Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 25 lutego 2016, 12:21

autor: Adrian Werner

Shadwen - udostępniono demo skradanki autorów Trine

Znane z cyklu Trine studio Frozenbyte udostępniło demo swojego kolejnego projektu, czyli skradanki Shadwen. Autorzy zorganizowali z tej okazji nietypowy event, w ramach którego osiągnięty przez wszystkich graczy w ciągu następnych kilku dni wynik przełoży się na obniżenie ceny gry w dniu jej premiery.

Autorzy wymyślili ciekawy sposób na zachęcenie graczy do wypróbowania dema. - Shadwen - udostępniono demo skradanki autorów Trine - wiadomość - 2016-02-25
Autorzy wymyślili ciekawy sposób na zachęcenie graczy do wypróbowania dema.

Pod koniec zeszłego roku znane z takich serii jak Trine czy Shadowgrounds studio Frozenbyte zapowiedziało skradankę Shadwen. Teraz twórcy udostępnili wersję demonstracyjną i zrobili to w formie odbiegającej od tego, do czego przyzwyczaili nas inni deweloperzy. Zainteresowani mogą pobrać demo z serwisów Steam, GOG.com oraz Humble Store. Przez kilka następnych dni osiągnięcia i sukcesy graczy wliczane będą do ogólnego wyniku społeczności. Im wyższy on będzie na zakończenie eventu, tym niższa ma być cena Shadwen w dniu premiery.

Przypomnijmy, że gra przeniesie nas w realia ponurej krainy fantasy. Wcielimy się w tytułową zabójczynię, która otrzyma zadanie zgładzenia króla. Podczas realizacji zlecenia uratuje sierotę imieniem Lily i dziewczynka będzie jej od tego momentu towarzyszyła. Tym samym stanie się świadkiem wszystkich naszych działań i gracz będzie musiał wybierać pomiędzy brutalnym rozprawianiem się ze strażnikami lub unikaniem rozlewu krwi, co pozwoli oszczędzić dziecku mogących wywołać traumę widoków.

W demie możemy wypróbować wszystkie podstawowe mechanizmy rozgrywki. Otrzymujemy zatem klasyczne skradankowe rozwiązania, wymuszające przekradanie się za plecami strażników, unikanie wykrycia i ciche eliminowanie wrogów. Autorzy pokusili się jednak o wprowadzenie elementu wzorowanego na polskiej strzelance Superhot. W grze czas biegnie bowiem jedynie wtedy, gdy nasza postać pozostaje w ruchu. Gdy bohaterka się zatrzymuje, cały świat także zastyga, pozwalając nam na spokojne przeanalizowane sytuacji i wybranie odpowiedniej taktyki.

W realizacji zadań pomaga nam duża interaktywność otoczenia, którego elementami rządzi realistyczny silnik fizyczny. W rezultacie gracz może tworzyć improwizowane pułapki oraz pozorować nieszczęśliwe wypadki. Ponadto zabójczyni wyposażona jest w linkę z hakiem, która służy zarówno do przemieszczania się w niedostępne inaczej miejsca, jak również do manipulowania przedmiotami, np. przez ściąganie skrzyń na głowy wrogów.

Shadwen zmierza obecnie wyłącznie na pecety. Premiera gry na nastąpić jeszcze w tym roku, ale autorzy na razie nie są jeszcze gotowi podać dokładniejszego terminu.

  1. Shadwen – strona oficjalna

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej