49. Gry Zręcznościowe
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 49. Najpopularniejsze gry z gatunku zręcznościowe.
Gry zręcznościowe. Gatunek wymagający szczególnej sprawności manualnej. Produkcje te inaczej zwane są grami arcade. Głównym zadaniem gracza jest dotarcie do wyznaczonego celu lub pokonanie przeciwników, wykazując się przy tym sprawnym kontrolowaniem prowadzonej postaci lub pojazdu. Zręcznościówki zazwyczaj pozbawione są fabuły lub występuje ona w postaci szczątkowej. Do tej kategorii należą m.in. popularne platformówki.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Potwory i Spółka: Billard Beast
Zręcznościowe 10 grudnia 2001
Druga część serii czterech zręcznościowych mini-gier „Potwory i Spółka” bazujących na scenariuszu filmu wytwórni Walta Disney'a, o tym samym tytule.

Potwory i Spółka: Pinball Panic
Zręcznościowe 10 grudnia 2001
Potwory i Spółka: Pinball Panic to trzecia część serii czterech zręcznościowych minigier „Potwory i Spółka” bazujących na scenariuszu filmu o tym samym tytule, wytwórni Walta Disney'a. Gra jest skierowana głównie do dzieci.

Potwory i Spółka: Monster Tag
Zręcznościowe 10 grudnia 2001
Ostatnia (czwarta) część serii czterech zręcznościowych mini-gier „Potwory i Spółka” bazujących na scenariuszu filmu o tym samym tytule, wytwórni Walta Disney'a.

Tapper
Zręcznościowe 12 grudnia 1983
Tapper to gra zręcznościowa, która po raz pierwszy pojawiła się na automatach coin-up w 1983 roku i szybko zdobyła olbrzymią popularność. Wcielimy się w niej w rolę barmana podającego piwo wiecznie spragnionym klientom.

Zool
Zręcznościowe 21 kwietnia 1993
Zool to przykład pełnokrwistej platformówki, stworzonej przez koncern Gremlin Graphics w kooperacji z producentem znanych lizaków Chupa Chups. Głównym zadaniem gracza, który wcieli się w rolę tytułowego bohatera (zwanego również Ninją z wymiaru N) jest doprowadzić do uwolnienia bliżej niezidentyfikowanego świata spod jarzma obrzydliwych stworów.

HitBlock
Zręcznościowe 25 września 2003
Hit the Block to gra zręcznościowo-logiczna, będąca PeCetową przeróbką programu Crillion, który największe tryumfy święcił w zamierzchłych latach osiemdziesiątych na Commodore 64.

Microsoft Return of Arcade
Zręcznościowe 19 marca 1996
Zbiór gier zręcznościowych należących do automatowej klaski. W skład zestawu wchodzi pięć gier - Pac-Man, Pole Position, Galaxian, Dig-Dug oraz Pac-Man’s 20th Anniversary. Jest to idealna pozycja dla graczy tęskniących za starymi dobrymi czasami.

Sabre Wulf
Zręcznościowe 12 marca 2004
Przygody niebieskiego wilka i łowcy przygód Sabremana pojawiły się po raz pierwszy w 1984 roku na 8-bitowcach. Teraz gracz ma możliwość zagrać w nową, odświeżoną wersję starego przeboju.

SlamTilt: The Pinball Game
Zręcznościowe 20 marca 1997
SlamTilt to kolejny pinball sygnowany logiem 21st Century Entertainment. Tym razem żmudnego zadania stworzenia dwuwymiarowej wariacji na temat metalowej kulki i flipperów podjęła się mała firma Liquid Entertainment. Dodajmy od razu, że wyszła z tej batalii obronną ręką.

Mega Man Powered Up
Zręcznościowe 14 marca 2006
Tytułowy Mega Man to dobrze znany starym wyjadaczom bohater, którego elektroniczno-rozrywkowa kariera rozpoczęła się w 1987 roku. Od tamtej pory powstała niezwykła seria gier, ukazująca losy wspomnianego awanturnika w świecie zdominowanym przez roboty. Mega Man Powered Up to jeszcze jedna odsłona cyklu, która formalnie stanowi remake pierwszej części cyklu.

Donald Duck: Quack Attack
Zręcznościowe 2 grudnia 2000
Donald Duck: Quack Attack to zręcznościowa gra 3D dla najmłodszych, w której główną postacią jest kaczor Donald, dobrze znany z kreskówek Disneya. W grze Donald musi uratować Daisy porwaną przez złego czarnoksiężnika.

Beach Head 2002
Zręcznościowe 28 września 2002
Kolejna odsłona totalnej strzelanki - Beach Head. Gracze ponownie mogą stać się jednoosobową armią i przeciwstawić się zaciekłym atakom wroga.

