
Data wydania: 26 listopada 2024 Wczesny dostęp
Tytuł z pogranicza RTS-ów i gatunku grand strategy. W Renaissance Kingdom Wars przenosimy się do roku 1510 i, zaczynając domyślnie jako przywódca kompanii najemniczej, dążymy do stworzenia własnego państwa. Musimy przy tym dbać o gospodarkę, dyplomację czy też armię.
Renaissance Kingdom Wars jest produkcją z pogranicza klasycznych RTS-ów oraz gatunku grand strategy. Należy do serii zapoczątkowanej w 2011 roku przez grę Dawn of Fantasy (z czasem przemianowaną na Kingdom Wars), a za jej opracowaniem stoi niezależny zespół Reverie World Studios.
Jak sugeruje tytuł, w przeciwieństwie do dwóch wcześniejszych odsłon cyklu, czyli Medieval Kingdom Wars oraz Kingdom Wars: The Plague (aka Kingdom Wars 4), które osadzono w średniowieczu, opisywana pozycja przenosi nas w czasie do epoki renesansu (rozgrywka rozpoczyna się w roku 1510).
Rozgrywkę w Renaissance Kingdom Wars domyślnie rozpoczynamy w skórze prostego kapitana najemników, który dąży do stworzenia imperium. Oznacza to, że poziom komplikacji zabawy i skala prowadzonych działań rosną z czasem, a do naszej dyspozycji są oddawane kolejne mechaniki.
Wpierw, wypełniając kontrakty dla możnych, musimy zgromadzić wystarczająco liczny oddział, by podbić pierwsze miasto, a następnie rozwinąć je i rzucić wyzwanie monarsze w celu zyskania szansy objęcia przywództwa nad własnym państwem. Mając zaś koronę na głowie, usiłujemy podporządkować sobie inne państwa i przekształcić posiadane włości w potęgę trzęsącą całym znanym światem. Opcjonalnie możemy przeskoczyć początkowe fazy rozgrywki i rozpocząć zabawę od razu jako pomniejszy szlachcic bądź nawet król.
Świat gry jest rozległy – obejmuje Europę (zachodnią, środkową oraz wschodnią), jak i księstwa rosyjskie i Złotą Ordę, a także Bliski Wschód (Bizancjum) i Afrykę Północną. Znajdziemy w nim kilkadziesiąt królestw, na które składa się ponad 500 miast i osad, będących naszymi potencjalnymi punktami startowymi lub celami czekającymi na podbicie.
Mechanika opiera się niejako na dwóch filarach. Pierwszym z nich jest warstwa strategiczna, w ramach której oglądamy cały świat, podejmując decyzje o znaczeniu globalnym. Drugi to warstwa taktyczna, pozwalająca skoncentrować się na pojedynczym mieście lub osadzie, wznosząc kolejne budynki i wytyczając drogi, a także budując fortyfikacje i rozmieszczając swoje wojska.
Ważną rolę odgrywają tutaj handel, rozwój gospodarki oraz dyplomacja; gra pozwala nam zawierać sojusze i utrzymywać przyjazne stosunki z sąsiadami. Niemniej prędzej czy później dochodzi do działań wojennych, toteż warto zawczasu się na nie przygotować.
Bitwy toczą się w czasie rzeczywistym, a udział w nich biorą tysiące jednostek. O ile na początku prowadzimy do boju armię zakorzenioną w średniowieczu, dla której szczytem techniki jest drewniany trebusz, z czasem rozwijamy ją, w konsekwencji posyłając do walki wojska wyposażone w broń prochową czy potężne armaty. Potyczki rozgrywamy nie tylko na lądzie, lecz również na morzu, dowodząc flotą coraz bardziej zaawansowanych statków bojowych.
W Renaissance Kingdom Wars można grać w pojedynkę lub w trybie wieloosobowym przez Internet, współpracując bądź rywalizując z innymi graczami.
Autor opisu gry: Krystian Pieniążek
Platformy:
PC WindowsAngielskie napisy i dialogi
Ograniczenia wiekowe: 16+



6GIER
Cykl gier strategicznych czasu rzeczywistego, który choć został zapoczątkowany przez produkcję MMO, ostatecznie położył duży nacisk również na rozgrywkę w pojedynkę. Marka została wykreowana i jest rozwijana przez zespół Reverie World Studios z Kanady, który poza nią ma w swoim portfolio również survivalowy sandbox zatytułowany Stars End.
Wymagania sprzętowe gry Renaissance Kingdom Wars:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe: 
Intel Core i7, 6 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 960 / 4 GB Radeon RX 480 lub lepsza, 5 GB HDD, Windows 10.
Rekomendowane wymagania sprzętowe: 
Intel Core i7, 6 GB RAM, karta grafiki 4 GB GeForce GTX 980 / 8 GB Radeon RX 490 lub lepsza, 5 GB HDD, Windows 10.