Wyszukiwarka gier
Cywilizacja 7

Cywilizacja 7

PCPlayStationXboxNintendo

Sid Meier's Civilization VII, Civilization 7, Civ 7

po premierze

Data wydania: 11 lutego 2025

Strategiczne, Ekonomiczne, Turowe, 4X, Sandbox, Multiplayer, Singleplayer, Internet

Siódma główna część bestsellerowej serii strategii turowych typu 4X. Sid Meier’s Civilization VII wprowadza szereg nowości, z których największą jest zmiana cywilizacji w trakcie rozgrywki – nowe wyrastają tu na gruzach poprzednich, które upadają w wyniku rozmaitych kryzysów.

5.1

GRYOnline

4.5

Gracze

4.7

Steam

8.0

OpenCritic

OCEŃ
Oceny

Sid Meier’s Civilization VII jest siódmą główną odsłoną kultowego cyklu strategii turowych typu 4X, zapoczątkowanego w 1991 roku. Produkcja została opracowana przez studio Firaxis Games, które czuwa nad rozwojem serii począwszy od jej trzeciej części.

Gameplay

Ideą, jaka przyświecała autorom gry Sid Meier’s Civilization VII, było zachowanie wybranych elementów szóstej odsłony cyklu, zmodyfikowanie i ulepszenie innych oraz wprowadzenie szeregu zupełnie nowych rozwiązań.

Produkcja opiera się na filarach wzniesionych przez poprzedniczki, pozwalając nam stanąć na czele wybranej cywilizacji historycznej i poprowadzić ją ku dominacji nad pozostałymi. Tę ostatnią możemy osiągnąć, podbijając nowe terytoria, wznosząc miasta i rozbudowując już istniejące, dbając o rozwój ekonomiczny i technologiczny, a także podporządkowując sobie inne cywilizacje (na drodze wojennej lub wykorzystując dyplomację), którym przyświecają cele podobne do naszych.

Czytaj więcej

Platformy:

PC Windows

PC Windows 11 lutego 2025Polskie napisy i dialogi

PlayStation 5

PlayStation 5 11 lutego 2025Polskie napisy i dialogi

Xbox One

Xbox One 11 lutego 2025Polskie napisy i dialogi

Switch 2

Switch 2 5 czerwca 2025Polskie napisy i dialogi

Xbox Series X/S

Xbox Series X/S 11 lutego 2025Polskie napisy i dialogi

PlayStation 4

PlayStation 4 11 lutego 2025Polskie napisy i dialogi

Nintendo Switch

Nintendo Switch 11 lutego 2025Polskie napisy i dialogi

Wczesny dostęp:6 lutego 2025

Producent: Firaxis Games

Wydawca: 2K Games

Polski wydawca: Cenega S.A.

Gry z serii

Cywilizacja 7
Cywilizacja 7
Cywilizacja 7

14GRY

Gry z serii Sid Meier's Civilization

Seria strategii turowych typu 4X, uznawana za jeden z kamieni milowych w rozwoju gatunku. Cykl został wykreowany przez studio MicroProse, jednak z czasem pieczę nad jego rozwojem przejęła ekipa deweloperska Firaxis Games, zaś prawa do reprezentowanej przez niego marki znalazły się w posiadaniu koncernu wydawniczego Take-Two Interactive.

Gry z serii Sid Meier's Civilization

Publicystyka

6.0
przeciętna

Recenzja GRYOnline

Cywilizacja 7

Civilization 7 to gra przepiękna, ale i pełna chaosu. Odważna, jednak nie do końca przemyślana. Wprowadzone w niej zmiany nie są złe, bo stworzyły ciekawy fundament, na którym w przyszłości wyrośnie pewnie świetna gra. Ale to kiedyś. Teraz to produkcja we wczesnym dostępie za pełną cenę

Recenzja gry Sid Meier's Civilization 7 - trochę jak wczesny dostęp, ale za to w pełnej cenie
Recenzujący:
Platforma:
PC Windows PC Windows
Data recenzji:
3 lutego 2025
Opinie

28 stycznia 2025

Gry lutego 2025 - wyruszacie do Czech z Kingdom Come 2, na Żywe Ziemie z Avowed czy na Hawaje z Yakuzą?

