Data wydania: 5 listopada 2004
„Moment of Silence” to typowy przykład gry przygodowej zrealizowanej w klasycznym stylu, ale przy użyciu nowoczesnych technologii. Za jej produkcję odpowiedzialne jest studio House of Tales, które w przeszłości wydało już inną przygodówkę – „Mystery of the Druids”.
GRYOnline
Gracze
Steam
„Moment of Silence” to typowy przykład gry przygodowej zrealizowanej w klasycznym stylu, ale przy użyciu nowoczesnych technologii. Za jej produkcję odpowiedzialne jest studio House of Tales, które w przeszłości wydało już inną przygodówkę – „Mystery of the Druids”. Najnowsze dzieło niemieckiego producenta w założeniach ma być mrocznym politycznym thrillerem. Akcję gry osadzono w niezbyt odległej przyszłości. Mamy rok 2030, a gracz wciela się w rolę Petera Wrighta zamieszkującego futurystyczny Nowy Jork. Główny bohater jest specem od komunikacji i pracuje dla jednej z rządowych organizacji w ramach okrytego tajemnicą projektu „Freedom of Speech” (Swoboda Wypowiedzi). Peter żyje w przeświadczeniu, iż wszystko jest w najlepszym porządku, jednak jego światopogląd ulega drastycznemu pogorszeniu w dniu, w którym brygada antyterrorystyczna włamuje się do okolicznego domu i porywa jednego z jego sąsiadów. Wright spróbuje podążyć jego śladami i jak na dobry thriller przystało, bardzo szybko okazuje się, iż samo porwanie ma między innymi związek z tajnymi planami przejęcia kontroli nad światem.
Przebieg rozgrywki przypomina typowe pozycje z tego gatunku, gracz bada kolejne lokacje (ponad 75) w poszukiwaniu cennych przedmiotów, które mógłby w przyszłości do czegoś wykorzystać, próbuje wyciągnąć cenne informacje od napotkanych osób (około 35 postaci niezależnych), czy też rozwiązuje niezbyt skomplikowane zagadki. Od czasu do czasu trzeba jednak brać udział w niewielkich zadaniach zręcznościowych, w tym przypadku najistotniejsze jest szybkie działanie. Interfejs gry jest niezwykle uproszczony, warto dodać, iż autorzy postanowili nie wzorować się na najnowszych trójwymiarowych przygodówkach i pozostawili dobrze znany model sterowania postacią przy użyciu myszy.
Gracz porusza się po prerenderowanym otoczeniu, jedyne elementy 3D na ekranie to postać głównego bohatera, a także inne osoby, które spotyka się w trakcie gry. Oprawa wizualna „Moment of Silence” wyraźnie bazuje na takich klasykach gatunku jak „Syberia” czy „Najdłuższa Podróż”. Zabawa urozmaicana jest licznymi filmikami FMV przygotowanymi przez profesjonalny zespół, który w przeszłości wykonywał już podobne zlecenia, między innymi na potrzeby drugiej części „Rogue Squadron”. Kwestie wymawiane przez napotykane postaci zostały nagrane przy użyciu zawodowych aktorów.
Autor opisu gry: Krystian Smoszna
Platformy:
PC Windows
Producent: House of Tales Entertainment GmbH
Wydawca: Digital Jesters
Gry podobne:
Recenzja GRYOnline
Gdyby Peter Wright nie zwrócił uwagi na hałasy na korytarzu, pewnie jego życie potoczyłoby się inaczej. Ale jednak coś go podkusiło, by spojrzeć przez wizjer. To, co zobaczył, przeszło jego najśmielsze wyobrażenia...
21 października 2008
Peter Molyneux - współzałożyciel firm Bullfrog i Lionhead Studios - jest jednym z najsłynniejszych twórców gier komputerowych na świecie. W niniejszym artykule prezentujemy sylwetkę tego projektanta.
27 września 2004
Nowy Jork, rok 2044. Peter Wright zatrudniony jest w jednej z rządowych organizacji. Jego przełożeni pracują nad projektem „Wolność Słowa”. Spisek na najwyższych szczeblach władzy, dążenie do masowej kontroli na społeczeństwem – o to realia gry.
Niedawno informowaliśmy Was o tym, że niemiecki zespół developerski House of Tales pracuje nad kolejną grą przygodową. Wówczas nie znaliśmy jeszcze żadnych szczegółów dotyczących tej produkcji. Dziś już wiadomo, że nowa przygodówka będzie nosić tytuł Overclocked.
gry
Karolina Talaga
24 sierpnia 2005 10:57
Chociaż oficjalnie żadnego oświadczenia nie opublikowano, wiadomo już, że niemiecka firma developerska House of Tales (pecetowe The Moment of Silence oraz seria gier na telefony komórkowe) pracuje nad kolejną grą przygodową.
gry
Marcin Kolasiński
11 sierpnia 2005 13:24
Mimo wyraźnych przesłanek umieszczonych w zakończeniu The Moment of Silence, wskazujących na kontynuację opowieści, nie doczekamy się w najbliższym czasie sequela tego programu. Martin Ganteföhr – główny twórca wyżej wymienionego produktu, rozwiał nadzieje fanów i zdradził, że w chwili obecnej przygotowuje zupełnie nową grę.
