Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikZręcznościowePC
Okładka The Collider 2 (PC)

The Collider 2 PC

Dynamiczna kosmiczna strzelanina, będąca kontynuacją prostej zręcznościówki The Collider, opracowanej przez rodzime studio Shortbreak.

Zręcznościowe | science fiction | polskie | Oculus Rift | strzelanki | rzeczywistość wirtualna

PC Windows
Okładka The Collider 2 (PC)

Angielskie napisy i dialogiAngielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

19kwietnia2016

19kwietnia2016

Steam

The Collider 2 to wydana na platformie PC kosmiczna strzelanina, będąca kontynuacją wydanej w 2014 roku gry zręcznościowej The Collider, w której kontrolując niewielką kulkę, mknęliśmy z zawrotną prędkością przez wypełnione przeszkodami tunele. Za stworzenie obu gier odpowiada będące częścią firmy Techland niewielkie studio Shortbreak, znane dotąd głównie z prostych produkcji mobilnych oraz logiczno-przygodowego Hellraid: The Escape. Sam Techland podjął się roli wydawcy.

Fabuła

Akcja The Collider 2 osadzona została w konwencji science fiction, a podczas zabawy wcielamy się w rolę pilota gwiezdnego myśliwca, który w obliczu inwazji potężnego wroga z kosmosu zmuszony jest do walki o przetrwanie ludzkości. Kiedy jednak konwencjonalne metody walki całkowicie zawodzą, jedynym sposobem na pokonanie najeźdźcy jest dostanie się do wnętrza ogromnego gwiezdnego krążownika i zniszczenie go od środka w serii niemalże samobójczych misji.

Mechanika

W przeciwieństwie do nieskomplikowanej i wręcz minimalistycznej poprzedniczki, The Collider 2 jest produkcją znacznie większego kalibru, która oprócz prostej warstwy fabularnej oferuje znacznie ciekawszy i bardziej zróżnicowany model zabawy, podany dodatkowo w atrakcyjnej oprawie graficznej. Elementem łączącym obie produkcje jest niesamowita wprost dynamika akcji, bazująca na prostym i intuicyjnym modelu sterowania, którego perfekcyjne opanowanie wymaga jednak od gracza doskonałego refleksu i zdolności szybkiego myślenia.

W The Collider 2 czeka na nas łącznie ponad 50 misji, w których przyjdzie nam wykonywać zróżnicowane zadania, takie jak infiltracja, zwiad czy sabotaż. Idea rozgrywki pozostała jednak podobna i sprowadza się do przemierzania z prędkością światła kolejnych tuneli wewnątrz statku wroga, gdzie oprócz znanych z pierwowzoru przeszkód pojawiają się także rozmaite instalacje obronne. Do naszej dyspozycji oddano sześć myśliwców o odmiennej charakterystyce, które odblokowujemy stopniowo wraz z postępami rozgrywki. Nie zabrakło również możliwości modyfikacji wyglądu poszczególnych statków oraz wyposażania ich w przydatne ulepszenia.

Tryby gry

Oprócz klasycznego trybu kampanii, The Collider 2 oferuje także dodatkowy tryb zabawy o nazwie Clash. Jego głównym wyróżnikiem jest fakt, że w toku rozgrywki nasz myśliwiec nieustannie przyspiesza, osiągając szaleńcze prędkości, stanowiące nie lada wyzwanie dla refleksu i koordynacji gracza. Ustanowione w trybie Clash wyniki trafiają do internetowego rankingu, gdzie mogą być porównywane z osiągnięciami innych graczy.

Kwestie techniczne

W stosunku do minimalistycznego The Collider, jego wydana na platformie PC kontynuacja stanowi spory krok naprzód w kwestii oprawy graficznej, gdyż do jej stworzenia wykorzystano silnik Unreal Engine 4. Dodatkowym atutem gry jest wsparcie dla hełmów rzeczywistości wirtualnej, takich jak Oculus Rift czy HTC Vive, których wykorzystanie potrafi dostarczyć zupełnie nowych wrażeń z rozgrywki.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Gry podobne do The Collider 2

Wymagania wiekowe The Collider 2

odpowiednia dla każdego wieku

Wymagania sprzętowe The Collider 2

PC Windows

PC Windows

Rekomendowane: Intel Core i5-2500 3.3 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce 660/Radeon HD 7800 lub lepsza, 300 MB HDD, Windows Vista/7/8/10
Minimalne: Intel Core 2 Duo E6400 2.13 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 896 MB GeForce GTX 260/Radeon HD 4770 lub lepsza, 300 MB HDD, Windows Vista/7/8/10

Podsumowanie tygodnia na polskim rynku gier (4-10 kwietnia 2016 r.)
Podsumowanie tygodnia na polskim rynku gier (4-10 kwietnia 2016 r.)

wiadomość11 kwietnia 2016

Ubiegły tydzień okazał się bardzo owocny dla polskiego rynku gier. Studio People Can Fly zdradziło swoje plany, Cenega pochwaliła się rodzimym wydaniem Dooma, do sprzedaży trafiły oldskulowe No Thing i Trench Run, udostępniono demo przygodówki Lovecraft Tales, w kioskach pojawiło się nowe CD-Action, a studio Shortbreak zapowiedziało The Collider 2 - kosmiczną strzelankę używającą gogli VR.