50. Gry Strategiczne
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 50. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Anno 1503: Złota Edycja
Strategiczne 12 maja 2005
Anno 1503: Złota Edycja to zestaw dwóch produktów niemieckiej grupy Sunflowers Interactive. Na pakiet złożyły się odpowiednio: podstawowa wersja strategii Anno 1503: The New World oraz dodatek zatytułowany Treasures, Monsters and Pirates.

Zoo Tycoon
Strategiczne 22 listopada 2013
Nowa wersja klasycznej strategii ekonomicznej Microsoftu, opracowana w pełnym trójwymiarze i adresowana głównie do graczy konsolowych. W grze przejmujemy kontrolę nad niewielkim wirtualnym zoo, a naszym celem jest rozwinięcie go do rangi potężnego ogrodu zoologicznego, który zapewni nam odpowiednią renomę i wysokie zyski.

Rage of Mages II: Necromancer
Strategiczne 10 lipca 1999
Rage of Mages II: Necromancer to druga część gry strategicznej, łączącej elementy RTS i cRPG, autorstwa studia deweleporskiego firmy Nival. Akcja osadzona została w fantastycznym świecie, a gracze mają okazję zmierzyć się z przeszło 80 różnymi potworami w 43 zróżnicowanych misjach. Poza trybem zabawy solowej, gra oferuje również opcję rozgrywki multiplayer, w której uczestniczyć może do 16 osób.

Hard Truck Tycoon
Strategiczne 24 listopada 2005
Symulacja ekonomiczna w środowisku przemysłu przewozowego. Innymi słowy dzięki tej produkcji gracz ma możliwość poczucia atmosfery tworzenia amerykańskiego transportu drogowego, którego „sercem” są ogromne ciężarówki.

Dyplomacja
Strategiczne 4 października 2005
Diplomacy to kolejna, komputerowa adaptacja słynnej, klasycznej gry planszowej pod tym samym tytułem. Akcja tego tytułu osadzona została w początkach XX wieku, a gracze otrzymują możliwość zapoznania się ze zmaganiami militarnymi oraz politycznymi relacjami i zależnościami pomiędzy nacjami.

XIII Wiek: Śmierć lub Chwała
Strategiczne 12 października 2007
XIII Century: Death or Glory to strategia czasu rzeczywistego (RTS) z akcją umiejscowioną w Średniowieczu. Zrealizowana została ona w sposób przypominający legendarną serię gier Risk, traktującą o globalnym podboju świata.

Age of Mythology: The Titans
Strategiczne 30 września 2003
Pierwsze oficjalne rozszerzenie do strategii czasu rzeczywistego „Age of Mythology”. Rzeczony dodatek wzbogaca oryginalną grę o nową kampanię przeznaczoną dla pojedynczego gracza oraz nowe jednostki, nowe boskie moce, itd.

Kohan II: Kings of War
Strategiczne 7 września 2004
Kontynuacja doskonałego RTS-a zatytułowanego Kohan: Immortal Sovereigns. Tym razem autorzy porzucili znane z poprzednich odsłon 2D i zamiast tego zaoferowali w pełni trójwymiarowi silnik graficzny. W porównaniu z typowymi grami tego gatunku, seria Kohan oferuje znacznie większą głębie taktyczną potyczek.

Call to Power II
Strategiczne 15 listopada 2000
Druga odsłona cyklu turowych strategii stanowiących odpowiedź firmy Activision na serię Sid Meier’s Civilization. Naszym zadaniem jest podbój świata i stworzenie największego imperium w historii. W tym celu zarządzamy rozbudową miast, odkrywamy nowe tereny, rozwijamy technologię i dbamy o gospodarkę.

Gruntz
Strategiczne 5 lutego 1999
Gruntz to wyprodukowana przez studio Monolith Productions strategia z elementami gry akcji i logicznej. Gracz ma za zadanie pomóc sympatycznym stworkom - tytułowym Gruntzom - wydostać się z jamy, do której wskoczyły uciekając przed groźnym Klanem Niezadowolonych i bezpiecznie wrócić do swojego królestwa w krainie Groan.

Metal Gear Acid
Strategiczne 22 marca 2005
Metal Gear Acid jest pierwszą grą dla mobilnej konsoli PSP z udziałem słynnego Solid Snake’a, czyli znaku firmowego produktów z cyklu Metal Gear Solid. Niniejsza pozycja różni się jednak dość wyraźnie od tytułów z serii MGS, ponieważ oferuje nam taktyczną zabawę w konwencji turowej z wykorzystaniem specjalnych kart.

SunAge
Strategiczne 30 listopada 2007
Futurystyczna strategia czasu rzeczywistego, pod wieloma względami nawiązująca do kultowego StarCrafta. Przejmujemy kontrolę nad jednostkami jednej z trzech dostępnych frakcji i prowadzimy zakrojone na szeroką skalę działania wojenne.