Ten miesiąc jest tak po brzegi wypełniony głośnymi tytułami, że niektóre gry uciekły z niego dosłownie na ostatnią chwilę (patrzymy na ciebie, Kaiserpunk). Czy będzie to najlepszy okres 2025 roku, czy to jedynie dopiero początek growego szaleństwa?

Gry lutego 2025 - wyruszacie do Czech z Kingdom Come 2, na Żywe Ziemie z Avowed czy na Hawaje z Yakuzą?
Gry lutego 2025 - wyruszacie do Czech z Kingdom Come 2, na Żywe Ziemie z Avowed czy na Hawaje z Yakuzą?

Wiadomości

Po miesiącach krytyki, Firaxis ma plan dla Civilization 7. Twórcy testują jedną z najbardziej pożądanych opcji: grę jedną cywilizacją

Po miesiącach krytyki, Firaxis ma plan dla Civilization 7. Twórcy testują jedną z najbardziej pożądanych opcji: grę jedną cywilizacją

Gracze Sid Meier's Civilization 7 przez 2 miesiące będą mogli pobrać za darmo nowe DLC do gry. W międzyczasie studio Firaxis testuje, wydawałoby się, niemożliwą funkcję.

gry

Jakub Błażewicz

28 października 2025 09:48

Po miesiącach krytyki, Firaxis ma plan dla Civilization 7. Twórcy testują jedną z najbardziej pożądanych opcji: grę jedną cywilizacją
Civilization 7 dostało dobre i ważne zmiany, ale część graczy i tak twierdzi, że twórcy po prostu tracą czas. Niestety to, czego chcą, niemal na pewno nigdy się nie wydarzy

Civilization 7 dostało dobre i ważne zmiany, ale część graczy i tak twierdzi, że twórcy po prostu tracą czas. Niestety to, czego chcą, niemal na pewno nigdy się nie wydarzy

Firaxis Games udostępniło kolejną porcję zmian do Civilization 7. Usprawniono interfejs użytkownika, tak by przekazywał informacje w bardziej przejrzysty sposób.

gry

Marcin Bukowski

30 września 2025 16:50

Civilization 7 dostało dobre i ważne zmiany, ale część graczy i tak twierdzi, że twórcy po prostu tracą czas. Niestety to, czego chcą, niemal na pewno nigdy się nie wydarzy
Liczne zwolnienia w Firaxis Games. Winna jest prawdopodobnie kiepska sytuacja Civilization 7

Liczne zwolnienia w Firaxis Games. Winna jest prawdopodobnie kiepska sytuacja Civilization 7

Studio Firaxis Games przechodzi kolejną falę redukcji etatów. Powodem są najprawdopodobniej trudności związane z grą Civilization 7, która od premiery nie zdołała zyskać oczekiwanego uznania graczy.

gry

Kamil Kleszyk

4 września 2025 20:45

Liczne zwolnienia w Firaxis Games. Winna jest prawdopodobnie kiepska sytuacja Civilization 7
30% zniżka na Steam i kolejne aktualizacje nie pomogły Civilization 7. Liczba graczy stoi w miejscu, a może być jeszcze gorzej

30% zniżka na Steam i kolejne aktualizacje nie pomogły Civilization 7. Liczba graczy stoi w miejscu, a może być jeszcze gorzej

Cywilizacja 7 wciąż traci graczy. Najnowsza odsłona kultowej serii Firaxis Games nie spełnia oczekiwań i coraz mocniej odstaje od popularnej „szóstki”.

gry

Kamil Kleszyk

4 września 2025 10:25

30% zniżka na Steam i kolejne aktualizacje nie pomogły Civilization 7. Liczba graczy stoi w miejscu, a może być jeszcze gorzej
Gracze Civilization 7 nie są pod wrażeniem nowej aktualizacji. Ich zdaniem mówi to wiele o stanie gry na premierę

Gracze Civilization 7 nie są pod wrażeniem nowej aktualizacji. Ich zdaniem mówi to wiele o stanie gry na premierę

