60. Gry Przygodowe
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 60. Najpopularniejsze gry z gatunku przygodowe.
Gry przygodowe. Gatunek, który zawiera trzy kluczowe elementy: eksplorację, rozwiązywanie zagadek oraz mocno zaakcentowaną fabułę. Jedną z głównych cech gier przygodowych jest to, że postać gracza zbiera przedmioty i używa ich do rozwiązywania zagadek, w celu rozwinięcia opowiadanej w grze historii. Produkcje te zazwyczaj oferują tylko rozgrywkę dla jednego gracza, a także interfejs point & click. Do kategorii gier przygodowych przypisywane są także tytuły z gatunku hidden object, które polegają na wyszukiwaniu ukrytych na planszy przedmiotów.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Starship Titanic
Przygodowe 3 sierpnia 1998
Gra przygodowa zrealizowana w konwencji science-fiction, oparta na motywach powieści „Autostopem przez Galaktykę”, a wydana rok po premierze filmu Jamesa Camerona przedstawiającego historię katastrofy „Titanica”, legendarnego angielskiego transatlantyka.

Quest for Glory V: Dragon Fire
Przygodowe 10 grudnia 1998
Uratuj królestwo Silmarii przed grożącym mu niebezpieczeństwem, pogrąż się w zajmującą fabułę pełną zwrotów akcji, mitologicznych potworów, niezwykłych przeciwników i ziejących ogniem smoków.

Echo Night: Beyond
Przygodowe 24 lipca 2004
Echo Night: Beyond porywa nas w paranormalną wyprawę na Księżyc, gdzie nieodłącznie towarzyszy nam strach i poczucie uczestnictwa w jakiejś tajemniczej przygodzie. Jest rok 2044, my uzbrojeni w nic więcej jak tylko latarkę, musimy pokonać wszystkie swoje fobie i lęki.

The Moment of Silence
Przygodowe 5 listopada 2004
„Moment of Silence” to typowy przykład gry przygodowej zrealizowanej w klasycznym stylu, ale przy użyciu nowoczesnych technologii. Za jej produkcję odpowiedzialne jest studio House of Tales, które w przeszłości wydało już inną przygodówkę – „Mystery of the Druids”.

Ecstatica: A State of Mind
Przygodowe 3 listopada 1994
Doskonała gra przygodowo-zręcznościowa utrzymana w konwencji survival horror. Wcielasz się w rolę młodego podróżnika, który przypadkiem trafia do małej wioski Tirich, opanowanej przez okrutnego demona.

Haven: Call of the King
Przygodowe 21 listopada 2002
Przygody w całkiem rozbudowanych światach, a także częste korzystanie z różnego rodzaju wehikułów – oto ciekawe połączenie, na które zdecydowali się programiści z Traveller’s Tales.

The Mark of Kri
Przygodowe 30 lipca 2002
Mark of Kri okazał się pod pewnym względem grą przełomową. Tak rozwiązanego systemu walki, żadna gra wideo wcześniej nie miała. Ta innowacja okazała się udana.

A Quiet Weekend in Capri
Przygodowe 13 sierpnia 2003
A Quiet Weekend in Capri jest klasyczną grą przygodową, wykorzystującą sprawdzony system sterowania „point-and-click”. Oprawę graficzną tworzy około 4500 zdjęć rozmaitych lokacji na wyspie Capri (ruiny kościołów, inne budynki a także przepiękne krajobrazy oraz jaskinie).

Samorost
Przygodowe 20 maja 2021
Darmowa dwuwymiarowa przygodówka czeskiego studia Amanita Design. Istotnym wyróżnikiem Samorost jest oryginalna oprawa graficzna, stanowiąca połączenie elementów rysowanych z odpowiednio zmodyfikowanymi fotografiami.

Resident Evil: The Mercenaries 3D
Przygodowe 2 czerwca 2011
Poboczna odsłona kultowego cyklu gier akcji utrzymanych w konwencji survival horroru, opracowana przez firmę Capcom z myślą o konsoli Nintendo 3DS. Filar omawianej produkcji stanowi tryb Mercenaries, znany z Resident Evil 4 i Resident Evil 5. Do naszej dyspozycji oddano kilku bohaterów zróżnicowanych pod kątem umiejętności i preferowanego arsenału. Zadaniem, jakie czeka na wykonanie na przestrzeni kolejnych misji, jest eliminacja hord przeciwników i walka o jak najlepszy wynik punktowy.

Chronicles of Mystery: Legenda Świętego Skarbu
Przygodowe 22 października 2010
Przygodówka typu hidden object. Wcielamy się w postać amerykańskiej dziennikarki Chelsea Connor, wyruszając na poszukiwania informacji związanych z tajemniczym zniknięciem jej ojca.