Pinball Illusions
Zręcznościowe 3 listopada 1995
Ostatni z dwuwymiarowych pinballi przygotowany wspólnie przez Digital Illusions i 21st Century Entertainment. Tym razem nietypowo, bo tylko trzy stoły ale za to dopracowane w najmniejszych szczegółach.

No Escape
Zręcznościowe 22 listopada 2000
No Escape to gra zręcznościowa w stylu Unreal Tournament czy też Quake III Arena, ale zrealizowana w bardziej zabawowym i komiksowym stylu. Gra ta przygotowana została głównie z myślą o rozgrywkach sieciowych i mimo iż polega w większości na strzelaniu do przeciwników to nie znajdziemy w niej ani kropli krwi.

Adiboo And The Energy Thieves
Zręcznościowe 28 maja 2004
Tytułowy Abidoo to humanoidalny stworek. Postać ta w wielu krajach cieszy się sporą popularnością. Abidoo sygnuje swoim imieniem wiele książeczek edukacyjnych czy też muzycznych nagrań stworzonych w głównej mierze z myślą o najmłodszych użytkownikach komputerów.

Arkanoid
Zręcznościowe 22 kwietnia 1988
Arkanoid to klasyczna gra zręcznościowa, w której za pomocą małej paletki i kulki, musimy zniszczyć mur z cegieł, zbudowany w rozmaitych konfiguracjach.

Lew Leon
Zręcznościowe 21 stycznia 1998
Rodzinna gra zręcznościowo-przygodowa przeznaczona dla osób w każdym wieku, nawiasem mówiąc jedna z pierwszych profesjonalnych polskich gier komputerowych. Jej tematem jest wielka przygoda tytułowego Lwa, który podróżuje po wyspach Lwiego Archipelagu w poszukiwaniu skradzionej przez spiskowców korny.

Storm Angel
Zręcznościowe 6 grudnia 2003
Klasyczna zręcznościowa gra shoot'em up w stylu chociażby Macrossa (side-scrolling, czyli latamy „z lewej do prawej” i likwidujemy wszystko, co napotkamy na drodze).

Pure Pinball
Zręcznościowe 23 maja 2003
Pure Pinball to przygotowana z myślą o miłośnikach tradycyjnych fliperów gra zręcznościowa, autorstwa studia A.S.K Homework. Gracze mają okazję sprawdzić swój refleks odbijając kulkę toczącą się po jednym z trzech dostępnych stołów pinballowych. Tytuł opracowany został z dbałością o detale oprawy wizualnej oraz realistyczny model fizyki.

Pinball Dreams 2
Zręcznościowe 23 maja 1995
Kolejny symulator flipperów sygnowany logiem 21st Century Entertainment, tym razem w całości stworzony przez firmę Spidersoft, a nie jak dotychczas przez Digital Illusions, co też odbiło się niestety na jego jakości. Autorzy postanowili nie ingerować za bardzo w moduł odpowiedzialny za mechanikę gry i po prostu stworzyli nowe stoły w oparciu o istniejące rozwiązania, co wcale nie oznacza, że był to dobry pomysł.

Disney Sports Skateboarding
Zręcznościowe 14 listopada 2002
Niezbyt skomplikowana zręcznościówka, w której wykonujemy różnorakie triki i akrobacje na deskorolce. Do wyboru wiele kilka znanych postaci Disneya, między innymi Myszka Miki, Kaczor Donald, czy Goofy.

Breakout
Zręcznościowe 5 października 2000
Gra zręcznościowa będąca uwspółcześnioną wersją przeboju z komputerów 8-bitowych. Wcielając się w rolę pałeczki imieniem Bouncer gracz musi uwolnić swą ukochaną Daisy oraz przyjaciół przetrzymywanych w więzieniu złego Batniksa. Tytuł wyprodukowany został przez studio Supersonic Software.

Eliminator
Zręcznościowe 3 marca 1999
Jako jeniec, wzięty do niewoli w jakiejś futurystycznej wojnie stajesz się celem dla testowanych przez wroga nowoczesnych broni. Teraz przyszedł czas na ucieczkę.

Miś Hubert: Zimowe Harce
Zręcznościowe 4 grudnia 2009
Familijna mieszanka 8 sportowych gier zręcznościowych, osadzonych w zimowych klimatach. Wśród dostępnych mini-gier znalazła się m.in. jazda na sankach, bitwa na śnieżki czy pogoń za królikami. Możemy bawić się samotnie lub w trybie multiplayer dla maksymalnie szesnastu graczy.