Nowy patch do Sid Meier's Civilization 7 nie jest spory, ale za to dodaje ważną funkcję. Wręcz podstawową, której brak mocno zdziwił graczy.

gry

Jakub Błażewicz

19 sierpnia 2025 19:40

Gracze Civilization 7 nie są pod wrażeniem nowej aktualizacji. Ich zdaniem mówi to wiele o stanie gry na premierę
Civilization 7 ciągle cierpi na Steamie, i to wbrew słowom prezesa Take-Two, ale przynajmniej można kupić nową-starą edycję gry za 500 zł

Civilization 7 ciągle cierpi na Steamie, i to wbrew słowom prezesa Take-Two, ale przynajmniej można kupić nową-starą edycję gry za 500 zł

Sid Meier's Civilization VII to murowany kandydat do tytułu największego rozczarowania 2025 roku. Mimo to prezes firmy Take-Two Interactive jest optymistą.

gry

Adrian Werner

12 sierpnia 2025 13:35

Civilization 7 ciągle cierpi na Steamie, i to wbrew słowom prezesa Take-Two, ale przynajmniej można kupić nową-starą edycję gry za 500 zł
Strategia Civilization 7 stała się trochę lepsza dzięki funkcjom z „szóstki”. Szczególnie jedna z nich ucieszy graczy

Strategia Civilization 7 stała się trochę lepsza dzięki funkcjom z „szóstki”. Szczególnie jedna z nich ucieszy graczy

Studio Firaxis Games udostępniło aktualizację 1.2.3 do Sid Meier's Civilization 7. Wprowadza ona kilka funkcji bardzo pożądanych przez graczy.

gry

Maciej Gaffke

22 lipca 2025 17:02

Strategia Civilization 7 stała się trochę lepsza dzięki funkcjom z „szóstki”. Szczególnie jedna z nich ucieszy graczy
Prosty, ważący tyle co nic mod do Civilization 7 skutecznie rozwiązuje jeden z największych problemów mocno krytykowanej strategii

Prosty, ważący tyle co nic mod do Civilization 7 skutecznie rozwiązuje jeden z największych problemów mocno krytykowanej strategii

Niepozorny mod do Sid Meier's Civilization 7 zyskał spore uznanie wśród graczy, z których część nazywa go nawet „najlepszą modyfikacją do Civ 7”.

gry

Jakub Błażewicz

5 lipca 2025 08:46

Prosty, ważący tyle co nic mod do Civilization 7 skutecznie rozwiązuje jeden z największych problemów mocno krytykowanej strategii
Krytykowane Civilization 7 otrzymało duże i wielkie mapy, a także szereg innych pożądanych nowości. Firaxis obiecuje, że to dopiero początek

Krytykowane Civilization 7 otrzymało duże i wielkie mapy, a także szereg innych pożądanych nowości. Firaxis obiecuje, że to dopiero początek

Duża aktualizacja do Sid Meier's Civilization 7 jest już dostępna. Przynosi większe mapy, nowe ustawienia rozgrywki czy wsparcie dla moderów.

gry

Krzysztof Kałuziński

23 czerwca 2025 17:15

Krytykowane Civilization 7 otrzymało duże i wielkie mapy, a także szereg innych pożądanych nowości. Firaxis obiecuje, że to dopiero początek
Civilization 7 pikuje na Steamie. W odwróceniu trendu mają pomóc mapy ze starszych odsłon i zapowiedź dużych zmian

Civilization 7 pikuje na Steamie. W odwróceniu trendu mają pomóc mapy ze starszych odsłon i zapowiedź dużych zmian

Sid Meier's Civilization VII wciąż nie może się podnieść po fatalnej premierze. Autorzy jednak się nie poddają. Nowa aktualizacja wprowadza do gry dodatkowy typ map.

gry

Adrian Werner

28 maja 2025 14:15

Civilization 7 pikuje na Steamie. W odwróceniu trendu mają pomóc mapy ze starszych odsłon i zapowiedź dużych zmian
Wszystkie wiadomości

Pliki do pobrania

Popularne pliki do pobrania do gry Cywilizacja 7.