Adam's Venture: W Poszukiwaniu Utraconego Ogrodu
Przygodowe 2 października 2009
Trójwymiarowa gra przygodowa, w której zwiedzamy egzotyczne jaskinie i pieczary w poszukiwaniu tytułowego, biblijnego raju. Jest to pierwszy epizod trylogii. Gra łączy typowo przygodówkową eksplorację lokacji, zbieranie przedmiotów i rozwiązywanie zagadek z delikatnymi elementami zręcznościowo-platformówkowymi.

Disney's A Christmas Carol
Przygodowe 3 listopada 2009
Przygodowa gra logiczna przedstawiająca losy głównego bohatera Opowieści wigilijnej Charlesa Dickensa. Jako zgorzkniały Scrooge za sprawą trzech duchów doprowadzamy do zmiany nastawienia bohatera do świata na bardziej przyjazne i pozytywne.

Ghost Trick: Phantom Detective
Przygodowe 11 stycznia 2011
Humorystyczna przygodówka autorstwa ojca serii Phoenix Wright. Wcielamy się w ducha, który musi rozwikłać zagadkę własnej śmierci i powstrzymać sprawcę przed zamordowaniem kolejnych osób. Zabawa polega na ratowaniu potencjalnych ofiar poprzez manipulowanie znajdującymi się na ekranie nieożywionymi przedmiotami.

Sam & Max: Season 2 - What's New, Beelzebub?
Przygodowe 10 kwietnia 2008
Finalny epizod drugiego sezonu przygód dwóch detektywów Sama i Maxa. Tym razem bohaterowie stają w obliczu dnia sądu ostatecznego i muszą poradzić sobie z władcą piekła, samym szatanem.

Podwójne kłopoty Buda Tuckera
Przygodowe 10 lipca 1996
Zabawna, dwuwymiarowa przygodówka „point & click”, w której mieszankę wybuchową tworzą: rezolutny młodzieniec, genialny naukowiec oraz zakompleksiony czarny charakter.

Columbus 4
Przygodowe jeszcze nie ogłoszona
Epizodyczna gra przygodowa pozwalająca na wcielenie się w członka zespołu badającego niewyjaśnione tajemnice naszego świata. Fabuła obraca się wokół tajemnic skrywanych przez system podziemnych tuneli w Nowej Szkocji. Rozgrywka polega na dokładnym przeszukiwaniu lokacji, gromadzeniu przedmiotów, prowadzeniu rozmów oraz rozwiązywaniu zagadek.

Pitfall: The Big Adventure
Przygodowe 23 września 2008
Gra akcji, pod wieloma względami nawiązująca do kultowego "Tomb Raidera". Wcielamy się w postać tytułowego podróżnika, zajmując się eksploracją między innymi peruwiańskiej dżungli.

Mozart Requiem
Przygodowe 16 października 2008
Przygodówka point & click, która zadebiutowała w 2008 roku, a po latach doczekała się remastera pod tytułem Mozart Requiem. W grze Mozart wcielamy się w tytułowego kompozytora, który przemierza XVIII-wieczną Pragę, tropiąc spisek mający na celu detronizację Józefa II Habsburga.

The Abbey
Przygodowe 26 maja 2008
Przygodówka typu point & click, której akcja związana jest z pewnym opactwem. Średniowiecza intryga z mnichami w rolach głównych do złudzenia przypomina słynną powieść Umberto Eco, czyli Imię róży.

Mata Hari
Przygodowe 21 listopada 2008
Klasyczna dwuwymiarowa gra przygodowa typu point & click, w której przejmujemy kontrolę nad tytułową bohaterką. Stajemy się zatem szpiegiem, przystępując do wielu ryzykownych misji.

Flower, Sun and Rain: Unending Paradise
Przygodowe 6 marca 2008
Niecodzienna przygodówka autorstwa zespołu zarządzanego przez Sudę 51. Wcielasz się w detektywa przeżywającego swoisty "Dzień świstaka".

Return to Zork
Przygodowe 11 kwietnia 1993
700 lat temu, Wielkie Podziemne Królestwo Zork zostało zniszczone, a wraz z nim pogrzebano wszystkie siły zła. Ale czy aby na pewno? Niedawne odkrycie przez archeologów wejścia do zapomnianej krainy stało się przyczyną niewytłumaczalnych zjawisk. Ludzie zaczęli przepadać bez wieści w tajemniczych okolicznościach, z powierzchni ziemi znikały ich domostwa. Zabłąkany wędrowiec, który trafia w okoliczne tereny, stoi przed niepowtarzalną szansą odwrócenia klątwy nękającej mieszkańców.

Fantastic Dizzy
Przygodowe 21 kwietnia 1991
Fantastic Dizzy to pierwsza i zarazem ostatnia próba wejścia jajowatego bohatera na rynek konsol (począwszy od NES). Z tego też powodu, Codemasters postanowił uwzględnić w tym produkcie większość pomysłów, jakie przewijały się przez kilka lat w grach z Dizzym w roli głównej.