
Data wydania: 15 listopada 2018
Warhammer 40,000: Mechanicus to taktyczna turówka, w której dowodzimy niewielkimi oddziałami wojowników należących do zakonu czczącego technologię. Zajmujemy się głównie walką, a kluczową rolę odgrywa możliwość ulepszania ciał podwładnych za pomocą mechanicznych części.
Gracze
Steam
OpenCritic
Warhammer 40,000: Mechanicus to turowa strategia. Za projekt odpowiada francuskie Bulwark Studios, znane z Crowntakers.
Akcja toczy się w mrocznym uniwersum Warhammera 40,000. Zgodnie z tytułem, w grze kierujemy oddziałami Adeptus Mechanicus, czyli wyznawców kultu maszyny, odpowiedzialnymi za rozwój technologiczny Imperium. Wchodzący w skład tej organizacji kapłani, inżynierowie, mechanicy i wojownicy porzucają człowieczeństwo, modyfikując swoje ciała i powoli przeobrażając się w cybernetyczne monstra.
Fabuła opowiada o wysoko postawionym członku zakonu znanym jako Magos Dominus Faustinius z Marsa, który przewodzi ekspedycji na planetę Silva Tenebris, gdzie zlokalizowane są grobowce pełne prastarych technologii.
Warto dodać, że scenariusz opracował Ben Counter, czyli brytyjski pisarz znany z wielu popularnych powieści osadzonych w uniwersum Warhammera 40,000.
Warhammer 40,000: Mechanicus to gra strategiczna, w której dowodzimy niewielkim oddziałem podczas taktycznych turowych bitew. System walki jest dosyć rozbudowany i wymaga od nas właściwego pozycjonowania jednostek na mapach oraz wykorzystywania elementów otoczenia i specyficznych umiejętności naszych podwładnych.
Gracz ma szerokie możliwości modyfikowania ciał jednostek za pomocą mechanicznych części, co pozwala mu dopasować wojowników do własnego stylu walki. Podczas turowych potyczek wykorzystujemy także nadnaturalnie wyostrzone zmysły członków Adeptus Mechanicus, umożliwiające uzyskanie niewidzialnych gołym okiem informacji o przeciwnikach i otoczeniu.
Pomiędzy misjami powracamy na pokład Ark Mechanicus, czyli wielkiego statku kosmicznego będącego własnością zakonu. Tam zajmujemy się zarządzaniem oddziałami oraz podejmowaniem decyzji, które wpływają na rozwój historii.
Autor opisu gry: Adrian Werner
Dziś o godzinie 17:00 na platformie Epic Games Store udostępnione zostaną dwie produkcje – Saturnalia oraz Warhammer 40,000: Mechanicus. Obie pozycje będzie można odebrać do 3 listopada.
promocje
Miłosz Szubert
27 października 2022 17:05
Studio Bulwark zapowiedziało Warhammer 40,000: Mechanicus, czyli zmierzającą na PC taktyczną turówkę, w której będziemy dowodzili oddziałami fanatycznych wyznawców kultu maszyny.
gry
Adrian Werner
21 lutego 2018 10:16
Popularne pliki do pobrania do gry Warhammer 40,000: Mechanicus.
Wymagania sprzętowe gry Warhammer 40,000: Mechanicus:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i3 3.3 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 770 / Radeon HD 7970 lub lepsza, 8 GB HDD, Windows 7/8/8.1/10 64-bit.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Quad Core 3.0 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 4 GB GeForce GTX 960 / Radeon R7 250 lub lepsza, 8 GB HDD Windows 7/8/8.1/10 64-bit.
