Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

99. Gry Strategiczne PC Windows - według daty premiery

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Strona 99. Gry z gatunku strategiczne na platformę PC ułożone według daty premiery.

Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.

Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?

Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Wybrane:

gry strategiczne
Imperium Romanum
Imperium Romanum

Strategiczne 22 lutego 2008

Imperium Romanum to strategia pozwalająca graczowi wcielić się w rolę zarządcy rzymskiej prowincji w starożytności i doprowadzić ją do jej jak największego rozkwitu. Autorzy, studio Haemimont Games, włożyli dużo pracy w to, aby tytuł ten jak najstaranniej odzwierciedlał historyczne realia.

Ikariam
Ikariam

Strategiczne 15 lutego 2008

Ikariam to udostępniana na zasadzie „free to play” przeglądarkowa strategia czasu rzeczywistego w konwencji MMO. Gracze obejmują władanie nad niewielką osadą i starają się ją przekształcić w stolicę wielkiego imperium. W przypominającym starożytną Grecję świecie gry znaleźć można sporo odniesień do mitologii oraz kultury masowej.

Sins of a Solar Empire: Grzechy Imperium Słońca
Sins of a Solar Empire: Grzechy Imperium Słońca

Strategiczne 4 lutego 2008

Kosmiczna strategia czasu rzeczywistego autorstwa studia Ironclad Games, założonego przez byłych pracowników Rockstar Vancouver. Fabuła gry opowiada o wojnie, jaka toczy się pomiędzy Koalicją Kupiecką a dwoma agresywnymi nacjami, znanymi jako Wygnani oraz Imperium Vasari. Gracze mogą opowiedzieć się po dowolnej ze stron, charakteryzujących się odmiennymi technologiami, rodzajami broni oraz strategiami działania.

The Golden Horde
The Golden Horde

Strategiczne 1 lutego 2008

The Golden Horde jest grą strategiczną czasu rzeczywistego, stworzoną przez autorów Ancient Wars: Sparta przy użyciu tego samego silnika (AWE Engine). Niniejszy produkt osadzono w realiach historycznych i zgodnie z nazwą związano z czasami istnienia Złotej Ordy. Mowa konkretnie o początkowym okresie egzystencji tego wielkiego euroazjatyckiego państwa, czyli połowie XIII wieku.

Building & Co: You are the architect!
Building & Co: You are the architect!

Strategiczne 17 stycznia 2008

Building & Co (znany wcześniej pod nazwą Building World i Click'n Build) jest grą strategiczno-ekonomiczną, w której stajemy się architektem i inżynierem budowlanym. Nasze zadanie polega na wzniesieniu szeregu ambitnych konstrukcji.

Savage 2: A Tortured Soul
Savage 2: A Tortured Soul

Strategiczne 16 stycznia 2008

Sequel Savage: The Battle for Newerth, czyli oryginalnej mieszaniny strategii, gry akcji i elementów cRPG, dedykowanej zespołowym potyczkom wieloosobowym, która zadebiutowała w roku 2003.

Heroes of Might and Magic: Kolekcja Wszech Czasów
Heroes of Might and Magic: Kolekcja Wszech Czasów

Strategiczne 4 stycznia 2008

Przygotowany przez firmę Ubisoft obszerny zestaw kolekcjonerski, zawierający wszystkie pięć wydanych w latach 1995-2007 gier z bestsellerowej serii Heroes of Might and Magic wraz z ich oficjalnymi dodatkami (łącznie 12 produktów).

Dziedzictwo Elfów
Dziedzictwo Elfów

Strategiczne 21 grudnia 2007

Osadzona w realiach fantasy turowa gra strategiczna studia Ino-Co, uznawana fakultatywnie za kontynuację bądź samodzielne rozszerzenie wydanej w tym samym roku gry Fantasy Wars. W Elven Legacy (znanym również w naszym kraju pod nazwą Dziedzictwo Elfów) trafiamy ponownie do znanej z pierwowzoru krainy, w której elfy próbują przywrócić swoją rasę do dawnej świetności. Problem w tym, że ktoś usiłuje uzyskać dostęp do starożytnej magii, ich Wielkiego Drzewa, dającego możliwość reinkarnacji.

Fate of Hellas
Fate of Hellas

Strategiczne 20 grudnia 2007

Fate Of Hellas jest dodatkiem do gry Ancient Wars: Sparta. Jako grecki dowódca stajemy na czele armii, której celem jest podbicie znanego świata. Rozgrywka pozwala nam na odbycie dwóch kampanii, przy czym każda składa się z siedmiu misji.

Empire above all
Empire above all

Strategiczne 19 grudnia 2007

Projekt rosyjskiej grupy developerskiej, IceHill. Gra reprezentuje gatunek strategii czasu rzeczywistego, i w opinii swoich twórców, stanowi kolejny krok w ewolucji gatunku. Należy ona również do pierwszej fali tytułów, które otrzymały wsparcie technologii PhysX autorstwa firmy AGEIA.

Ballerium
Ballerium

Strategiczne 14 grudnia 2007

Rozbudowana strategia czasu rzeczywistego z elementami role-playing, przeznaczona do rozgrywki setek, a nawet tysięcy graczy w sieci Internet.

