw został wypełniony po brzegi wymyślnymi torami, zaprojektowanymi z myślą o rozmaitych pojazdach.

Alto's Odyssey
Zręcznościowe 21 lutego 2018
Kontynuacja ciepło przyjętego endless runnera Alto’s Adventure. Alto's Odyssey nie ma fabuły; wcielamy się w snowboardzistę, który mknąc przed siebie, omija przeszkody, przeskakuje nad przepaściami, ucieka przed wrogami, łapie zbiegłe zwierzęta oraz wykonuje punktowane ewolucje.

Snake Pass
Zręcznościowe 28 marca 2017
Zręcznościowa gra platformowa z elementami logicznymi, zrealizowana przez brytyjskie studio Sumo Digital na podstawie prototypu Seba Liese, stworzonego na potrzeby imprezy Game Jam. Fabuła Snake Pass opowiada o przygodach węża, który wraz ze swoim przyjacielem kolibrem musi odnaleźć klucze do magicznych bram, zapewniających krainie Harmony Foothills magiczną moc. Wszystko zaś po to, aby pokonać tajemniczego intruza, zagrażającego życiu jej mieszkańców.

Urban Trial Freestyle 2
Zręcznościowe 20 kwietnia 2017
Kontynuacja ciepło przyjętej zręcznościówki, opracowana przez polskie studio Teyon Games i wydana przez firmę Tate Multimedia. Podobnie jak w poprzedniej odsłonie cyklu, gracz wciela się w motocyklistę-kaskadera pokonującego kolejne tory przeszkód. Tym razem zmagania toczą się m.in. na dachach wieżowców oraz ulicach wypełnionych skoczniami i rampami. W miarę czynionych postępów zyskujemy środki niezbędne do modyfikacji wyglądu i parametrów motoru.