
Data wydania: 17 maja 2016
Utrzymany w konwencji fantasy nietypowy miks gry przygodowej i skradanki, opracowany przez znane z takich serii jak Trine czy Shadowgrounds studio Frozenbyte. W grze wcielamy się w postać doświadczonej zabójczyni Shadwen, która otrzymuje zadanie zamordowania króla.
GRYOnline
Gracze
Steam
Shadwen to wydana na platformę PC i PS4 przygodowa gra akcji należąca do kategorii określanej powszechnie mianem skradanek. Produkcję opracowało studio Frozenbyte, znane z takich serii jak Trine czy Shadowgrounds.
Akcja gry przenosi nas w realia fantasy, a kampania opowiada historię tytułowej zabójczyni imieniem Shadwen, która otrzymuje zlecenie zabicia króla. Podczas realizacji tej misji spotyka jednak sierotę Lily i postanawia zabrać ją ze sobą.
Obecność dziewczynki w istotny sposób wpływa na rozgrywkę i fabułę. Wszystko musimy bowiem wykonywać na jej oczach. Dlatego każdy gracz zostaje zmuszony do regularnego decydowania czy lepiej wybrać prostszą drogę i zamordować strażników, czy też spróbować oszczędzić dziecku widoku rozlewu krwi poprzez znalezienie alternatywnych metod realizacji celów.
Wydana na platformę PC i PS4 gra Shadwen to czystej krwi skradanka. Kierowana przez nas zabójczyni jest bardzo utalentowana w swoim fachu, ale te umiejętności ograniczają się do akrobatyki, pozostawania w ukryciu i ataków z zaskoczenia. Natomiast bezpośrednie konfrontacje najczęściej kończą się jej śmiercią.
Te standardy gatunku zostały jednak zrealizowane w mocno nietypowy sposób. Podczas rozgrywki czas biegnie bowiem jedynie wtedy, gdy bohaterka znajduje się w ruchu. Bez tego cała gra ulega zastopowaniu, pozwalając nam na spokojne przeanalizowane sytuacji i wybranie odpowiedniej taktyki. Możliwe jest także przewijanie czasu wstecz. Wszystko to sprawia, że możliwe stają się niezwykle precyzyjne akcje, co jest bardzo się przydatne, choć strażnicy nie grzeszą inteligencją.
Otoczenie zostało wypełnione interaktywnymi obiektami, których bohaterka może użyć, aby odwrócić uwagę patroli. Może korzystać z prostych improwizowanych pułapek i aranżować zabójstwa, które wyglądają na nieszczęśliwe wypadki. Same mapy są raczej niewielkich rozmiarów, nie tylko w poziomie, ale również w pionie. W nawigacji pomagają akrobatyczne zdolności bohaterki oraz obecność w jej ekwipunku linki z hakiem. Służy ona zarówno do docierania w niedostępne inaczej miejsca, jak również do manipulowania otoczeniem, np. przez ściąganie skrzyń na głowy wrogów.
Autor opisu gry: Adrian Werner
Platformy:
PlayStation 4Angielskie napisy i dialogi
PC WindowsAngielskie napisy i dialogi
Producent: Frozenbyte
Wydawca: Frozenbyte
Gry podobne:
Recenzja GRYOnline
Widziałem mnóstwo lepiej wykonanych niskobudżetowych gier niż Shadwen, który jest przecież dzieckiem doświadczonego studia. Frozenbyte po premierze Trine 3 było u mnie na cenzurowanym, a teraz – po raz pierwszy – jestem ich produkcją głęboko zawiedziony. Shadwen co prawda wykorzystuje fajne pomysły (szczególnie znaną z SUPERHOT zabawę czasem), ale w ogólnym rozrachunku jest to produkcja zrealizowana zdecydowanie poniżej możliwości tego producenta.
13 stycznia 2017
Rok 2016 zapisał się w kronikach kilkoma spektakularnymi wtopami, więc aż prosi się o jeszcze jedno podsumowanie – oto lista najgorszych tytułów minionych dwunastu miesięcy.
1 maja 2016
Wreszcie coś się dzieje! Po kiepskim kwietniu, w maju nastąpi prawdziwy wysyp interesujących premier. Numerem jeden w zestawieniu byłby pewnie dodatek do Wiedźmina 3, ale z racji tego, że jego termin debiutu jest wciąż niepewny, musimy go wykluczyć.