Wszystkie pliki do pobrania

Wymagania sprzętowe

Wymagania sprzętowe gry Cywilizacja 7:

PC Windows

PC / Windows

Minimalne wymagania sprzętowe:
(30 fps / 1080p) Intel Core i3-10100 / AMD Ryzen 3 1200, 8 GB RAM, karta graficzna 2 GB GeForce GTX 1050 / Radeon RX 460, 20 GB HDD, Windows 10/11 64-bit.

Rekomendowane wymagania sprzętowe:
(60 fps / 1080p) Intel Core i5-10400 / AMD Ryzen 5 3600X, 16 GB RAM, karta graficzna 6 GB GeForce RTX 2060 / 8 GB Radeon RX 6600, 20 GB SSD, Windows 10/11 64-bit.

Ultra wymagania sprzętowe:
(60 fps / 4K) Intel Core i7-14700F / AMD Ryzen 9 5950X, 32 GB RAM, karta graficzna 12 GB GeForce RTX 4070 / 16 GB Radeon RX 7800 XT, 20 GB SSD, Windows 10/11 64-bit.

Oceny gry

Średnie Oceny:

5.1

Ocena GRYOnline.pl

Średnia z 6 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.

Oceny Recenzentów i Expertów
4.5

Ocena Graczy

Średnia z 94 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.

4.7

Ocena STEAM

"Mieszane"

Średnia z 48349 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.

Ocena STEAM
8.0

Ocena OpenCritic

Gra jest zrecenzowana przez 106 Krytyków OpenCritic.

Ocena Opencritic
Oceń Grę

Oceny Recenzentów i Ekspertów

6.0
Adam Zechenter
PC

Adam Zechenter

Recenzent GRYOnline.pl

2025.02.03

Cywilizacja 7 może być najlepszą odsłoną serii. Wprowadzone w niej odważne zmiany nie są co do zasady złe. Stworzyły nawet ciekawy fundament, na którym wyrośnie pewnie świetna gra. Ale to przyszłość. Dziś to produkcja we wczesnym dostępie za pełną cenę.

2.5
PC

dgSzary

Gracz

2025.05.17

Czekalem specjalnie do Maja 2025, zeby dac szanse Firaxis zeby poprawili troche gre. Przeszedlem cala i jest BEZNADZIEJNA! Nie bardzo widze sens zeby wchodzic w szczegoly - to po prostu zupelnie inna gra, na dodatek mechanika, jak i KAZDY inny aspekt gry jest bez porownania gorszy pod kazdym wzgledem od CIV6. Dla tych co jak ja mielinadzieje ze "to sie poprawi" - WAZNE -gra jest jest tak zla ze jest NIENAPRAWIALNA. Zadne patche nie beda wstanie wyrownac tylu problemow gry, a nie wierze zeby usiedli do totalnego redesignu gry, bo to moglo by kosztowac wiecej niz stworzenie od podstaw. WIELKA SZKODA. Nie wiem jak to wogole mozliwe ze stworzyli tak fatalna gre.

6.5
zumar
PC

zumar

Gracz

2025.02.14

Jestem rozczarowany kilkoma elementami gry: - Podział na ery powoduje, że nie można "pobawić się" nowymi wynalazkami ani jednostkami. Wynajdujesz krótko przed końcem ery, i nie masz czasu na sprawdzenie tego w praktyce. Np. co z tego że wynalazłem piekarnię, jak się nią nie nacieszę, bowiem zaraz koniec ery i będzie reset? - No i to, czego brakuje mi najbardziej - brak możliwości gry po zwycięstwie. Gdzie jest słynna "Jeszcze jedna tura"...? - Do pozostałych zmian się przyzwyczaję, ale brak mi możliwości oglądania statystyk, tabel miast, jednostek itp, a w szczególności do odnajdywania ich na mapie. Jeśli o jakimś oddziale zapomnę, to może on nieodnaleziony i zapomniany przestać w kącie całą grę . - A personifikacja? Nadawanie własnej nazwy dla miasta, oddziału czy dowódcy? Mam wrażenie, że oglądam projekt głównych elementów gry, ale który dopiero w przyszłości zostanie uzupełniony o detale.

