RTS - Gry Xbox 360 po premierze
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Najpopularniejsze gry po premierze o tematyce RTS na platformę X360.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Command & Conquer: Red Alert 3
Strategiczne 11 listopada 2008
Po sukcesie trzeciej odsłony cyklu Command & Conquer odpowiedzialne za markę studio EA Los Angeles zajęło się kontynuacją rozwijanej równolegle sub-serii Red Alert. Kolejna część gry rzuca graczy ponownie do alternatywnej rzeczywistości, w której przywódcy Związku Radzieckiego postanawiają przenieść się w przyszłość, aby przywrócić dawną świetność sowieckiego państwa.

The Lord of the Rings: The Battle for Middle-Earth II
Strategiczne 5 lipca 2006
Kontynuacja bestsellerowej strategii czasu rzeczywistego, bazującej na cieszącej się niesłabnącą popularnością trylogii Władca Pierścieni oraz jej kinowej adaptacji. Akcja gry przenosi nas tym razem w północne rejony Śródziemia, gdzie ścierają się połączone siły ludzi, elfów i krasnoludów z armią złego Saurona, reprezentowaną przez orki Mordoru i Isengardu. Na graczy czeka zaś po 15 scenariuszy na każdą z grywalnych stron konfliktu.

Command & Conquer 3: Tiberium Wars
Strategiczne 8 maja 2007
Pełnoprawna kontynuacja bestsellerowej serii gier strategicznych Command & Conquer zapoczątkowanej przez studio Westwood, a następnie kontynuowanej przez zatrudniające twórców oryginału EA Los Angeles. Trzecia odsłona cyklu stanowi swoisty powrót do korzeni, zarówno pod względem mechaniki, jak i fabuły. W grze przyjdzie nam śledzić dalsze losy konfliktu pomiędzy globalną organizacją militarną GDI a terrorystami znanymi jako Brotherhood of Nod.

Tropico 5
Strategiczne 24 lipca 2014
Piąta odsłona popularnej strategii ekonomicznej, przygotowana przez ekipę deweloperską studia Haemimont Games, które odpowiada za markę począwszy od trzeciej części cyklu. Produkcja stawia gracza w roli przywódcy niewielkiej tropikalnej wyspy, którą musi zarządzać od czasów kolonialnych do współczesności, a nawet niedalekiej przyszłości. Do naszych obowiązków należy tradycyjnie rozbudowa miasta i dbanie o jego przemysł oraz ekonomię.

Halo Wars
Strategiczne 26 lutego 2009
Poboczna odsłona flagowej serii strzelani, przenosząca dobrze znane uniwersum cyklu Halo w realia typowej strategii czasu rzeczywistego. W odróżnieniu od dotychczasowych pełnoprawnych odsłon serii, spin-off został opracowany przez znaną z kultowego Age of Empires ekipę Ensemble Studios.

Command & Conquer 3: Kane's Wrath
Strategiczne 23 czerwca 2008
Oficjalny dodatek do gry Command & Conquer 3 wyprodukowanej w 2007 roku przez spadkobierców oryginalnych twórców serii ze studia EA Los Angeles. Fabuła rozszerzenia koncentruje się w całości na poczynaniach Bractwa Nod i jego charyzmatycznego przywódcy Kane’a. Kampania dla jednego gracza podzielona została na 3 niezależne rozdziały, których akcja toczy się na przestrzeni 20 lat.

Majesty 2: The Fantasy Kingdom Sim
Strategiczne prace wstrzymane
Majesty 2: The Fantasy Kingdom Sim to długo oczekiwany sequel innowacyjnej gry strategicznej, stworzonej przez grupę Cyberlore Studios w 2000 roku. Tym razem obowiązki deweloperskie wzięło na siebie rosyjskie studio Ino-Co. Cechą wyróżniającą jest brak bezpośredniej kontroli nad bohaterami. Zamiast tego - wyznaczamy jedynie cele i nagrody za ich osiągnięcie.

Omerta: Miasto Gangsterów
Strategiczne 1 lutego 2013
Gra strategiczna z elementami symulacyjnymi i taktycznymi, wyprodukowana przez bułgarskie studio Haemimont Games (Tzar: Ciężar Korony, Celtic Kings: Rage of War, Tropico 4 i inne). Akcja Omerta: City of Gangsters osadzona została w latach 20. XX wieku. Gracz wciela się w rolę młodego imigranta, który przybywa do Atlantic City z zamiarem podporządkowania sobie miasta.

Supreme Commander
Strategiczne 23 czerwca 2008
Supreme Commander to strategia rozgrywana w czasie rzeczywistym, przygotowana przez studio Gas Powered Games. Z punktu widzenia fana gatunku istotniejsza okazuje się jednak informacja, że za produkcją gry stoi Chris Taylor – człowiek, który niegdyś zdobył olbrzymią popularność programem o nazwie Total Annihilation.

R.U.S.E.
Strategiczne 7 września 2010
Strategia czasu rzeczywistego rozgrywająca się w realiach II Wojny Światowej. Produkt skupia się przede wszystkim na walkach zakrojonych na ogromną skalę i wykorzystaniu różnych podstępnych technik.

Tropico 4
Strategiczne 18 października 2011
Czwarta część zapoczątkowanej w 2001 roku serii humorystycznych strategii ekonomicznych, w których wcielamy się w bezwzględnego dyktatora niewielkiej bananowej republiki. Za jej powstanie odpowiada ponownie ekipa Haemimont Games, która przejęła pieczę nad cyklem wraz z przejęciem dotychczasowego wydawcy przez koncern THQ. Głównym celem rozgrywki jest dbanie o budżet kraju, dzięki wydobyciu surowców i wytwarzaniu rozmaitych dóbr.

Supreme Commander 2
Strategiczne 16 marca 2010
Supreme Commander 2 to druga odsłona utrzymanej w klimatach science-fiction RTS-owej serii, autorstwa deweloperów ze studia Gas Powered Games. Fabuła gry kontynuuje wątek konfliktu pomiędzy frakcjami United Earth Federation, Cybran i zakonu Illuminati, które po 25 latach pokoju ponownie rozpoczęły wojnę między sobą. Przejmując dowodzenie nad jedną ze stron, gracze tworzą zaplecze surowcowo-produkcyjne i budują armie potężnych maszyn, zdolnych zniszczyć wrogów.

Tropico 3
Strategiczne 12 listopada 2009
Trzecia odsłona bestsellerowego cyklu strategii ekonomicznych. Mimo przejęcia serii przez nowego dewelopera, bułgarskie studio Haemimont Games, fundamenty rozgrywki pozostały niezmienione. W grze obejmujemy funkcję przywódcy małego wyspiarskiego państewka, przekształcając je w demokratyczny raj bądź bezwzględną dyktaturę. Do naszych obowiązków należy pozyskiwanie zasobów oraz dbanie o dobro obywateli i kontakty dyplomatyczne naszego państwa.

Universe at War: Earth Assault
Strategiczne 25 marca 2008
Universe at War: Earth Assault to tytuł z gatunku strategii rozgrywanych w czasie rzeczywistym, stworzony przez studio Petroglyph, czyli ludzi odpowiedzialnych za powstanie Star Wars: Empire at War.

Divinity: Dragon Commander
Strategiczne prace wstrzymane
Osadzona w realiach fantasy strategia z elementami gry akcji oraz cRPG, stanowiąca spin-offową odsłonę cyklu Divinity. Fabuła Divinity: Dragon Commander przedstawia losy młodego spadkobiercy tronu, który jako smoczy rycerz walczy o przetrwanie królestwa Rivellon po śmierci swego ojca. Zabawa skupia się na trzech elementach: zarządzaniu krajem, wydawaniu rozkazów strategicznych (np. przesuwanie podległych oddziałów na mapie) oraz dowodzeniu w trakcie bitew.

Defense Grid: The Awakening
Strategiczne 2 września 2009
Wariacja na temat popularnej gry strategicznej Tower Defense. Tym razem jednak w grafice 3D, z miłymi dla oka otoczeniami, spektakularnymi wybuchami i efektami graficznymi oraz dynamiczną i energetyczną ścieżką dźwiękową.

Tom Clancy's EndWar 2
Strategiczne prace wstrzymane
Planowana, lecz finalnie anulowana kontynuacja ciepło przyjętej strategii czasu rzeczywistego Tom Clancy’s EndWar z 2008 roku. Prace nad grą prowadził odpowiedzialny za pierwowzór zespół Ubisoft Szanghaj pod kierownictwem Michaela De Platera, jednego ze współtwórców serii Total War. W założeniach druga część cyklu stanowić miała rozwinięcie rozwiązań znanych z pierwowzoru i kłaść jeszcze większy nacisk na warstwę fabularną, a także dopracować model rozgrywki oraz walki.

Bladestorm: The Hundred Years' War
Strategiczne 2 listopada 2007
Bladestorm: Hundred Years' War jest grą strategiczną, stworzoną przez ojców takich serii jak: Dynasty Warriors, Kessen i Samurai Warriors. Jednakże w odróżnieniu od tych popularnych marek, developerzy umieścili akcję swojego nowego dzieła nie w realiach azjatyckich, lecz w średniowiecznej Europie.

Star Trek: Legacy
Strategiczne 12 grudnia 2006
Star Trek: Legacy jest grą strategiczną czasu rzeczywistego, przygotowaną z okazji czterdziestej rocznicy powstania słynnego fantastycznonaukowego uniwersum, wymyślonego de facto przez jednego człowieka – Teksańczyka nazwiskiem Gene Roddenberry.

Age of Booty
Zręcznościowe 15 października 2008
Prosta gra strategiczna, przygotowana z myślą o casualowym odbiorcy. Wcielamy się w postać kapitana pirackiego okrętu, dążąc do osiągnięcia dominacji nad pozostałymi uczestnikami zabawy.

Dawn of Fantasy
Strategiczne prace wstrzymane
Dawn of Fantasy to strategia MMO (MMORTS) osadzona w realiach fantasy z rozwiniętymi systemami taktycznymi i ekonomicznymi. Gracz wciela się w rolę ludzi, elfów lub orków, dążąc do rozwoju swojej rasy poprzez szereg zadań, wojen i paktów. Oprócz głównego trybu multiplayer, przewidziano kilka form zabawy dla pojedynczego gracza. Bitwy i lokacje przedstawione są w przyzwoitej, trójwymiarowej grafice.

Tom Clancy's EndWar
Strategiczne 4 listopada 2008
Sygnowany nazwiskiem popularnego pisarza Toma Clancy'ego RTS autorstwa zespołu Ubisoft Szanghaj. Fabuła Tom Clancy’s EndWar osadzona została w roku 2020 i opowiada o losach fikcyjnego konfliktu między Stanami Zjednoczonymi, Unią Europejską i Rosją, u którego źródeł legła rywalizacja o surowce oraz dominację w przestrzeni kosmicznej, a także próba zaburzenia równowagi sił pomiędzy Wschodem a Zachodem.

Warhammer: Battle March
Strategiczne 2 września 2008
Konsolowa edycja ciepło przyjętej strategii czasu rzeczywistego studia Black Hole Games, zawierająca grę podstawową Warhammer: Mark of Chaos wraz z wydanym dwa lata później dodatkiem Battle March. Akcja gry przenosi nas do wykreowanego przez firmę Games Workshop świata Warhammera, gdzie mamy okazję uczestniczyć w epickiej wojnie z siłami Chaosu, stając po stronie jednej z sześciu stron konfliktu: Imperium, Wysokich Elfów, Chaosu, Skavenów, Mrocznych Elfów i Zielonoskórych.

Toy Soldiers
Strategiczne 3 marca 2010
Toy Soldiers jest strategią z rodzaju "tower defense" stworzoną przez zespół deweloperski studia Signal. Akcja gry odnosi się do działań militarnych z okresu I wojny światowej, przy czym jednak gracze sterują poczynaniami plastikowych żołnierzyków toczących zmagania na makietach pól bitewnych. Twórcy wzbogacili rozgrywkę o elementy zręcznościowe.