Tamagotchi Connection: Corner Shop
Strategiczne 31 stycznia 2006
Tamagotchi Connection: Corner Shop to program mający na celu przypomnienie ogólnoświatowego fenomenu, jakim w latach dziewięćdziesiątych XX wieku okazały się sympatyczne wirtualne zwierzaki. Koncern Bandai postanowił jednak nieco zmienić formułę rozgrywki i wysłał naszych podopiecznych do pracy, a konkretnie do prowadzenia własnej działalności gospodarczej.

Star Wars: Force Commander
Strategiczne 20 marca 2000
Star Wars: Force Commander jest strategią czasu rzeczywistego wyprodukowaną przez firmę LucasArts. Akcja gry osadzona została w kosmicznym uniwersum, doskonale znanym fanom Gwiezdnych Wojen. Gracze mają okazję dowodzić wojskami Imperium lub rebeliantami w 24 misjach kampanii solowej i 35 przeznaczonych do rozgrywki multiplayer.

Ski Park Manager: Zbuduj swoje Zakopane
Strategiczne 20 lutego 2002
Ski Park Manager jest strategią ekonomiczną, pozwalającą graczowi wcielić się w rolę zarządcy ośrodka narciarskiego. Wirtualni menedżerowie muszą m.in. dbać o stan infrastruktury obiektów wypoczynkowych, budować nowe hotele punkty gastronomii, wytyczać trasy zjazdowe, a nawet pilnować spraw pracowniczych. Deweloperzy ze studia Lankhor zadbali przy tym o intuicyjnie prosty interfejs oraz miłą dla oka oprawę wizualną swego dzieła.

Stormrise
Strategiczne 24 marca 2009
Stormrise to niekonwencjonalna strategia czasu rzeczywistego, przygotowana przez twórców słynnej serii Total War. Gracz trafia na futurystyczne pole walki i dowodzi bezpośrednio z jego poziomu jedną z dwóch frakcji.

Full Spectrum Warrior: Ten Hammers
Strategiczne 27 lutego 2006
Full Spectrum Warrior: Ten Hammers jest kontynuacją głośnej taktycznej gry akcji, stworzonej przez zespół, odpowiedzialny m.in. za serię Star Wars: Battlefront i Battlezone. Ponownie kontrolujemy świetnie wyszkolony oddział dzielnych amerykańskich żołnierzy, uzbrojonych w autentyczne typy broni i zachowujących się wyjątkowo realistycznie.

Close Combat V: Invasion Normandy
Strategiczne 5 października 2000
Strategia odrywająca wydarzenia z 6 czerwca 1944, gdy połączone siły Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Kanady i Francji rozpoczęły największy desant morski w historii swiata.

Defense Grid: The Awakening
Strategiczne 8 grudnia 2008
Wariacja na temat popularnej gry strategicznej Tower Defense. Tym razem jednak w grafice 3D, z miłymi dla oka otoczeniami, spektakularnymi wybuchami i efektami graficznymi oraz dynamiczną i energetyczną ścieżką dźwiękową.

Battlestations: Midway
Strategiczne 31 stycznia 2007
Połączenie symulacji morskiej i strategii czasu rzeczywistego poruszające temat bitew morskich rozgrywanych podczas II Wojny Światowej. Dzięki temu tytułowi gracze mogą przekonać się jak bardzo zmieniła się wojna na morzu na przestrzeni kilku lat II Wojny Światowej.

101st: Airborne in Normandy
Strategiczne 15 września 1998
Wojenna strategia turowa rozgrywająca się w czasie największej operacji wojskowej II Wojny Światowej, podczas której dowodzimy oddziałem specjalnym na wrogim terenie.

Warrior Kings: Battles
Strategiczne 21 marca 2003
Oficjalny dodatek do strategii czasu rzeczywistego Warrior Kings. Akcja toczy się 100 lat po wydarzeniach opisanych w podstawowej wersji gry. Po śmierci Artosa kraina Orbis straciła spójność polityczną i podzieliła się na szereg skłóconych ze sobą prowincji. Gracz ponownie musi wziąć sprawy w swoje ręce i zjednoczyć Orbis.

Korea: Zapomniany Konflikt
Strategiczne 7 listopada 2003
Strategia czasu rzeczywistego rozgrywająca się podczas konfliktu w Korei, w latach 1950 – 1953. Gracz staje się dowódcą elitarnego amerykańskiego oddziału specjalistów wykonujących zadania bojowe o niezwykłym znaczeniu strategicznym.

Stonehearth
Strategiczne 25 lipca 2018
Sandboksowa strategia ekonomiczna, opracowana przez debiutujące, 2-osobowe studio Radiant Entertainment. Akcja gry toczy się w średniowiecznej krainie wzbogaconej elementami fantasy, a zadaniem graczy jest zbudowanie wioski i przekształcenie jej w tętniące życiem miasto. W tym celu niezbędne jest gromadzenie surowców i żywności oraz dbanie o bezpieczeństwo mieszkańców. Autorzy dali jednak graczom sporą swobodę w wyborze własnej drogi.