9.5
PC

Necross123

Gracz

2025.02.11

No to zaczynamy oficjalnie z Civem VII od... gry Rzym-Egipt (Przywódców rzecz jasna również nam wylosowało odpowiednio do cywilizacji (czyli Oktawian August i Hatszepsut)). Gra online, cross-play, mapa mieszana (jak zawsze). Z tego, co już zdążyłem zauważyć, powróciły pewne elementy znane z Civa V (m.in lokalne i globalne zadowolenie), ale również z Civa VI (m.in katastrofy ekologiczne, ciemne i złote ery).Owszem, nadal mamy wielkich ludzi (mowa oczywiście u niektórych cywilizacji, jak u Hiszpanii), ale przynajmniej już nie powodują bólu głowy związanym z 'wyścigiem' o jak największą ilość wielkich naukowców w epokach klasyczno-renesansowym jak to miało miejsce w VI, gdyż przez to grało się bardzo podobnie (+ oczywiście wyrocznia, która całe szczęście w VII nie podwaja już punktów wielkich ludzi).Zmieniono (na +) system sojuszy. I całe szczęście, bo już nie ma takich durnych sytuacji, że jedna cywilizacja daje nam przyjaźń, sojusz (zwłaszcza, gdy robi to drugi gracz, gdzie stosunki niewiele znaczyły), a potem... idzie walczyć z państwami-miastami albo z drugą naszą sojuszniczą cywilizacją, a my nie możemy nic zrobić przez 30 tur. Tutaj już nie ma takich numerów, bo najpierw musimy mieć maksymalny poziom stosunków z daną cywilizacją (również u drugiego gracza), by zaproponować sojusz, a w razie wojny możemy albo dołączyć (utrzymując sojusz), albo zachować neutralność (i zerwać sojusz, dostając dodatkowo karę do stosunków)O tym, że rozbudowano system dyplomacji to nie muszę nic mówić - w VI jedynie sprowadzało się do handlu, wojny i sojuszu, tutaj mamy wymiany kulturowe, naukowe itp. za które płacimy wpływami.O optymalizację się nie martwię - W miarę stabilnie chodzi. Ach, i rzadko kiedy gram na standardowym rozmiarze mapy, tutaj mi ta wielkość (o zgrozo) nie przeszkadza.Owszem, nie ma barbarzyńców, ale niezależne siły (jeśli odkryjemy wrogą) też dają nieźle w kość.Epokę antyku Rzymem zakończyłem dwoma złotymi erami (kulturową i ekonomiczną) i tak jak w Civie VI, możemy wybrać tylko jedną doktrynę złotej ery (w moim wypadku, zachowanie statusu miast).Teraz epoka odkryć, wylosowało mi Hiszpanię, a Egiptowi Songhai. Zobaczymy, czy tym razem uda mi się utrzymać status miast (już osiedliłem się na wyspie z pięcioma surowcami).Oczywiście nie wszystko wymieniłem (bo byłby za długi post), ale na pamiątkę zrzut z mojej gry Rzymem (tak... nie komentujcie, czemu mam tylko 30 nauki w porównaniu do Egiptu)

2.0
PC

Tatras

Gracz

2025.02.11

Ta gra to katastrofa. To nie jest kolejna Cywilizacja - to zupełnie inna gra, która nie pozwala na wolność, swobodę w prowadzeniu swojej rozgrywki po kilkadziesiąt godzin na jedną. Która pozwalała na na budowanie swojej konkretnej , w którą mogliśmy się wczuć - tylko jakiś city builder prowadzący nas za rączkę, który ewidentnie został projektowany pod bacznym okiem jakieś managera od różnorodności, inkluzywności i równości.Do tego małe, to niedopracowane i wyglądające jak gra mobilna. Rozczarowanie dekady.

4.0
Przemysław Dygas
PC

Przemysław Dygas

GRYOnline.pl Team

2025.10.15

Ocena STEAM

4.7

Mieszane (48 349)

[title]

Główne zalety gry

  • Grafika i projekt artystyczny: Wiele osób chwaliło wizualne aspekty gry, zauważając, że grafika jest piękna, a szczegóły terenu są imponujące.
  • Innowacyjne mechaniki: Wprowadzenie systemu przejścia między epokami oraz możliwość mieszania i dopasowywania liderów i cywilizacji uznano za interesujące koncepcje, które dodały różnorodności do rozgrywki.
  • Zarządzanie walką i jednostkami: Użytkownicy docenili nowe mechaniki walki, szczególnie wykorzystanie dowódców do poruszania armią, co uprościło zarządzanie jednostkami i uczyniło walkę bardziej przyjemną.
  • Wydarzenia narracyjne: Niektórzy gracze cieszyli się z wydarzeń narracyjnych, które są wyzwalane przez działania w grze, dodając głębi do fabuły.
  • Zarządzanie zasobami: Zarządzanie zasobami oraz usunięcie robotników zostały pozytywnie ocenione przez niektórych, ponieważ uprościło to niektóre aspekty rozgrywki.

Główne wady gry

  • Wymuszone przejścia między epokami: Największa krytyka dotyczy mechaniki przejścia między epokami, która zdaniem wielu graczy zakłócała płynność rozgrywki i zmuszała do zmiany cywilizacji, co łamało immersję i ciągłość.
  • Problemy z interfejsem użytkownika (UI): Interfejs użytkownika często opisywano jako nieporęczny, mylący i wizualnie nieatrakcyjny, co utrudniało nawigację i wpływało negatywnie na ogólne wrażenia.
  • Brak głębi w rozgrywce: Wielu graczy wyraziło rozczarowanie ogólną rozgrywką, czując, że brakuje jej strategicznej głębi i złożoności wcześniejszych tytułów w serii.

Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników

  • Problemy z równowagą i AI: Gracze zgłaszali, że gra wydaje się niezrównoważona, a zachowanie AI jest niekonsekwentne i czasami brakuje wyzwania.

Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników

  • Tryb klasyczny lub opcjonalne przejścia między epokami: Wiele osób sugerowało, że gra powinna zawierać tryb klasyczny bez wymuszonych przejść między epokami, co pozwoliłoby na bardziej tradycyjne doświadczenie Civilization.
  • Rozszerzone opcje cywilizacji i liderów: Gracze wyrazili chęć posiadania szerszego wyboru cywilizacji i liderów, a także bardziej powiązanej narracji historycznej, która odzwierciedlałaby ewolucję kultur w czasie.
  • Ulepszone mechaniki dyplomacji i religii: Użytkownicy domagali się bardziej rozwiniętego i wpływowego systemu religijnego oraz lepszych interakcji dyplomatycznych, podobnych do tych, które występowały w wcześniejszych wersjach gry.
  • Tryb hotseat: Kilku graczy ubolewało nad brakiem trybu hotseat, który jest kluczowy do gry z przyjaciółmi lub rodziną w tym samym miejscu.
  • Zawartość końcowa: Wiele osób zauważyło, że gra brakuje wystarczającej zawartości na późnym etapie gry, czując, że kończy się zbyt nagle bez satysfakcjonującego zakończenia.

Podsumowanie

  • Ogólnie rzecz biorąc, chociaż gracze dostrzegli pewne innowacyjne pomysły i ulepszenia, przeważające odczucie jest takie, że Civilization VII wydaje się niedokończona i zbytnio odbiega od tego, co uczyniło tę serię wspaniałą, co prowadzi do znacznego rozczarowania wśród długoletnich fanów.

Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,

Ocena OpenCritic

8.0

79% rekomendacji (106)

Opecritic
2,5 / 5

Slant Magazine

Steven Scaife

Slant Magazine
8,5 / 10

Loot Level Chill

Lyle Pendle

Loot Level Chill
3,25 / 5

GameOnly

Przemysław Naglik

GameOnly
3 / 5

Saving Content

Scott Ellison II

Saving Content
9 / 10

CGMagazine

Dayna Eileen

CGMagazine

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl