Shadwen - zapowiedziano skradankę autorów cyklu Trine

Ludzie ze studia Frozenbyte, czyli twórcy cykli Trine i Shadowgrounds, zapowiedzieli skradankę Shadwen, która połączy czyste podejście do tego gatunku ze sporym zestawem świeżych pomysłów.

Adrian Werner

Znane z serii Trine i Shadowgrounds studio Frozenbyte zapowiedziało swój kolejny projekt. Okazała się nim nowa marka w postaci skradanki Shadwen, którą autorzy opisują jako powrót do czystych korzeni gatunku, w którym nie zabraknie jednak także sporego zestawu świeżych pomysłów. Produkcja ma trafić do sprzedaży w przyszłym roku i na razie twórcy nie są w stanie podać dokładniejszej daty premiery. Nie ujawniono również platform docelowych, ale patrząc po ostatnich dokonaniach zespołu, najprawdopodobniej otrzymamy wydania na pecety oraz konsole Xbox One i PlayStation 4.

Akcja gry przeniesie nas w realia fantasy, a kampania opowie historię tytułowej zabójczyni imieniem Shadwen, która otrzymuje zlecenie zabicia króla. Podczas realizacji tej misji spotka sierotę Lily i postanowi zabrać ją ze sobą. Obecność dziewczynki ma w istotny sposób wpłynąć na rozgrywkę. Wszystko będziemy musieli bowiem wykonywać na jej oczach. Dlatego każdy gracz zostanie zmuszony do regularnego decydowania czy lepiej wybrać prostszą drogę i zamordować strażników, czy też spróbować oszczędzić dziecku widoku rozlewu krwi poprzez znalezienie alternatywnych metod realizacji celów. Te decyzje ukształtują nie tylko rozgrywkę, ale również przebieg fabuły.

Shadwen zapowiadany jest jako czystej krwi skradanka. Kierowana przez nas zabójczyni będzie bardzo utalentowana, ale te umiejętności ograniczą się do akrobatyki, pozostawania w ukryciu i ataków z zaskoczenia. Natomiast bezpośrednie konfrontacje najczęściej zakończą się jej śmiercią.

Te standardy gatunku zostaną jednak zrealizowane mocno nietypowy sposób. Niczym w strzelance Superhot, czas ma bowiem biec jedynie wtedy, gdy bohaterka będzie znajdowała się w ruchu. Bez tego cała gra ulegnie zastopowaniu, pozwalając nam na spokojne przeanalizowane sytuacji i wybranie odpowiedniej taktyki. Możliwe będzie także ograniczone przewijanie czasu wstecz. Wszystko to sprawi, że możliwe staną się niezwykle precyzyjne akcje, co okaże się przydatne, gdyż strażnicy mają być kompetentni i bardzo czujni. Ponadto otoczenie zostanie gęsto wypełnione interaktywnymi obiektami, których zachowaniem rządzić ma realistyczny silnik fizyczny. Pozwoli to na tworzenie improwizowanych pułapek i aranżowanie śmierci, które wyglądać będą na nieszczęśliwe wypadki.

Mapy mają być dużych rozmiarów, nie tylko w poziomie, ale również w pionie. W nawigacji pomogą akrobatyczne zdolności bohaterki oraz obecność w jej ekwipunku linki z hakiem. Posłuży ona zarówno do docierania w niedostępne inaczej miejsca, jak również do manipulowania otoczeniem, np. przez ściąganie skrzyń na głowy wrogów. Autorzy obiecują, że grę będzie można przejść bez zabicia nawet jednego strażnika.

  1. Shadwen – oficjalna strona gry

Shadwen

Shadwen

PC PlayStation
po premierze

Data wydania: 17 maja 2016

Informacje o Grze
4.0

GRYOnline

6.1

Gracze

7.7

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2015-12-05
11:02

DanuelX Legend

DanuelX

"czas ma bowiem biec jedynie wtedy, gdy bohaterka będzie znajdowała się w ruchu"

Nie jestem pewny, czy jest to najlepszy pomysł. Cała przyjemność z Thiefa polegała na siedzeniu w ciemności i oglądaniu, słuchaniu, analizowaniu co robią i mówią strażnicy/kultyści. Ta świadomość, że ty ich widzisz a oni ciebie nie to dawała sporą satysfakcję.

Komentarz: DanuelX
2015-12-05
14:59

kaszanka9 Legend

kaszanka9

Czyli trine 3 wypuścili bubel, bo niby kasa się skończyła, a tu nagle nowa gierka, czyżby frozenbytre dołączyło do wątpliwego grona "zacnych" twórców typu piotrka ściemniacza i innych?

Komentarz: kaszanka9
2015-12-06
08:17

zanonimizowany307509 Legend

@DanuelX -> Zgadzam się z Tobą. Dodam do tego, że "urok" skradanka polega na także dobre wyczucie czasu i czujność na 100%. Gdy słyszę jakieś kroki z oddali, to serce mi zatrzymało i zaczynam szukać jakieś dobre kryjówki, żeby nie zostać zauważony. Mam mało czasu, a to daje emocje. A ta zatrzymanie czasu daje gracz za dużo czasu na myślenie i połowa "magia" skradanki zniknie.

No cóż. To tylko teoria. Zobaczymy, jak to wygląda w praktyce.

@kaszanka9 -> Dobre pytanie.

Komentarz: zanonimizowany307509
2015-12-07
17:25

slyther1618 Junior

slyther1618

@kaszanka9 -> Zwykle produkcja gry trochę trwa, zapowiedzieli ją na przyszły rok, ale prace nad nią zaczęli zapewne przed wypuszczeniem trine 3. Może już wtedy pracowali nad dwoma projektami. Ale cóż, to tylko gdybanie.

Komentarz: slyther1618

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl