50. Gry Zręcznościowe
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 50. Najpopularniejsze gry z gatunku zręcznościowe.
Gry zręcznościowe. Gatunek wymagający szczególnej sprawności manualnej. Produkcje te inaczej zwane są grami arcade. Głównym zadaniem gracza jest dotarcie do wyznaczonego celu lub pokonanie przeciwników, wykazując się przy tym sprawnym kontrolowaniem prowadzonej postaci lub pojazdu. Zręcznościówki zazwyczaj pozbawione są fabuły lub występuje ona w postaci szczątkowej. Do tej kategorii należą m.in. popularne platformówki.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
AirBlade
Zręcznościowe 11 września 2001
Gra dla fanów skateboardingu, którzy mają dość klasycznej deskorolki. W tej produkcji jeździmy bowiem na desce antygrawitacyjnej. Sama rozgrywka przypomina hity z serii Tony Hawk’s Pro Skater. Na każdym z poziomów musimy wykonać kilka jasno określonych zadań – niszczyć elementy otoczenia, wykonywać odpowiednie triki i ścigać się z czasem.
EyeToy: Play
Zręcznościowe 9 lipca 2003
Dosyć leniuchowania przed TV z padem w ręku! Czas ruszyć zadki, dać uchwycić się kamerze i odstawiać wygibasy przed ekranem! Większa interakcja – cecha nowoczesnych rozwiązań w elektronicznej rozrywce!
Tim Burton's The Nightmare Before Christmas: The Pumpkin King
Zręcznościowe 7 października 2005
Tim Burton's The Nightmare Before Christmas: The Pumpkin King należy do popularnego gatunku gier platformowych, wykorzystujących dwuwymiarową, scrollowaną grafikę i klasyczny widok z boku.
Król Maciuś Pierwszy. Wesołe miasteczko
Zręcznościowe 28 listopada 2005
Król Maciuś Pierwszy. Wesołe miasteczko to kolejna, trzecia już część serii gier dedykowanych najmłodszym użytkownikom komputera. Opisywana gra jest wykorzystywana w dość popularnym, animowanym programie telewizyjnym o nazwie „Królestwo Maciusia” i stanowi kontynuację przygód na wyspie Togo-Pogo.
Wings of Fury
Zręcznościowe 20 września 1989
Gra zręcznościowa, w której wcielamy się w rolę pilota amerykańskiego samolotu F6F Hellcat, stacjonującego podczas II Wojny Światowej na jednym z lotniskowców u wybrzeży Japonii.
Dizzy: Prince of the Yolkfolk
Zręcznościowe 5 maja 1990
Prince of the Yolkfolk to klasyczna platformówka z silnie zaznaczonymi wątkami przygodowymi, traktująca o przygodach jajowatego stworka, szukającego sposobu by uratować ukochaną.
Doofus
Zręcznościowe 23 stycznia 1993
Wskutek nieuwagi, mały piesek imieniem Doofus zabłądził w ogromnym lesie. Gracz, który wcieli się w rolę jego pana, musi przeprowadzić zwierzaka przez trzy rozległe krainy do domu. Zadanie nie jest łatwe, głównie z racji tego, że na drodze czyha wiele nieprzyjemnych stworków, mogących w każdej chwili zagrozić zarówno chłopcu, jak i jego pieskowi.
After Burner
Zręcznościowe 11 lipca 1989
After Burner to strzelanina z perspektywy trzeciej osoby, która po raz pierwszy zadebiutowała na automatach coin-op w 1987 roku, dzięki koncernowi SEGA. Gracz wcieli się tu w rolę pilota myśliwca F-14 Thunder Cat, wysłanego z samobójczą misją przeciwko licznym maszynom latającym wroga.
London Taxi
Zręcznościowe 19 sierpnia 2005
London Taxi to samochodowa gra zręcznościowa, wyprodukowana przez Data Design Interactive. Gracze mają okazję zasiąść za kierownicą charakterystycznej, czarnej taksówki (FX4 London Black) i spróbować swoich sił w pokonywaniu zatłoczonych ulic angielskiej stolicy. Mapa gry wzorowana jest na prawdziwym planie Londynu, a w trakcie zabawy zobaczyć można szereg charakterystycznych miejsc i budynków.
Ali Baba, Robinson Crusoe
Zręcznościowe 17 września 2004
Zestaw dwóch gier, opartych na historiach ulubionych dziecięcych bohaterów: Ali Baby oraz Robinsona Crusoe. Każdy z tych programów zawiera liczne zabawy dla jednego lub kilku graczy.
Fire Zone
Zręcznościowe 30 listopada 1999
Obcy porywają żonę Prezydenta Ziem i żądają natychmiastowej kapitulacji ziemskich sił zbrojnych oraz dymisji prezydenta. Ziemię uratować może jedynie pilot eksperymentalnego pojazdu bojowego, który natychmiast wyrusza do akcji.