13 kwietnia 2016
Przetestowaliśmy nietuzinkową, wykorzystującą manipulację czasem skradankę od twórców Trine. Czy korzystający z wielu mechanik Shadwen ma szansę wejść w poczet klasyków gatunku?
Dziś piszemy o aktualizacjach z nowymi mapami i postaciami do Evolve, zapowiedzi dużej łatki 1.3 do Stellaris oraz o 15. urodzinach Frozenbyte, w ramach których studio wypuściło darmowe poziomy do Shadwen i rozpoczęło wyprzedaż swoich gier na Steamie. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
gry
Krzysztof Mysiak
10 sierpnia 2016 14:35
Deweloperzy z fińskiego studia Frozenbyte zapowiedzieli, że ich najnowsza produkcja, skradanka Shadwen, w której czas płynie tylko wtedy, gdy porusza się gracz, zadebiutuje 17 maja na PC, Macu, Linuksie oraz PlayStation 4.
gry
Jakub Mirowski
5 maja 2016 18:48
Studio Frozenbyte poinformowało, że obok zapowiedzianej wcześniej wersji pecetowej skradanki Shadwen powstaje także wydanie na PlayStation 4. Obie edycje mają trafić do sprzedaży w przyszłym miesiącu. Ujawniono również wymagania sprzętowe.
gry
Adrian Werner
15 kwietnia 2016 08:45
Zakończyła się akcja promocyjna gry Shadwen od studia Frozenbyte. Niedawno deweloperzy opublikowali demo, a zadaniem graczy była po prostu zabawa nadchodzącą produkcją. W ten sposób zbierano do łącznej puli punkty, co zaowocowało obniżeniem ceny tytułu z 35 na 14,55 dolarów.
gry
Kamil Zwijacz
1 marca 2016 13:14
Znane z cyklu Trine studio Frozenbyte udostępniło demo swojego kolejnego projektu, czyli skradanki Shadwen. Autorzy zorganizowali z tej okazji nietypowy event, w ramach którego osiągnięty przez wszystkich graczy w ciągu następnych kilku dni wynik przełoży się na obniżenie ceny gry w dniu jej premiery.
gry
Adrian Werner
25 lutego 2016 12:21
Ludzie ze studia Frozenbyte, czyli twórcy cykli Trine i Shadowgrounds, zapowiedzieli skradankę Shadwen, która połączy czyste podejście do tego gatunku ze sporym zestawem świeżych pomysłów.
gry
Adrian Werner
5 grudnia 2015 09:31
Wymagania sprzętowe gry Shadwen:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Dual Duo 2.0 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 896 MB GeForce GTX 260/Radeon HD 4770 lub lepsza, 4 GB HDD, Windows Vista/7/8/10.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core Quad Core 2.0 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce 560/Radeon HD 6850 lub lepsza, 4 GB HDD, Windows Vista/7/8/10 .
Średnie Oceny:
Średnia z 1 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 78 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"W większości pozytywne"
Średnia z 1019 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Przemysław Zamęcki
Recenzent GRYOnline.pl
2016.05.19
Shadwen miało być innowacyjną skradanką, w której czas biegnie tylko wtedy, kiedy sterowana postać się porusza. Miało być, ale dobre chęci to za mało. Frozenbyte niepotrzebnie rozmienia się na drobne.
Roo23th Pretorianin
grałem i z frustracji przerwałem upośledzona dziewczynka i poziomy w kórych jest 99999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999 wrogów a aby przejść do bramy mała pizda musi biegać po środku mapy nie daje w ogóle zabawy daje 0,5 punktu za to że fajnie wygląda aktywna pauza NIC WIĘCEJ GRA NIE OFERUJE
Ruston Pretorianin
To ja może powiem coś sensownego i rzetelnego o tej grze bo jak patrzę powyżej na niektórych komentujących to za wiele się spodziewać nie można :)
Po pierwsze dodam na szybko, że można grać "normalnie", czas nie musi się zatrzymywać..ale po co grzebać w opcjach?
Mam za sobą już kilka poziomów w Shadwen i wiecie co? Bawię się świetnie.
Wiadomo gra nie jest ideałem i można jej wytknąć kilka minusów o których opowiem.. no ale proszę Was to jest naprawdę kawał niezłej gry. Tak więc jakie mamy pozytywy:
+ ciekawy styl graficzny, cieszy oko,
+ niezły klimat,
+ zabijanie bądź omijanie przeciwników wybór należy do nas,
+ jeśli zabijanie to naprawdę na dziesiątki różnych sposobów,
+ jeśli omijanie to odwracamy uwagę przeciwnika i np. wskazujemy Lily gdzie ma się udać,
+ "znajdźki" w postaci skrzyń, a w nich schematy i części...
+ ...a dzięki temu tworzymy nowe wyposażenie,
+ ogólnie ciekawy wątek Lily, która zmienia do nas nastawienie (zależy to od tego jak prowadzimy rozgrywkę),
+ cofanie czasu jeśli coś nie pójdzie po naszej myśli;
Krótko mówiąc taki trochę Thief + Prince of Persia + Indiana Jones jeśli zwrócimy uwagę na linę, której często używamy haha (tu u niego bicz) :) Nie no poważnie można spędzić miło czas przy grze, myślę jakieś 8-10 godzin.
Teraz krótko o babolkach:
- AI przeciwników jest dość słabe ale na pewno nie tragiczne, po prostu mogło być lepiej,
- wg mnie słabe udźwiękowienie,
- czasem bugi,
- poziomy jakby były minimalnie dłuższe..
W zasadzie to wszystko co zaliczam do minusów. Na pewno czytając to co napisałem można stwierdzić, że gra zasługuje na trochę więcej niż obecna ocena no ale to moje zdanie. Ogólnie polecam zagrać, zwłaszcza gdy jest tanio na obniżkach Steam, bodajże 4 ojro z groszami. Sprawdźcie :)
Irek22 Legend
Lubię skradanki, a Shadwen przemawiało do mnie klimatem zawartym na screenach i fimikach, więc zagrałem w demo, żeby na jego podstawie podjąć decyzję o zakupie tej gry. I generalnie, na pierwszy rzut oka wszystko wydaje się w porządku, a przy tym oprawa audiowizualna cieszy ucho i oko.
Niestety jest jedno "ale"... Nie, wróć - nie "ale", lecz "ALEEEEEEEEE", które powoduje, że w ten tytuł nie da się grać, a już na pewno nie sprawia on frajdy - mianowicie, czas płynie tylko wtedy, gdy bohaterka się porusza. Cytując klasyka - CO ZA DEBIL TO WYMYŚLIŁ?! Ten p&#%@$y pomysł położył całą grę i nic innego w niej już nie ma znaczenia! Gdyby jakiś kretyn na siłę nie chciał być "innowacyjny", mogłaby to być całkiem niezła gierka.
Ta gra powinna mieć tytuł "Shadwen: Opowieść o tym, jak jeden pomysł może rozwalić całą grę".
Nie chcę wystawiać oceny po przejściu 15 minut dema (którego w związku z powyższym nawet nie ukończyłem), ale gdybym miał to zrobić, to wystawiłbym tej grze 0/10, bo przez ten p&#%@$y pomysł z zatrzymywaniem czasu, grywalność Shadwen jest na poziomie zerowym.
Szkoda mi czasu i nerwów na darmowe demo, a co dopiero na całą grę, za którą musiałbym jeszcze zapłacić.
SLuaksz Chorąży
Lubię gry od Frozenbyte i lubię skradanki. "Shadwen" pod względem graficznym i klimatu broni się sam i bawiłem się dobrze gdzieś do połowy gry, potem niestety narastała monotonia i pod koniec to crafting trochę ratował sytuacje. Muzyka jakby cały cas taka sama leciała, podobne lokacje, AI przeciwników na poziomie niewidomych starców. Nie do tego Frozenbyte przyzwyczaiło nas w serii Trine. Mimo wszystko grało mi się lekko i dlatego ocena 6/10
P.S. widzę, że wielu ludzi tutaj miało z tym problem problem. By wyłączyć zatrzymywanie czasu trzeba w skrótach klawiszowych przypisać przycisk do opcji toogle time