Universe at War: Earth Assault
Universe at War: Earth Assault

Strategiczne 10 grudnia 2007

Universe at War: Earth Assault to tytuł z gatunku strategii rozgrywanych w czasie rzeczywistym, stworzony przez studio Petroglyph, czyli ludzi odpowiedzialnych za powstanie Star Wars: Empire at War.

Faces of War: Brothers in Arms
Faces of War: Brothers in Arms

Strategiczne 7 grudnia 2007

Rozszerzenie do gry strategicznej Faces of War, opracowane przez zespół Best Way. Gracze mają okazję przejąć dowodzenie nad siłami Związku Radzieckiego i wziąć udział w alternatywnej wersji wydarzeń z lat 1941-1945, kiedy to Sowieci oficjalnie dołączyli do działań wojennych. Sam wątek fabularny koncentruje się na dwóch studentach, jacy zostają powołani do armii i spotykają się na froncie.

Democracy 2
Democracy 2

Strategiczne 7 grudnia 2007

Kontynuacja wyjątkowo złożonej gry strategicznej. Ponownie wcielamy się w postać przywódcy fikcyjnego państwa. Dążymy do zwycięstwa w każdych kolejnych wyborach.

Men of War
Men of War

Strategiczne 7 grudnia 2007

Strategia czasu rzeczywistego, opracowana przez ukraiński zespół Best Way i niemieckie studio Digitalmindsoft. Akcja tej produkcji została osadzona w czasach II wojny światowej, a jej filar stanowią trzy fabularne kampanie, podczas których możemy walczyć zarówno po stronie Niemców, jak i sił alianckich oraz Sowietów. Opowiedziana w grze historia koncentruje się natomiast na dwóch radzieckich studentach, którzy dołączają do armii i stają się dla siebie towarzyszami broni.

World of Mixed Martial Arts
World of Mixed Martial Arts

Strategiczne 6 grudnia 2007

World of Mixed Martial Arts to manager tytułowych zawodów mieszanych sztuk walki, stworzony przez Grey Dog Software – firmę odpowiedzialną m.in. za serię Total Pro Basketball. Gra dystrybuowana jest drogą elektroniczną, poprzez Internet.

Empires in Arms
Empires in Arms

Strategiczne 5 grudnia 2007

Empires in Arms to oficjalna, komputerowa konwersja klasycznej, planszowej gry strategicznej typu grand strategy z 1982 roku, autorstwa studia Australian Design Group. Mamy więc do czynienia z poważną, rozbudowaną, turową strategią, umiejscowioną w okresie Wojen Napoleońskich (lata 1805-1815).

Band of Bugs
Band of Bugs

Strategiczne 3 grudnia 2007

Band of Bugs jest grą taktyczno-strategiczną rozgrywaną w turach. Wcielamy się w małego robaczka Maala, który bierze udział w turowo rozgrywanych bitwachi w obronie swojej królowej.

SunAge
SunAge

Strategiczne 30 listopada 2007

Futurystyczna strategia czasu rzeczywistego, pod wieloma względami nawiązująca do kultowego StarCrafta. Przejmujemy kontrolę nad jednostkami jednej z trzech dostępnych frakcji i prowadzimy zakrojone na szeroką skalę działania wojenne.

Sudden Strike 3: Arms for Victory
Sudden Strike 3: Arms for Victory

Strategiczne 30 listopada 2007

Trzecia odsłona popularnego cyklu drugowojennych RTS-ów, opracowana przez studio Fireglow. Pomimo że produkcja czerpie ze schematu wypracowanego na potrzeby poprzednich części serii, autorzy zdecydowali się na wprowadzenie całego szeregu zmian, usprawnień i świeżych rozwiązań, na których czele stoi nowy silnik graficzny.

Spaceforce Captains
Spaceforce Captains

Strategiczne 29 listopada 2007

Spaceforce Captains jest przedstawicielem strategicznych gier turowych z akcją umiejscowioną w przestrzeni kosmicznej. Celem gracza jest przede wszystkim rozwój własnej cywilizacji poprzez ekspansję, badania naukowe i rozbudowę gospodarczą.

Stranger
Stranger

Strategiczne 23 listopada 2007

"Stranger" to gra będąca przedstawicielem gatunku strategii czasu rzeczywistego zawierająca również elementy gier fabularnych. Świat "Strangera" to dwie płaszczyzny, powierzchnia i świat podziemny, które znajdują się w kruchej równowadze. Każda z nich różni się od drugiej wyglądem i każda z nich narzuca swoje własne reguły.

Heroes of Malgrimia
Heroes of Malgrimia

Strategiczne 22 listopada 2007

Heroes of Malgrimia to klasyczna, turowa strategia fantasy, słusznie przywodząca na myśl takie tytuły, jak Heroes of Might & Magic czy Age of Wonders.

Larry Bond's Harpoon: Commander's Edition
Larry Bond's Harpoon: Commander's Edition

Strategiczne 21 listopada 2007

Larry Bond's Harpoon: Commander's Edition to najnowsza, mocno odświeżona odsłona serii niezwykle realistycznych i wymagających gier wojennych Harpoon.