30. Gry Strategiczne
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 30. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Company of Heroes: Chwała bohaterom
Strategiczne 7 kwietnia 2009
Drugie samodzielne rozszerzenie popularnego wojennego RTS-a studia Relic Entertainment wydanego w naszym kraju pod nazwą Kompania Braci. Wraz z dodatkiem otrzymujemy kolejne trzy kampanie, których akcja toczy się w kluczowych momentach II wojny światowej: Grobla, Bitwa pod Falaise i As Tygrysów. Na uwagę zasługuje zwłaszcza ta, w której przejmujemy kontrolę nad pojedynczym niemieckim czołgiem wraz z jego 4-osobową załogą i osłaniającą go grupą piechoty.
Legends of Eisenwald
Strategiczne 2 lipca 2015
Legends of Eisenwald to strategia turowa z elementami cRPG. Gra wyprodukowana została przez niezależne studio Aterdux Entertainment i stanowi rozwinięcie pomysłów z wcześniejszego projektu białoruskiego dewelopera - Discord Times. Akcja Legends of Eisenwald osadzona została w świecie łączącym legendy i historyczne realia epoki średniowiecza. Fabuła obraca się natomiast wokół typowo ludzkich motywacji jak chciwość, żądza władzy czy pragnienie zemsty.
Dead Island: Epidemic
Strategiczne prace wstrzymane
Spin-offowa odsłona cyklu Dead Island, zrealizowana w konwencji gry typu MOBA (Multiplayer Online Battle Arena). Dewelopingiem Dead Island: Epidemic zajęło się szwedzkie studio Stunlock, które wcześniej stworzyło Bloodline Champions. Rozgrywka zaprojektowana została z myślą o rywalizacji trzech 4-osobowych drużyn, które poza zmaganiami między sobą muszą również stawiać czoła hordom zombie. Starcia toczą się m.in. w tropikalnej dżungli i na słonecznej plaży.
Craft the World
Strategiczne 24 listopada 2014
Niezależna sandboksowa strategia z elementami RPG i tower defence, inspirowana takimi tytułami, jak Terraria, Dwarf Fortress czy kultowy Dungeon Keeper. Za jej powstanie odpowiada zajmujące się dotąd casualowymi produkcjami studio Dekovir Entertainment. W grze przejmujemy kontrolę nad drużyną krasnoludów, a naszym zadaniem jest budowa twierdzy i obrona jej przed atakującymi wrogami.
Konung: Legenda Północy
Strategiczne 11 listopada 2000
Konung: Legenda Północy to wyprodukowana przez firmę 1C Company strategia czasu rzeczywistego (RTS) z elementami cRPG, której akcję osadzono w fantastycznym świecie, wzorowanym na wczesnośredniowieczną Skandynawię. Gracz kieruje poczynaniami bohatera, który pragnie zdobyć strzeżony przez smoki artefakt, dający władzę nad wszystkimi śmiertelnikami.
Worms 2: Armageddon
Strategiczne 1 lipca 2009
Specjalna edycja kultowej serii strategiczno-zręcznościowej studia Team 17, stanowiąca kompilację dwóch starszych odsłon cyklu: Worms 2 oraz Worms Armageddon, wydawanych w latach 1997-1999. Gra pod nazwą Worms 2: Armageddon trafiła pierwotnie w ręce graczy konsolowych, skąd w nieco poszerzonej wersji jako Worms: Reloaded została przeniesiona także na popularne pecety. Po umiarkowanym przyjęciu trójwymiarowych odsłon serii, twórcy zdecydowali się powrócić do klasycznej perspektywy 2.
Car Tycoon
Strategiczne 4 stycznia 2002
Car Tycoon to gra strategiczno-ekonomiczna, w której gracze mogą wcielić się w szefa firmy zajmującej się projektowaniem, konstruowaniem, dystrybucją oraz sprzedażą pięknych i lśniących samochodów.