Android
Wymaga:
tablet
Apple iOS
Wymaga:
iPad
Lista małych dodatków do gry Warhammer 40,000: Mechanicus:
DLC Heretek 23 lipca 2019
Średnie Oceny:
Średnia z 98 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 14048 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
ArtystaPisarz
Ekspert
2025.05.27
Przyznam szczerze, że jakoś mnie całe to uniwersum Warhammera (i fantasy, i 40,000) zupełnie ominęło – najbliżej go byłem, jak miałem parę lat temu krótką fazę na „Bloodbowla”, no ale to jest jednak parodia podstawowego świata. Mam natomiast znajomych, którzy malują te figurki, więc od czasu do czasu coś nieco na temat Boga Imperatora Ludzkości czy Herezji Horusa usłyszałem. Nigdy mnie jednak nie ciągnęło, żeby dowiedzieć się czegoś więcej.Czy przejście „Mechanicusa” to we mnie zmieniło? Cóż, może trochę – muszę przyznać, że ciekawie było zagłębić się w ten świat kultu religijnego z dalekiej przyszłości tak silnie zainspirowanego dziejami chrześcijaństwa. Jako zupełny laik, zaskoczony byłem tym, jak wiele treści rzeczywiście jest tu do zgłębienia, i nawet zacząłem się zastanawiać, czy nie sięgnąć po jakiś podręcznik i nie zacząć czytać więcej na ten temat. Ostatecznie tak się nie stało, ale wszystko to jest świadectwem tego, jak szalenie klimatyczna (niestety tylko miejscami...) jest gra stworzona przez Bulwark Studios – tego odmówić jej pod żadnym pozorem nie można. Świetne jest zwłaszcza to przekomarzanie się członków rady wojennej, na której czele stajemy, dostrzeganie różnic ich światopoglądów i zastanawianie się, jakim cudem frakcja tak silnie wewnętrznie skłócona mogła przetrwać tyle czasu w tak wrogim świecie.Jeżeli chodzi o rozgrywkę, gra naprawdę imponuje – to jeden z najlepiej przemyślanych systemów walki turowej, jaki w życiu wydziałem. Poważnie – a ja lubię grać w turowe erpegi. Co za tym stoi? Otóż szereg świetnych decyzji projektowych. Po pierwsze, pozbycie się szans na trafienie – jeżeli ktoś jest w naszym zasięgu, nasz cios go trafia, i tyle. To wyśmienicie eliminuje wszystkie te upierdliwe sytuacje, które w XCOMach stały się podłożem niezliczonych memów w stylu „90% szans i dalej pudłuje”. Po drugie, postacie, którymi kierujemy, są co prawda nieliczne, ale za to potrafią w swojej jednej turze zrobić całą masę różnych rzeczy, i to w kolejności, którą wybiera sobie sam gracz. Po trzecie, jest tu sensowny system postępu, w którym awanse są częste, a każdy kolejny poziom to szansa na rozwinięcie możliwości naszych postaci w sposób, który potem po prostu zwyczajnie przydaje się w walce. Można by zapewne jeszcze coś tu wymienić, ale te trzy fakty są tu moim zdaniem najważniejsze.I tylko szkoda, że oprawa tych walk jest tak kiepska i pozbawiona klimatu. W przeciwieństwie do naszego statku i naszych jednostek, sam przeciwnik oraz areny na których z nim walczymy są wizualnie miałcy, nijacy, pozbawieni jakiegokolwiek charakteru. Miałem w trakcie gry taką myśl, że gdyby rozgrywkę z „Mechanicusa” przenieść jeden do jednego za pomocą zwykłej skórki w klimaty innej gry z uniwersum Warhammera – „Mordheima” – to byłaby to zapewne jedna z moich ulubionych gier. Podczas zatem gdy „Mechanicus” ma świetną rozgrywkę, ale miejscami jako taką oprawę i klimat, „Mordheim” (z którym też się kiedyś próbowałem) ma genialny klimat, ale okropną, wkurzającą rozgrywkę. Czasem po prostu nie można mieć wszystkiego...
Ocena STEAM
Bardzo pozytywne (14 048)
Główne zalety gry
Główne wady gry
Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników
Podsumowanie
Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,
Ocena OpenCritic
63% rekomendacji (43)
Shacknews
Greg Burke
Digital Chumps
Ben Sheene
PC Invasion
Jason Rodriguez
PlayStation Universe
Gio Minor
Nintendo Life
PJ O'Reilly