Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikPrzygodowePC
Okładka The Moment of Silence (PC)

The Moment of Silence PC

„Moment of Silence” to typowy przykład gry przygodowej zrealizowanej w klasycznym stylu, ale przy użyciu nowoczesnych technologii. Za jej produkcję odpowiedzialne jest studio House of Tales, które w przeszłości wydało już inną przygodówkę – „Mystery of the Druids”.

Przygodowe | science fiction | point-and-click

PC Windows
Okładka The Moment of Silence (PC)

Polskie napisy

Angielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

5listopada2004

2grudnia2005

pudełko PL

„Moment of Silence” to typowy przykład gry przygodowej zrealizowanej w klasycznym stylu, ale przy użyciu nowoczesnych technologii. Za jej produkcję odpowiedzialne jest studio House of Tales, które w przeszłości wydało już inną przygodówkę – „Mystery of the Druids”. Najnowsze dzieło niemieckiego producenta w założeniach ma być mrocznym politycznym thrillerem. Akcję gry osadzono w niezbyt odległej przyszłości. Mamy rok 2030, a gracz wciela się w rolę Petera Wrighta zamieszkującego futurystyczny Nowy Jork. Główny bohater jest specem od komunikacji i pracuje dla jednej z rządowych organizacji w ramach okrytego tajemnicą projektu „Freedom of Speech” (Swoboda Wypowiedzi). Peter żyje w przeświadczeniu, iż wszystko jest w najlepszym porządku, jednak jego światopogląd ulega drastycznemu pogorszeniu w dniu, w którym brygada antyterrorystyczna włamuje się do okolicznego domu i porywa jednego z jego sąsiadów. Wright spróbuje podążyć jego śladami i jak na dobry thriller przystało, bardzo szybko okazuje się, iż samo porwanie ma między innymi związek z tajnymi planami przejęcia kontroli nad światem.

Przebieg rozgrywki przypomina typowe pozycje z tego gatunku, gracz bada kolejne lokacje (ponad 75) w poszukiwaniu cennych przedmiotów, które mógłby w przyszłości do czegoś wykorzystać, próbuje wyciągnąć cenne informacje od napotkanych osób (około 35 postaci niezależnych), czy też rozwiązuje niezbyt skomplikowane zagadki. Od czasu do czasu trzeba jednak brać udział w niewielkich zadaniach zręcznościowych, w tym przypadku najistotniejsze jest szybkie działanie. Interfejs gry jest niezwykle uproszczony, warto dodać, iż autorzy postanowili nie wzorować się na najnowszych trójwymiarowych przygodówkach i pozostawili dobrze znany model sterowania postacią przy użyciu myszy.

Gracz porusza się po prerenderowanym otoczeniu, jedyne elementy 3D na ekranie to postać głównego bohatera, a także inne osoby, które spotyka się w trakcie gry. Oprawa wizualna „Moment of Silence” wyraźnie bazuje na takich klasykach gatunku jak „Syberia” czy „Najdłuższa Podróż”. Zabawa urozmaicana jest licznymi filmikami FMV przygotowanymi przez profesjonalny zespół, który w przeszłości wykonywał już podobne zlecenia, między innymi na potrzeby drugiej części „Rogue Squadron”. Kwestie wymawiane przez napotykane postaci zostały nagrane przy użyciu zawodowych aktorów.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Nośnik: 1 DVD / 4 CD

Ocena gry 7.64 / 10 na podstawie 132 ocen czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 29,90 PLN

Gry podobne do The Moment of Silence

Klasyfikacja PEGI The Moment of Silence

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze jest używany wulgarny język. Gra może przestraszyć młodsze dzieci.

Wymagania sprzętowe The Moment of Silence

PC Windows

Rekomendowane: Pentium III 800 MHz, 256MB RAM, karta grafiki 64MB, 3.4 GB HDD

The Moment of Silence - recenzja gry

Recenzja 3 czerwca 2005, 12:51

Jak wspomniałem wcześniej, fabuła wciąga błyskawicznie, przykuwa wzrok do ekranu monitora, nie pozwalając oderwać się ani na chwilę. Dzieje się tak również dlatego, że niemieccy autorzy gry z ogromną pieczołowitością zadbali również o oprawę graficzną. Każda lokacja została wykonana z ogromną starannością, dopieszczona w najdrobniejszym szczególe. Świat, w którym porusza się nasz bohater, to nie są jakieś puste przestrzenie, lecz ogromny, tętniący życiem organizm miejski, pełen zabieganych mieszkańców, jeżdżących taksówek, przelatujących nad głowami samolotów i majestatycznych sterowców. W biurach, przy ekranach monitorów, siedzą zaganiani pracownicy, po lotnisku kręcą się wiecznie zabiegani podróżni, na rogach ulic w podrzędnych dzielnicach wystają panie mniej ciężkich obyczajów, w parkach po alejkach snują się rowerzyści i nawiedzeni guru. Ten świat żyje. Praktycznie do każdej osoby można podejść, zagadnąć ją o cokolwiek. Owszem, zdarzy się, że nas zignoruje, potraktuje jak powietrze, ale większość, mniej lub bardziej uprzejmie, odpowie na nasze pytania.