Castle Strike
Strategiczne 6 stycznia 2004
Strategia czasu rzeczywistego, opracowana przez studio developerskie Related Design (autorzy m.in. No Man's Land oraz America). Jak wskazuje sam tytuł, zajmujemy się tutaj rozbudową własnego zamku, bronieniem go przed agresorami, a także przygotowujemy szereg ataków na fortyfikacje wroga.
The Settlers II: 10-lecie - Wikingowie
Strategiczne 22 lutego 2007
Pierwszy oficjalny dodatek do jubileuszowej edycji gry The Settlers II. Jak sugeruje tytuł, add-on opracowany przez studia Blue Byte Software i Funatics Development pozwala graczom przejąć kontrolę nad ludem Wikingów. Nasi nowi podopieczni padli ofiarą najeźdźców – przebiegłych Wilczych Piratów, którzy uszkodzili Portal Świata. Ten eksplodował, tworząc gigantyczny wir energii, jaki przeniósł agresorów i Skandynawów do odległej, obcej krainy.
Industry Giant II (2002)
Strategiczne 28 czerwca 2002
Następca znanej symulacji ekonomicznej pozwali nam stworzyć od podstaw ogólnoświatowe imperium gospodarcze zaczynając w czasach rewolucji przemysłowej schyłku XIX wieku aż do nowoczesnych technologii końca XX wieku.
Stacklands
Strategiczne 8 kwietnia 2022
Stacklands to mieszanka survivalu z grą karcianą, w której rozwijamy własną wioskę. Wszystkie czynności – od zbierania surowców, przez budowanie i wytwarzanie przedmiotów, po walkę z potworami – wykonujemy poprzez zagrywanie kart.
War Selection
Strategiczne sierpień 2024 (wczesny dostęp od 8 października 2019)
Strategia czasu rzeczywistego (RTS) od studia Glyph Worlds w modelu płatności free-to-play. Naszym zadaniem jest poprowadzić państwo do zwycięstwa poprzez wieki, od epoki kamienia aż po czasy współczesne. War Selection zawiera tryby single- i multiplayer.
Grand Ages: Medieval
Strategiczne 25 września 2015
Osadzony w średniowiecznych realiach RTS z elementami ekonomicznymi, stanowiący kontynuację wydanej w 2009 roku strategii Grand Ages: Rome. Za powstanie gry odpowiada nowy deweloper - studio Gaming Minds, mające na swoim koncie m.in. czwartą odsłonę cyklu Patrician oraz utrzymane w podobnym klimacie Rise of Venice. Akcja gry rozpoczyna się w 1050 roku i toczy na ogromnym obszarze ówczesnej Europy oraz Północnej Afryki i Bliskiego Wschodu.
Empires of the Undergrowth
Strategiczne 2024 (wczesny dostęp od 1 grudnia 2017)
Empires of the Undergrowth to stworzona przez niezależne studio Slug Disco nietypowa strategia czasu rzeczywistego, która oddaje graczom kontrolę nad… mrowiskiem. Grze towarzyszy komentarz przypominający narrację w filmie dokumentalnym, zawierający wiele ciekawych informacji na temat tych zwierząt.
Worms World Party Remastered
Strategiczne 16 lipca 2015
Ulepszona edycja wydanej w 2001 roku gry Worms World Party. Rozgrywka nie różni się od oryginału, ale poprawiono grafikę, dodano steamowe osiągnięcia czy możliwość zapisywania stanu gry w chmurze.
Mechabellum
Strategiczne lipiec 2024 (wczesny dostęp od 11 maja 2023)
Gra typu auto battler, w której prowadzimy do boju oddziały mechów. Mechabellum oddaje nam do dyspozycji różnorodne maszyny, z których komponujemy skuteczne i wzajemnie uzupełniające się oddziały, a następnie posyłamy je na pole walki, do bitew toczonych automatycznie.
RollerCoaster Tycoon II
Strategiczne 14 października 2002
RollerCoaster Tycoon II to sequel jednej z najlepiej sprzedających się strategii ekonomicznych w historii, w którym ponownie zarządzamy parkiem rozrywki konstruując niesamowite kolejki i inne atrakcje.