gry
Krystian Smoszna
17 lutego 2005 12:10
The Adventure Company podała właśnie do wiadomości, że gra przygodowa The Moment of Silence, która europejską premierę miała w listopadzie zeszłego roku, ukaże się wkrótce również w Ameryce Północnej. Aktualnie produkt ten pojechał do tłoczni i 23 lutego ma się pojawić w amerykańskich sklepach.
gry
Karolina Talaga
16 lutego 2005 09:55
Po konsultacjach z graczami na całym świecie, głównie za pośrednictwem for w serwisach poświęconych przygodówkom, szefowie koncernu Digital Jesters zadecydowali, że ich najnowsza produkcja o nazwie The Moment of Silence zostanie wydana tylko na DVD. Taka wersja już w listopadzie trafi do sklepów w Wielkiej Brytanii, Skandynawii, krajach Beneluxu oraz Republice Południowej Afryki.
gry
Krystian Smoszna
25 października 2004 15:12
Europejski wydawca gry przygodowej The Moment of Silence, firma Digital Jesters opóźniła premierę tego tytułu o miesiąc. Finalnego produktu spodziewać można się w listopadzie, a nie jak wcześniej planowano – w październiku 2004 roku.
gry
Włodarczak Adam
30 września 2004 17:44
Jak poinformował wczoraj koncern DTP, The Moment of Silence – gra przygodowa autorstwa niemieckiej firmy House of Tales, uzyskała „złoty” status i trafiła do tłoczni. Pełna wersja programu trafi na półki sklepowe u naszych zachodnich sąsiadów już pierwszego października, kilkanaście dni później zostanie wydana także w innych krajach europejskich.
gry
Krystian Smoszna
22 września 2004 08:26
Choć może wydawać się to dziwne, ale właśnie minutą ciszy postanowił uczcić koncern Digital Jesters dzisiejsze otwarcie oficjalnej strony gry The Moment of Silence. Program, który zadebiutuje na rynku już w październiku to typowy przykład przygodówki zrealizowanej w klasycznym stylu, ale przy użyciu nowoczesnych technologii.
gry
Krystian Smoszna
13 sierpnia 2004 19:38
Popularne pliki do pobrania do gry The Moment of Silence.
Wymagania sprzętowe gry The Moment of Silence:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium III 800 MHz, 256MB RAM, karta grafiki 64MB, 3.4 GB HDD.
Średnie Oceny:
Średnia z 1 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 147 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Mieszane"
Średnia z 91 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Bolesław Wójtowicz
Recenzent GRYOnline.pl
2005.06.03
Gdyby Peter Wright nie zwrócił uwagi na hałasy na korytarzu, pewnie jego życie potoczyłoby się inaczej. Ale jednak coś go podkusiło, by spojrzeć przez wizjer. To, co zobaczył, przeszło jego najśmielsze wyobrażenia...
BdeG69 Chorąży
Przygodówka niezła, ale trochę taka toporna. Przeszedłem ją jeszcze w rewolucji cenowej Cenegi. Pod koniec trochę trudna zagadka z radarami, czy czymś takim jak pamiętam.
Lookazz_HS Chorąży
JohnnyD - informacja dla tych co nie zaglądają na te strony. Tak ciężko ci się domyślić?
Moro96 Pretorianin
Grę mam z Cd-Action,nie lubię przygodówek zwłaszcza takich tajemniczych (wolę takie zabawne typu So Blonde).Pierwsze minuty z grą i od razu ode chciało mi się grać,niestety nie mój gatunek.
piotreksik23 Konsul
Tak, toporność i ostatnia, koszmarna zagadka trochę deklasują to dziełko. Właściwie jest tu tylko fajna fabuła, choć trochę przeszarżowana (ostrzał Statuy, ucieczki z więzienia Oswalda i Wrighta, konstrukcja Lunara 5, końcówka). Pod względem technicznym gra tragiczna, brak pomocy dla graczy, brak informacji o przechodzeniu do innej lokacji, czasem nielogiczne, bez kontekstowe zagadki.
Jednak jedna z nielicznych gier z dość mocnym przekazem, metaforami i sporą wartością merytoryczną. Za to mocne brawa.
zanonimizowany1395350 Centurion
Jest sympatycznie, Całkiem spoko przygodówka w stylu najdłuższej podróży, opowiada o wścibskim Bohaterze co wtyka nosa w nie swoje sprawy, ja bym olał i koniec gry, jest ciutke bugów technicznych jak np teksty, gdzieś mówi kwestie a potem nie powtarza jej tylko urywa 2 część i już nie mówi jej żal, więc jak nie doczytamy to za późno, musze jeszcze looknąć może są zapiski tych rozmów/monologów/przemyśleń, ale nie widziałem żal, mamy swój komunikator gdzie możemy rozmawiać z kimś poprzez wideoczat, dzwonimy w różne miejsca, graficznie ok, nie widziałem też opcji zmiany rozdzielczosci jest chyba domyślnie 800x600 na zawsze żal jakby nie mogli podnieść do 1024x768, jeśli chodzi o progres przechodzenia fabuły dalej to jest spoko, wszystko idzie według scenariusza, i nie że musimy gdzieś błądzić i sie kręcić w kółko 1000 lat świetlnych, przedmiotów do interakcji czy miejsc nie jest dużo i możemy łatwo sie domyślić gdzie mamy iść, to jest fajne, szkoda że gra jest po Angielsku z napisami, fajnie by było jakby miała dubbing, szkoda, udana przygodówka xd