99. Gry Strategiczne PC Windows - według daty premiery
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 99. Gry z gatunku strategiczne na platformę PC ułożone według daty premiery.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Imperium Romanum
Strategiczne 22 lutego 2008
Imperium Romanum to strategia pozwalająca graczowi wcielić się w rolę zarządcy rzymskiej prowincji w starożytności i doprowadzić ją do jej jak największego rozkwitu. Autorzy, studio Haemimont Games, włożyli dużo pracy w to, aby tytuł ten jak najstaranniej odzwierciedlał historyczne realia.

Ikariam
Strategiczne 15 lutego 2008
Ikariam to udostępniana na zasadzie „free to play” przeglądarkowa strategia czasu rzeczywistego w konwencji MMO. Gracze obejmują władanie nad niewielką osadą i starają się ją przekształcić w stolicę wielkiego imperium. W przypominającym starożytną Grecję świecie gry znaleźć można sporo odniesień do mitologii oraz kultury masowej.

Sins of a Solar Empire: Grzechy Imperium Słońca
Strategiczne 4 lutego 2008
Kosmiczna strategia czasu rzeczywistego autorstwa studia Ironclad Games, założonego przez byłych pracowników Rockstar Vancouver. Fabuła gry opowiada o wojnie, jaka toczy się pomiędzy Koalicją Kupiecką a dwoma agresywnymi nacjami, znanymi jako Wygnani oraz Imperium Vasari. Gracze mogą opowiedzieć się po dowolnej ze stron, charakteryzujących się odmiennymi technologiami, rodzajami broni oraz strategiami działania.

The Golden Horde
Strategiczne 1 lutego 2008
The Golden Horde jest grą strategiczną czasu rzeczywistego, stworzoną przez autorów Ancient Wars: Sparta przy użyciu tego samego silnika (AWE Engine). Niniejszy produkt osadzono w realiach historycznych i zgodnie z nazwą związano z czasami istnienia Złotej Ordy. Mowa konkretnie o początkowym okresie egzystencji tego wielkiego euroazjatyckiego państwa, czyli połowie XIII wieku.

Building & Co: You are the architect!
Strategiczne 17 stycznia 2008
Building & Co (znany wcześniej pod nazwą Building World i Click'n Build) jest grą strategiczno-ekonomiczną, w której stajemy się architektem i inżynierem budowlanym. Nasze zadanie polega na wzniesieniu szeregu ambitnych konstrukcji.

Savage 2: A Tortured Soul
Strategiczne 16 stycznia 2008
Sequel Savage: The Battle for Newerth, czyli oryginalnej mieszaniny strategii, gry akcji i elementów cRPG, dedykowanej zespołowym potyczkom wieloosobowym, która zadebiutowała w roku 2003.

Heroes of Might and Magic: Kolekcja Wszech Czasów
Strategiczne 4 stycznia 2008
Przygotowany przez firmę Ubisoft obszerny zestaw kolekcjonerski, zawierający wszystkie pięć wydanych w latach 1995-2007 gier z bestsellerowej serii Heroes of Might and Magic wraz z ich oficjalnymi dodatkami (łącznie 12 produktów).

Dziedzictwo Elfów
Strategiczne 21 grudnia 2007
Osadzona w realiach fantasy turowa gra strategiczna studia Ino-Co, uznawana fakultatywnie za kontynuację bądź samodzielne rozszerzenie wydanej w tym samym roku gry Fantasy Wars. W Elven Legacy (znanym również w naszym kraju pod nazwą Dziedzictwo Elfów) trafiamy ponownie do znanej z pierwowzoru krainy, w której elfy próbują przywrócić swoją rasę do dawnej świetności. Problem w tym, że ktoś usiłuje uzyskać dostęp do starożytnej magii, ich Wielkiego Drzewa, dającego możliwość reinkarnacji.

Fate of Hellas
Strategiczne 20 grudnia 2007
Fate Of Hellas jest dodatkiem do gry Ancient Wars: Sparta. Jako grecki dowódca stajemy na czele armii, której celem jest podbicie znanego świata. Rozgrywka pozwala nam na odbycie dwóch kampanii, przy czym każda składa się z siedmiu misji.

Empire above all
Strategiczne 19 grudnia 2007
Projekt rosyjskiej grupy developerskiej, IceHill. Gra reprezentuje gatunek strategii czasu rzeczywistego, i w opinii swoich twórców, stanowi kolejny krok w ewolucji gatunku. Należy ona również do pierwszej fali tytułów, które otrzymały wsparcie technologii PhysX autorstwa firmy AGEIA.

Ballerium
Strategiczne 14 grudnia 2007
Rozbudowana strategia czasu rzeczywistego z elementami role-playing, przeznaczona do rozgrywki setek, a nawet tysięcy graczy w sieci Internet.

Universe at War: Earth Assault
Strategiczne 10 grudnia 2007
Universe at War: Earth Assault to tytuł z gatunku strategii rozgrywanych w czasie rzeczywistym, stworzony przez studio Petroglyph, czyli ludzi odpowiedzialnych za powstanie Star Wars: Empire at War.

Faces of War: Brothers in Arms
Strategiczne 7 grudnia 2007
Rozszerzenie do gry strategicznej Faces of War, opracowane przez zespół Best Way. Gracze mają okazję przejąć dowodzenie nad siłami Związku Radzieckiego i wziąć udział w alternatywnej wersji wydarzeń z lat 1941-1945, kiedy to Sowieci oficjalnie dołączyli do działań wojennych. Sam wątek fabularny koncentruje się na dwóch studentach, jacy zostają powołani do armii i spotykają się na froncie.

Democracy 2
Strategiczne 7 grudnia 2007
Kontynuacja wyjątkowo złożonej gry strategicznej. Ponownie wcielamy się w postać przywódcy fikcyjnego państwa. Dążymy do zwycięstwa w każdych kolejnych wyborach.

Men of War
Strategiczne 7 grudnia 2007
Strategia czasu rzeczywistego, opracowana przez ukraiński zespół Best Way i niemieckie studio Digitalmindsoft. Akcja tej produkcji została osadzona w czasach II wojny światowej, a jej filar stanowią trzy fabularne kampanie, podczas których możemy walczyć zarówno po stronie Niemców, jak i sił alianckich oraz Sowietów. Opowiedziana w grze historia koncentruje się natomiast na dwóch radzieckich studentach, którzy dołączają do armii i stają się dla siebie towarzyszami broni.

World of Mixed Martial Arts
Strategiczne 6 grudnia 2007
World of Mixed Martial Arts to manager tytułowych zawodów mieszanych sztuk walki, stworzony przez Grey Dog Software – firmę odpowiedzialną m.in. za serię Total Pro Basketball. Gra dystrybuowana jest drogą elektroniczną, poprzez Internet.

Empires in Arms
Strategiczne 5 grudnia 2007
Empires in Arms to oficjalna, komputerowa konwersja klasycznej, planszowej gry strategicznej typu grand strategy z 1982 roku, autorstwa studia Australian Design Group. Mamy więc do czynienia z poważną, rozbudowaną, turową strategią, umiejscowioną w okresie Wojen Napoleońskich (lata 1805-1815).

Band of Bugs
Strategiczne 3 grudnia 2007
Band of Bugs jest grą taktyczno-strategiczną rozgrywaną w turach. Wcielamy się w małego robaczka Maala, który bierze udział w turowo rozgrywanych bitwachi w obronie swojej królowej.

SunAge
Strategiczne 30 listopada 2007
Futurystyczna strategia czasu rzeczywistego, pod wieloma względami nawiązująca do kultowego StarCrafta. Przejmujemy kontrolę nad jednostkami jednej z trzech dostępnych frakcji i prowadzimy zakrojone na szeroką skalę działania wojenne.

Sudden Strike 3: Arms for Victory
Strategiczne 30 listopada 2007
Trzecia odsłona popularnego cyklu drugowojennych RTS-ów, opracowana przez studio Fireglow. Pomimo że produkcja czerpie ze schematu wypracowanego na potrzeby poprzednich części serii, autorzy zdecydowali się na wprowadzenie całego szeregu zmian, usprawnień i świeżych rozwiązań, na których czele stoi nowy silnik graficzny.

Spaceforce Captains
Strategiczne 29 listopada 2007
Spaceforce Captains jest przedstawicielem strategicznych gier turowych z akcją umiejscowioną w przestrzeni kosmicznej. Celem gracza jest przede wszystkim rozwój własnej cywilizacji poprzez ekspansję, badania naukowe i rozbudowę gospodarczą.

Stranger
Strategiczne 23 listopada 2007
"Stranger" to gra będąca przedstawicielem gatunku strategii czasu rzeczywistego zawierająca również elementy gier fabularnych. Świat "Strangera" to dwie płaszczyzny, powierzchnia i świat podziemny, które znajdują się w kruchej równowadze. Każda z nich różni się od drugiej wyglądem i każda z nich narzuca swoje własne reguły.

Heroes of Malgrimia
Strategiczne 22 listopada 2007
Heroes of Malgrimia to klasyczna, turowa strategia fantasy, słusznie przywodząca na myśl takie tytuły, jak Heroes of Might & Magic czy Age of Wonders.

Larry Bond's Harpoon: Commander's Edition
Strategiczne 21 listopada 2007
Larry Bond's Harpoon: Commander's Edition to najnowsza, mocno odświeżona odsłona serii niezwykle realistycznych i wymagających gier wojennych Harpoon.