Zoo Empire
Strategiczne 4 sierpnia 2004
Strategia ekonomiczna umożliwiająca tworzenie zupełnie od podstaw własnego ogrodu zoologicznego. Naszym zadaniem jest opieka nad zwierzętami, dbanie o ich zdrowie, kondycję i wyżywienie, zatrudnianie pracowników i opiekunów zwierząt oraz sprowadzanie nowych gatunków dla uatrakcyjnienia naszego Zoo.
Heroes of Might and Magic IV: Winds of War
Strategiczne 26 lutego 2003
Drugie oficjalne rozszerzenie do wydanej wiosną 2002 roku gry Heroes of Might and Magic IV studia New World Computing. Akcja dodatku zatytułowanego Winds of War osadzona została w królestwie Channon, położonym na północnym kontynencie krainy Axeoth. Stało się ono obiektem ataku pięciu wrogich armii, pożądających bogactw zgromadzonych w stolicy kraju – Ryloss. W trakcie sześciu nowych minikampanii gracze mogą poprowadzić do boju jedną z armii najeźdźców.
SpellForce 2: Faith in Destiny
Strategiczne 19 czerwca 2012
Drugie rozszerzenie do wydanej w 2006 roku gry SpellForce 2, stanowiącej kolejną odsłonę popularnej serii łączącej elementy strategii oraz RPG. Za przygotowanie dodatku odpowiada indyjskie studio Trine Games, mające na swoim koncie także dodatki do Gothica 3 i The Guild 2. W odróżnieniu od poprzedniego rozszerzenia tym razem mamy do czynienia z produkcją samodzielną. Oferuje ona nową kampanię jednoosobową, której akcja toczy się 4 lata po wydarzeniach ukazanych w Dragon Storm.
SimCity Społeczności
Strategiczne 13 listopada 2007
SimCity Societies to kolejna część bestsellerowej strategiczno-ekonomicznej serii, rozwijanej od końca lat osiemdziesiątych XX wieku. Tym razem w proces produkcji nie zaangażowano jednak zespołu Maxis, lecz studio Tilted Mill Entertainment, z którego wyszły takie gry jak Caesar IV. Wraz ze zmianą tradycyjnego developera pewnej modyfikacji uległa koncepcja zabawy.
UFO: Afterlight - Bitwa o Marsa
Strategiczne 9 lutego 2007
Trzecia odsłona rozwijanego przez studio Altar Interactive cyklu turowych gier strategicznych w realiach science fiction. Akcja gry UFO: Afterlight – Bitwa o Marsa toczy się niedługo po wydarzeniach rozgrywających się w poprzedniczce i przenosi nas na powierzchnię tytułowej planety, gdzie mieszkańcy ludzkiej kolonii odkrywają pozostałości po tajemniczej, wysoce rozwiniętej cywilizacji.
Worms 2
Strategiczne 18 stycznia 1997
Worms 2 to druga odsłona cyklu strategii turowych, rozwijanego przez studio Team 17 Software. Gracz kieruje poczynaniami tytułowych robali uzbrojonych w różnego rodzaju broń, a jego zadaniem jest wyeliminowanie wszystkich jednostek przeciwnika. Twórcy przewidzieli kilka wariantów rozgrywki, w tym tryb multiplayer dla maksymalnie 6 osób.
Supreme Commander: W obliczu wroga
Strategiczne 6 listopada 2007
Supreme Commander: W obliczu wroga jest samodzielnym rozszerzeniem wydanej w 2007 roku kosmicznej strategii czasu rzeczywistego (RTS). Akcja dodatku osadzona została po wydarzeniach przedstawionych w bazowej grze. Zwaśnione frakcje UEF, Cybran oraz Aeon muszą wspólnie stawić czoła nowemu zagrożeniu - obcej rasie Seraphim. Deweloperzy ze studia Gas Powered Games przygotowali ponad 100 nowych jednostek, a także szereg zmian w mechanice rozgrywki.