Kurczę Pieczone: Tajna broń I Wojny Światowej
Zręcznościowe 15 marca 2002
Zabawna strzelanina przenosząca nas w czasy I Wojny Światowej, której celem jest zestrzelenie jak największej ilości kurczaków przenoszących ważne rozkazy dla jednostek wroga.
Kickoff 2002
Zręcznościowe 16 lutego 2002
Nowa odsłona starego hitu, Kickoff 2, znanego jeszcze z komputerów ATARI ST i Commodore 64. Kickoff 2002 to gra zręcznościowa, która pozwala graczowi samodzielnie pokierować drużyną piłkarską.
Red Shark 2
Zręcznościowe 4 kwietnia 2005
Druga część gry zręcznościowej, w której pilotując nowoczesny śmigłowiec KA50 zmienialiśmy przebieg II Wojny Światowej. Red Shark 2 ideologicznie w żaden sposób nie różni się od swego poprzednika i nadal jest dynamiczną strzelaniną, która ma przede wszystkim bawić.
New York Taxi
Zręcznościowe 2 września 2004
New York Taxi to czwarta już gra z wydawanej przez niemieckiego producenta serii stosunkowo prostych ścigałek. Gracz wciela się w postać tytułowego taksówkarza, tym razem areną jego działań jest słynne amerykańskie miasto.
Die Hard
Zręcznościowe 10 lutego 1989
Die Hard to strzelanina nawiązująca fabułą do słynnego filmu akcji z Brucem Willisem, pod tym samym tytułem. Gracz wcieli się tu w rolę Johna McClane’a, który wypowiada wojnę bezwzględnym terrorystom, okupującym czterdziestopiętrowy wieżowiec Nakatomi Plaza.
Suburban Commando
Zręcznościowe 11 września 1993
Shep Ramsey jest intergalaktycznym obrońcą prawa. Niestety, wskutek ostatniej potyczki z kosmicznymi złoczyńcami, jego statek musi awaryjnie lądować na Ziemi. Prawdziwe kłopoty zaczynają się, gdy nieświadomej niczego rodzinie udaje się zdobyć jego fantastyczną zbroję.
Battle Europe
Zręcznościowe 1 września 1993
Battle Europe to strzelanina, której akcja rozgrywa się podczas największego konfliktu w dziejach ludzkości - II wojny światowej. Jako kierowca czołgu zmierzysz się z przeważającymi siłami nieprzyjaciela w jednym z kilkunastu regionów Europy i Afryki Północnej.
Namco Museum Battle Collection
Zręcznościowe 23 sierpnia 2005
Kolejna składanka kilkunastu najciekawszych klasycznych gier Namco, tym razem w kieszonkowym wydaniu. Co ciekawe, autorzy Battle Collection przygotowali wiele ciekawych zmian, obejmujących między innymi jakość zastosowanej grafiki.
Ed, Edd n Eddy: The Mis-Edventures
Zręcznościowe 1 listopada 2005
Ed, Edd n Eddy to seria kreskówek autorstwa Danny'ego Antonucci, którą mogliśmy oglądać na kanale telewizyjnym Cartoon Network. Opowiada ona o przygodach tytułowej trójki bohaterów, którzy kombinują na wszystkie sposoby, jak by tu zarobić trochę grosza.
Beavis & Butt-Head: Bunghole-in-one
Zręcznościowe 15 listopada 1998
Zręcznościowy mini golf z dwójką tytułowych bohaterów, znanych z kanału MTV. Producent gry przygotował osiemnaście dołków umiejscowionych w zabawnych lokacjach (restauracja fast food, psychodeliczny plac zabaw, itp.). Do wyboru otrzymujemy kilka postaci, w tym Beavisa i Butt-Heada. Zabawę można prowadzić w trybie wieloosobowym dla czterech osób. Dodatkową atrakcją dla fanów będzie to, że głosy postaci podłożył sam Mike Judge.
Odlotowe Agentki: Odlotowa Impreza
Zręcznościowe 13 października 2007
Odlotowe Agentki: Odlotowa Impreza to gra zręcznościowa dla dzieci oparta na kanwie popularnego serialu animowanego pt. Totally Spies. Produkcja tytułu przypadła w udziale firmie OUAT Entertainment, zatrudnionej do stworzenia dzieła przez francuski koncern Ubisoft.
Boulder Dash: Rocks!
Zręcznościowe 22 listopada 2007
Boulder Dash: Rocks! to pozycja o charakterze zręcznościowo-logicznym, przygotowana na kanwie gry, której pierwsza odsłona miała miejsce w roku 1984. Ów pierwowzór zadebiutował w świecie elektronicznej rozrywki na automatach i popularnych w tamtym czasie platformach sprzętowych.
Toki Tori
Zręcznościowe 19 maja 2008
Połączenie dwuwymiarowej platformówki i gry logicznej. Przejmujemy kontrolę nad zabawnie wykonanym pisklęciem, pokonując przygotowane przez producentów plansze. Akcję obserwujemy z boku, dzięki czemu widzimy znaczny wycinek planszy i możemy zaplanować akcje z wyprzedzeniem.